19 april 2024, 09:58:46

Fabio hangt om te slapen

Gestart door Hanna, 29 januari 2003, 13:38:08

« vorige - volgende »

Hanna

Hallo, ik dacht dat de normale slaaphouding van een parkiet was dat hij op één poot op z'n stok zat met z'n kopje in de veren?  Fabio vindt dat blijkbaar niet zo'n leuke manier om te slapen, want hij hangt tussen z'n tralies en z'n schommel te bengelen.  Waarom doet hij dat?

eliza

hallo!
ik herken wat je zegt: ik heb zelf een valkje en ik had vroeger een grasparkiet. die houden er allebei nogal vreemde slaapgewoontes op na. joepie (mijn valkparkiet) zit altijd half in zijn etensbakje en charlie (grasparkiet) zat altijd op de bovenkant van zijn schommeltje zodat hij helemaal scheef zat en dan kreeg hij het ook nog voor elkaar om op één poot te zitten met zijn kopje in zijn veren.
ik denk niet dat het erg is als jouw vogel een rare houding aanneemt als hij gaat slapen. waarschijnlijk zit hij dan zo het lekkerst. (al kun je je dat misschien niet zo goed voorstellen :) ) je moet wel opletten of zijn pootjes niet in een verkrampte houding zijn, want dat is slecht voor zijn pootjes.
veel plezier met je parkiet!
groetjes,
eliza

Paul

Hoi,
Inderdaad niks om je zorgen over te maken.
Normaal in de meeste gevallen zal een valkje gewoon dwars op de stok slapen eb vaak zie je de staart op en neer gaan zodat ie in evenwicht blijft.
Mijn Taco vind dat ook niks en die vind het fijner om gewoon zowat op zijn stok te liggen als hij slaapt.
Zijn staart steunt dan op de stok en dat vind ie blijkbaar fijner als ik de lucht :-)
Hij is bijna 12 jaar nu dus kwaad kan het niet lijkt me want hij heeft het altijd al gedaan :-)

Groetjes,  Paul

Hanna

Nee, kwaad zal het wel niet kunnen, maar ik vroeg me echt af waarom hij dat zou doen.  Denk toch dat hij goede zitstokken heeft.  Het is anders wel een grappig zicht om hem daar zo te zien bengelen.