Kosten, donaties en sponsoring Valkparkiet.com

Gestart door Peter, 24 juli 2004, 03:21:13

« vorige - volgende »

Peter

24 juli 2004, 03:21:13 Last Edit: 25 september 2006, 11:49:32 by Peter
Hallo allemaal,

Er volgt nu een vrij lang verhaal en graag wil jullie ook vragen om het te lezen en je mening te geven of een idee te geven hoe we bijvoorbeeld in de toekomst door moeten gaan!

Inleiding
De meeste van jullie weten dat Valkparkiet.com alleen kan draaien door middel van jullie donatie's. En sinds vandaag staan we weer gelijk! De onkosten en binnen gekomen donatie's staan vrijwel gelijk, we hebben nu zelfs 3,20 euro in kas :) Iedereen heel erg bedankt!

Uitleg van de gebruikte webservers
Valkparkiet.com draait op 3 lokatie's:

1.) Er staat een supersnelle server in Amsterdam RedBus Centre (Max 10.000Kb/s), de beste maar ook duurste lokatie van Nederland voor een webserver, hierop staan o.a. het forum, gastenboek en verkoopagina. De volgende domein zijn aktief op deze server: Valkparkiet.com en Valkparkiet.be.

2.) De tweede server staat op Schiphol-Rijk. Deze verbinding is niet supersnel (Max 300Kb/s) dus goedkoper, hier vanaf komen alle plaatjes van Valkparkiet.com zoals de knoppenbalk en alle foto's. Helaas heeft iedereen al wel gemerkt dat deze server niet altijd goed en snel reageerd. De domein hier is Valkparkiet.org

3.) De laatste webserver draait bij ons thuis, hierop staan alle grote bestanden (60Kb en groter) en heeft een 128Kb/s upload mogelijkheid. De gebruikte domein hier is: demon.valkparkiet.nl

Webserver Valkparkiet.demon.nl wordt vervangen
Helaas heeft onze huidige webserver thuis een hardware probleem. Dit is niet zo gek als je weet dat het om een Pentium III 800 Mhz gaat die altijd aan gestaan heeft. We heben hiervoor een nieuwe server gekocht, een Celeron 2,4 Ghz.

Hogere kosten in de toekomst
Omdat we veel problemen ondervinden met de snelheid van de server op Schiphol-Rijk willen geheel gaan overstappen op onze hosting provider in het RedBus Centre. Deze kosten zijn hier voor echter aanzienlijk hoger als wat we nu hebben. Maar dan draait er wel een webserver die altijd online is en altijd snel.

Geheel overstappen naar Xel Media
We willen dus geheel over naar het RedBus Centre, onze hosting provider daar is Xel Media ( http://www.xel.nl ) omdat deze kosten erg op gaan lopen hebben we een vraag neergelgd of ze ons wouden sponsoren. Dit was echter helaas met goede onderbouwde redenen niet mogelijk, we kregen echter wel drie maanden hosting kado! Dank je Xel Media (Dat is toch zo'n 88 Euro)!

We zijn nog steeds met Xel Media in gesprek om het toch mogelijk te maken dat alles bij hun gehost gaat worden. Xel Media kent onze situatie ook, en vindt het super dat Valkparkiet.com geheel bestaat uit donatie's en wil daarom ook mee denken naar een juiste oplossing voor hun en Valkparkiet.com.

Valkparkiet.com gebruikt per maand in totaal 50Gb aan dataverkeer en dat is heel erg veel, een sponsoring zou erg kostbaar voor Xel Media worden, tja ze moeten ook hun kosten betalen van de opbrengst van hun klanten. Maar komende maandag wordt ik (Peter) teruggebelt om hopelijk tot een mooie middenweg uit te komen.

Kosten aan Valkparkiet.demon.nl
Om de hosting kosten wat te sparen hebben we vorig jaar onze provider vaarwel gezegd en over stap op een ADSL verbinding. Het gaat hierbij om de verbinding die wij thuis hebben liggen, het is een supersnelle ADSL (8192/1024) verbinding. Het gaat hierbij vooral om de snelle upload.

