7 mei 2025, 11:38:56

op zoek

Gestart door maja, 26 juli 2004, 17:25:25

« vorige - volgende »

maja

goeiemiddag,
Ik ben op zoek naar n koppel lutino valken (ook bonte of andere lichtekleurige mutaties).
Weet er iemand ergens een gezond, jong en vooral niet duur koppel zitten?
Pls help mij ???
Bedankt Maja

Tara

Hoi Maja,

heb je al eens gezocht op internet? Er bestaan verschillende sites waar je allerlei valkjes kunt aankopen voor een prijsje.

Ikzelf raad het je wel af om een koppel lutino valken te kopen, als je lutino jongen wil moet je maar een lutino man kopen en een andere pop, want anders kan je best eens met zwakkere mutaties doorkweken, wat niet de bedoeling is.

Groetjes, Tara

maja

Hoe bedoel je?
bv een lutino man en een wildkleur pop?
Maar ik zou graag wit zien in m'n voliere want ik heb alleen maar grijs of gepareld  :-/
Wil je het wat duidelijker stellen a.u.b.
Maja
ps: ik vertrouw het internet niet zo op zo'n vlakken

Cwazi

:-/ hoe bedoel je je vertrouwd het internet niet zo op zo'n vlakken?

Wat Tara bedoeld is dat als e ermee wilt kweken, lutino x lutino geen goed plan is. Roodoog x roodoog levert zwakkere vogels. Als het je enkel om de kleur in je voliere te doen is, kies dan voor een koppel bont x lutino.

Leuk zou zijn bonte man split voor lutino x lutino pop split voor bont.
Dan krijg je ook overwegend lutino en bonte jongen namelijk bonte lutino's, bont, lutino's en wildkleur allen kunnen dan man of pop zijn :)

Tara

En Maja,

met een lutino man alleen krijg je ook lutino jongen. Alleen een lutino pop krijgt geen lutino jongen als je die met een man doet zonder split lutino.

Groetjes, Tara

Cwazi

Hey Maja waar woon je ongeveer?

maja

In Tielt ;D en jij?
Oke, Tara, gesnopen ;)
Maar nu nog n koppel bont en lutino vinden he, voor een zacht prijsje natuurlijk :D
Dus als ik het goed begrijp moet ik een lutino man en bonte pop kopen?
Echt bedankt :-*
Maja

maja

Pls weet er iemand een bonte valk zitten? :'(
Ben dringend op zoek, echt...
Ook lutino welkom ;D
Maja

Tara

Hoi Maja,

ik heb volgend jaar kans op bonte witmaskers (popjes), maar je zal dan nog een heel eind moeten wachten en dan nog, ik zal moeten kunnen kweken ook he ;).

Groetjes, Tara

maja

:DGoed voor jou!
thopen komt alles goed he en kan je volgend jaar weer volle bank gaan kweken :)
Ik wens je alle sterkte.
Maar ja, ik heb nog altijd m'n koppeltje niet :'(
Khad nog graag dit jaar proberen te kweken, maar dat zal wss niet van toepassing zijn :-[
Maja

Tara

Hoi Maja,

vorig jaar had ik ten laatste in augustus - september jongen die zelfstandig kwamen.. Zolang het weer wat goed blijft denk ik. Maar tja, je zegt dat je het niet vertrouwt via internet, maar je doet het nu toch ook via internet..

Groetjes, Tara

maja

ja, maar via een site die ik vertrouw ;D
En trwns van m'n ouders mag ik zo'n dingen via het internet niet doen, ze vertrouwen het nog minder dan ik :-/
Maja