11 mei 2025, 11:33:18

valkparkiet valt aan.

Gestart door roeckie, 27 juli 2004, 17:37:05

« vorige - volgende »

roeckie

Hallo,
Ik heb een valkparkiet (mannetje) van één jaar oud. Hij was tot hiertoe héél lief en tam. Zat vrijwel nooit in zijn hok, steeds op mijn schouder, ging zelfs mee naar de badkamer. Een goede maand geleden begon hij plots op mijn hand te rijden. Nu wil hij enkel nog mijn rechterhand (niet de linkerhand !) en als ik rechtsta of iets anders wil gaan doen valt hij mij aan, hij klauwt naar mijn gezicht en bijt hard in mijn oor, of wat hij kan te pakken krijgen. Ik moet dan echt met een handdoek met hem vechten want hij blijft aanvallen. De enige mogelijkheid is dan hem overmeesteren met de handdoek en hem zo in zijn hok stoppen. In zijn hok is hij opnieuw rustig en lief en zit voortdurend mijn naam te roepen. Als ik hem loslaat begint héél het verhaal opnieuw. Kortom, hij wil alleen nog op mijn hand zitten.!!!! Wat te doen? Kan ik hem terug naar de kweker (vriend) doen, zodat hij in een grote voliére mat andere valkparkieten kan ? Ik wil hem ook niet heel zijn leven in een kleine kooi opsluiten, ik woon namelijk zelf op een klein appartement. Wie kan me raad geven ?

tommy

hoi
je valkje is een beetje erg ho rny
je moet hem een pop geven
dan stopt het aanvallen
maar hij wordt dan wel iets minder tam
hoop dat je er wat aan hebt
grt annemmieke

Carla_en_Yoshi

Hallo.

De oplossing van Annemiek lijkt mij ook het beste.
Hij is toe aan een partner ;D.
Zelf heb ik sinds kort 1 valkje.Het lijkt me wel gezellig een koppeltje :).
Ik ben benieuwd wat je gaat doen,wegbrengen vind ik ook jammer,je hebt natuurlijk al een band met het valkje.

Groetjes van Carla.

Annouschka

Hoi,

ik kan ook alleen maar zeggen: geef hem een partner, doe hem niet weg, dat zou zonde zijn hoor.
Dan gaat ie wel iets meer naar de partner trekken maar niet zo heel veel hoor, ik heb er hier 4 in een kooi en ze zijn allemaal goed tam.  Zolang je ze maar voldoende aandacht geeft, zal hij niet minder tam worden.
Het beste is wel er een tam popje bij te zetten, een jong valkje is ook goed maar neem geen vogel die niet tam is van bv. ouder dan 3 maanden.  Want dan kan er ruzie ontstaan, jonge valkjes worden het beste geaccepteerd.

Er zitten hier voldoende kwekers die momenteel jonge valkjes hebben.

Groetjes
Annouschka

robentru

Hoi gun je valkje een partner!
En niet wegdoen, maar hem de kans geven samen met...
Succes,
Trudy

tommy

hoi
ik zou er een al wat ouder ( broedrijp) tam popje bji zoeken
als je namelijk een jong valkje neemt wordt die plat ge.......
lijkt me niet de bedoeling
grt annemieke

robentru

Joh, Annemieke,
zet er dan maar een oudere neer, want je weet: op een oude fiets .........
Geintje!
Gewoon een leuke partner dus.
Trudy!?

Paul

Hoi  roeckie,

Ik heb er hier ook een die op mijn hand wilde dingen doet :-)
Maar als ie dan klaar is met zijn bezigheden kan je weer echt alles met hem doen is dat bij jou niet zo dan of onderbreek je hem?
Een popje vind die van mij maar niks ik heb een pop die echt verliefd op hem is maar daar moet ie niks van hebben helaas :-(
Dus een popje erbij is ook niet altijd de oplossing helaas.
Ik kreeg hem op oudere leeftijd en bij de vorige eigenaar was ie dat zo gewend.
Maar echt hard bijten doet die van mij nooit ook niet als ie zo'n bui heeft.

Groetjes, Paul

bogey

Werkt een spiegeltje in zijn kooi niet...(mocht je geen tweede willen of kunnen huisvesten)

Bogey heeft dit namelijk ook gedaan...was echt eng....Beet ook errug hard.  :o

maar twee dagen kooi zonder spiegel en toen weer met spiegel en hij was mijn "gewone" beste vriend en deed zijn daad in zijn kooi voor zijn spiegelbeeld ;D ;D ;D ;D

groetjes DAphne