Het doel hier achter was om de website mogelijk thuis te hosten. Helaas bleek de website veel te druk voor deze verbinding, er zijn gemiddeld altijd 19 mensen online per 24 uur. In de nacht is het rustiger als tussen bijvoorbeeld 18.00 en 21.00 en dat kon deze verbinding niet aan.

Wel gebruiken deze verbinding voor de grote bestanden, denk hierbij aan wallpapers, mp3's, films en andere geluiden enzo. Het scheelt dus weer een beetje in de hosting kosten bij de andere twee providers.

De kosten hiervan zijn de ADSL verbinding en de server die altijd aan staat naast onze gewone computer.

Overzicht kosten
Om een overzicht te krijgen van de gemaakte kosten, kijk hier: http://www.valkparkiet.com/nl/files/donatiekost.htm

Donatie vormen
Op dit moment kun je doneren door bijvoorbeeld:
* een vrij willige bijdrage te leveren
* een website te huren bij ons
* een emailadres huren
* een tweedehands kooi kopen bij ons

Andere ideeen komen bijvoorbeeld van Mandy, Mandy doneerd een percentage van haar verkochte valkjes, 1 euro per verkocht valkje.

Bijdrage van een bedrijf d.m.v. banner
We hebben diverse bedrijven aan gesproken met de vraag of ze ons wouden sponsoren, al tegen prestatie zouden wij dan reclame maken voor deze bedrijven. De meeste bedrijven zagen hier geen "Handel" in omdat zij het internet nog ee nte luchtig medium vinden. Andere kwamen met een tarief wat niet haalbaar was een paar euro per maand bijvoorbeeld.

Dus weet jij een bedrijf of heb je een bedrijf die wil sponsoren? Laat ons het weten!

Het doel van deze mededeling
Om een idee te krijgen hoe jullie hier tegenover aanstaan zoals de optie van vrijwillige donatie enzo en ideeen opdoen die julie eventueel gaan aanbieden!

Hartelijk dank voor het lezen van dit toch wel lange bericht, en ik kijk naar jullie reactie! Wil je reageren en zie geen knoppen meer? Klik dan hier: Reageer

Met vriendelijke groet,
Peter

Irene

24 juli 2004, 03:47:45 #1 Last Edit: 24 juli 2004, 03:48:18 by irene
he peter,
wat een gedoe allemaal (en wat een lang verhaal om te lezen :o ::) ;D ). Tja, ik zou het heel niet gek vinden om ierdereen die wat vaster is hier, toch maandelijks te laten doneren. Je kan niemand verplichten, maar als een ieder nu 1 a 2 euro doneert, zijn jullie toch weer een stuk geholpen. Ik weet dat jullie het niet fijn vinden om  gedwongn donaties te krijgen, maar het geld zal toch ergens vandaan moeten komen.  :( En ik vind , al spreek ik voor me zelf. dat als je er veelvuldig gebruik van maakt, toch zeker iets kunt geven. Van mijn part bedenk je iets met het berichtenaantal, vanaf zoveel berichten (noem maar iets bv 100 voor het gemak) 1 euro betalen. dus de eerste 100 zijn gratis en dan 1 euro betalen, je kunt desnoods bij iedere 100 behaalde berichten geld geven. dus 100, 200, 300 etc. Tja ik weet het niet hoor,.... ik weet wel dat ik vast maandelijks een girootje naar zwolle ga sturen. Ik maak zelf ook super veel gebruik van de site, en als ik jullie zo kan helpen doe ik dat graag! Wil mezelf nu niet op de schouders slaan hoor.Iedereen heeft natuurlijk recht op eigen mening en ik wil niemand kwetsen/ beledigen, maar .. voor wat hoort wat...... Ook wil ik niemand nu ongemakkelijk laten voelen; ieder zijn eigen keus! Hopelijk hebben jullie hier iets aan?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Irene

