Combinatie van mannetje en vrouwtje..

Gestart door Ishku, 6 februari 2003, 23:10:28

« vorige - volgende »

Ishku

Wat dus mijn probleem is, is het feit dat Stewie (onze geelwitte valkparkiet) alle gedragingen van een mannetje vertoont (nl wijsjes nafluiten, met de vleugels open paraderen..), maar nu heeft hij/zij 3 pennen verloren en die vertonen gele spots and I mean, nu weet ik het ook niet meer  :-/

Someone help me?

Mandy

7 februari 2003, 03:01:52 #1 Last Edit: 7 februari 2003, 16:32:55 by Mandy
Hallo, :)

Zo te lezen heb je een lutino en daaraan kan je op het blote oog bijna niet zien of je met een pop of man te maken hebt.
Dit moet je vaak uit het gedrag op zien te maken en vaak is de man wit overgoten en de pop geel overgoten. Lees in dit forum ook maar 's bij;

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=aankoop;action=display;num=1042980449

Maar uit het gedrag zou je inderdaad met een man te maken hebben.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

hoi Ishku,
Als je valkje wijsjes nafluit en op de stok gaat paraderen en met zijn snavel hakgeluiden maakt tegen tralies en zitstokken kan je aan de kleur misschien tweifelen maar dan heb je toch echt een mannetje want vrouwtjes vertonen dat gedrag absoluut niet.
En zoals mandy al zei is het bij een lutino soms moeilijk te zien, zelfs kwekers vergissen zich daar zelfs nog wel eens mee.

Groetjes,  Paul