4 mei 2025, 23:01:13

Foutje

Gestart door sannie, 21 juli 2004, 22:33:13

« vorige - volgende »

sannie

Hoi Allemaal,

Wie van jullie heeft ervaring met een valkje die tegen een vliegenplakstrip aangevlogen is? Dat is mij vanmiddag overkomen of beter gezegd mijn valkje. Hij plakt dus aan alle kanten en we hebben hem voorzichtig gewassen met shampoo, wat niet makkelijk ging want hij is niet tam, en proberen hem nu een beetje droog te krijgen met een fohn op afstand. Ik weet alleen niet hoe giftig dit spul is. Weet iemand dat? Die plakstrip gaat in ieder geval pleite.

Groetjes Sannie.

suus

Hoi Sanne,
Ik zou niet weten of dit giftig is, maar goed lijkt het me in iedergeval niet. En zou het daarom wel als zodanig behandelen als ik jou was.  Als je valk zich gaat wassen krijgt hij dit spul ook binnen. Ik denk dat je het beste de wasbeurten, hoe moeilijk dit ook gaat moet herhalen. Of spoelen alleen kan ook, hoewel het er dan niet vanaf gaat lijkt me, maar beter iets dan niets in dit geval.
Hoe erg zit je valk onder? Misschien kun je kijken of er een niet al te agressieve oplosmiddel voor dit spul is, dit gebruiken en dan je valk heeel goed en lang naspoelen met lauw water.
succes,
groet suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

Hoi Sannie,

Ik denk als je je valkje goed met shampoo gewassen hebt dat het gevaar voor gif zo goed als weg is hoor.
Het is heel licht gif want vliegenstrips mogen ook niet voor kinderen zwaar giftig zijn dus met 1 keer wassen zal het meeste weg zijn en kan het niet zo'n kwaad meer.
Het plakken van de lijm is nog het ergste als dat weg is dan is er verder niet veel meer aan de hand.
Die anti luis spray is ook troep en daar worden ze ook niet ziek van dus ik denk dat je je niet echt zorgen hoeft te maken.

Groetjes, Paul

sannie

Hoi allemaal,

Bedankt voor de tips. Nou, het ergste is toch wel het plakken ja.
Nemo ziet er niet uit en doet niets anders dan wassen. Hij fluit ook helemaal niet meer, das wel jammer, maar komt wel weer terug. Het spul is in ieder geval niet giftig.
We kijken het nog ff aan, maar ik denk dat we hem nog wel een paar keer moeten wassen.

Groetjes sannie

tommy

hoi
ik denk dat je even feld moet bellen of er niet iets is om die lijm op te lossen
lijkt me niet echt prettig om zo te kleven
hihi
grt annemieke

Suzanne

Hoi,

Ik heb pcies hetzelfde meegemaakt met Loki. Die bleef met z'n vleugel en een stuk staart in zo'n vliegenstrip hangen. Ik heb de veren toen afgespoeld onder de kraan en verder niks meer mee gedaan. Het is vanzelf weer goed gekomen. De veren bleven wel wat lelijk, maar die zijn weer tijdens de rui vervangen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.