en heel blond hoor, want tja wat weet ik van computers ::). whhaah, maar moet er dan ookrekening gehouden worden met shrijfruimte en evt daar op bezuinigen? Want als dat zo is, zou ik denk ik als eerste aan de handtekeningndnken; hoe leuk zo ook zijn; sommigen zijn erg groot en bij ieder berichtje komt toch die foto te staan (zoals even als voorbeeld; niet lullig bedoeld hoor; vind het een hele mooie foto ::) ;); die van Mandy) . Is erg groot. is dat ook een idee? snap dat het  niet leuk is, want het is wel zo persoonlijk, maar ja als het een optie is, dan maar... nietwaar? of lost dit niets van je problemen op en kom ik met iets totaal zinloos idee? ::) ::) zou ook zomaar kunnen. Als dat o is , beschouw als niet verzonden ::).
groetjes,irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Peter

Citaathe peter,
wat een gedoe allemaal (en wat een lang verhaal om te lezen :o ::) ;D ). Tja, ik zou het heel niet gek vinden om ierdereen die wat vaster is hier, toch maandelijks te laten doneren. Je kan niemand verplichten, maar als een ieder nu 1 a 2 euro doneert, zijn jullie toch weer een stuk geholpen. Ik weet dat jullie het niet fijn vinden om  gedwongn donaties te krijgen, maar het geld zal toch ergens vandaan moeten komen.  :( En ik vind , al spreek ik voor me zelf. dat als je er veelvuldig gebruik van maakt, toch zeker iets kunt geven. Van mijn part bedenk je iets met het berichtenaantal, vanaf zoveel berichten (noem maar iets bv 100 voor het gemak) 1 euro betalen. dus de eerste 100 zijn gratis en dan 1 euro betalen, je kunt desnoods bij iedere 100 behaalde berichten geld geven. dus 100, 200, 300 etc. Tja ik weet het niet hoor,.... ik weet wel dat ik vast maandelijks een girootje naar zwolle ga sturen. Ik maak zelf ook super veel gebruik van de site, en als ik jullie zo kan helpen doe ik dat graag! Wil mezelf nu niet op de schouders slaan hoor.Iedereen heeft natuurlijk recht op eigen mening en ik wil niemand kwetsen/ beledigen, maar .. voor wat hoort wat...... Ook wil ik niemand nu ongemakkelijk laten voelen; ieder zijn eigen keus! Hopelijk hebben jullie hier iets aan?
groetjes, irene
Hoi Irene,

Ik heb ook erg lang zitten tikken:)

Het idee om maandelijke te doneren is inderdaad ook een optie, het is zelfs al vaker aan gekaart, als iedereen die het wil dit gaat doen. We denken zelf aan tenminste 30 mensen die dit wel willen dan zijn we al een eel end!

Tja en met het aantal berichten, het in moeilijk voor ons om bij te houden en het moet vrijwillig gaan natuurlijk maar als ik naar Paul kijk qua aantal berichten dan ben ik rijk en Paul arm hahahaha tja met da geld kan ik een dure sportauto kopen om af en toe een webserver te gaan resetten :) Maar dan heeft Paul geen geld om zijn valkje te voeren en dat is ook weer niet de bedoeling hahaha.

We hebben ook al zitten denk om bijvoorbeeld 4 foto's uploaden per maand gratis te doen en daarboven 1 euro permaand te rekenen, maar de kosten om dit op te zetten wordt pas nuttig bij zo'n 1500 betalende klanten per maand. En zo druk is het nog niet...

Het is erg moelijk om een goede oplossing te vinden.

Groetjes,
Peter

Peter

Citaaten heel blond hoor, want tja wat weet ik van computers ::). whhaah, maar moet er dan ookrekening gehouden worden met shrijfruimte en evt daar op bezuinigen? Want als dat zo is, zou ik denk ik als eerste aan de handtekeningndnken; hoe leuk zo ook zijn; sommigen zijn erg groot en bij ieder berichtje komt toch die foto te staan (zoals even als voorbeeld; niet lullig bedoeld hoor; vind het een hele mooie foto ::) ;); die van Mandy) . Is erg groot. is dat ook een idee? snap dat het  niet leuk is, want het is wel zo persoonlijk, maar ja als het een optie is, dan maar... nietwaar? of lost dit niets van je problemen op en kom ik met iets totaal zinloos idee? ::) ::) zou ook zomaar kunnen. Als dat o is , beschouw als niet verzonden ::).
groetjes,irene
Hoi Irene,

Jij kan ook veel tikken hoor :) De handtekeingen staan nu op een "goedkope" server, soms doen ze het even niet maar dat moeten we maar voor lief nemen. In het verleden hebben we het al eens naar boven gehaald om het weg te halen maar daarmee gaat denk ik ook het succes van de site weg. Iedereen kan nu zijn of haar stukje maken wat echt persoonlijk si. Snappie mij nog? Het is al laat hahahaha

Wat nu wel vaker zal gaan gebeuren is dat een bestaande idee door anderen wordt aangehaald maar dat is helemaal niet verkeerd wie weet zie een ander toch weer een leuke oplossing :)

Groetjes,
Peter

Cwazi

*grinh* jouw handtekening is anders ook niet zo klein ;) Grote zegt niet altijd wat over de ruimte die ze daadwerkelijk innemen en het verkeer dat ze daardoor produceren. Enniewees, ik kom hier nog niet lang genoeg en probeer zelf een site in de lucht te houden waar ondertussen 40.000 unieke bezoekers komen die bijna 4 gig per maand aan dataverkeer over de lijnen trekken  :-/
kweet dus hoe moeilijk het is. Irene heeft een punt, je kan de serverload enorm naar beneden halen door minder plaatjes te gebruiken. Geen plaatjes in handtekeningen bijv. Max. aantal plaatjes per gebruiker (of externe plaatjes gebruiken) meer voor donateurs oid. Meer tekstlinks ipv plaatjes, die enorme lange knoppenbalk links is alleen al 34 hits per reload van de pagina, dat tikt onwijs aan. Zomaar wat ideetjes, enne... ik zal zo'n kaartje halen en doneren als ik besluit te blijven :)

p.s. de foto's in mijn fotoboek staan niet op jullie servers, dat scheelt alweer :)

Peter

Citaat*grinh* jouw handtekening is anders ook niet zo klein ;) Grote zegt niet altijd wat over de ruimte die ze daadwerkelijk innemen en het verkeer dat ze daardoor produceren. Enniewees, ik kom hier nog niet lang genoeg en probeer zelf een site in de lucht te houden waar ondertussen 40.000 unieke bezoekers komen die bijna 4 gig per maand aan dataverkeer over de lijnen trekken  :-/
kweet dus hoe moeilijk het is. Irene heeft een punt, je kan de serverload enorm naar beneden halen door minder plaatjes te gebruiken. Geen plaatjes in handtekeningen bijv. Max. aantal plaatjes per gebruiker (of externe plaatjes gebruiken) meer voor donateurs oid. Meer tekstlinks ipv plaatjes, die enorme lange knoppenbalk links is alleen al 34 hits per reload van de pagina, dat tikt onwijs aan. Zomaar wat ideetjes, enne... ik zal zo'n kaartje halen en doneren als ik besluit te blijven :)

p.s. de foto's in mijn fotoboek staan niet op jullie servers, dat scheelt alweer :)
Hoi,

De server load is gelukkig niet zo'n heel erg probleem, het zijn vooral Dual Xeon Servers waarop de website draait. Het gaat vooral om de bandbreedte van het totaal (50Gb). Via diverse scripten is de boel al aardig in gekort. We hebben het met heel veel mensen over gehad wat deze site zo special ten opzichte van de andere en dat waren onder andere de buttons en de handtekeningen. Je hebt inderdaad een punt...

We hebben per maand zo'n 350.000 bekeken pagina's en dat maakt het voor een server ook niet makkelijker...

Groetjes,
Peter

Mandy

24 juli 2004, 04:50:58 #7 Last Edit: 24 juli 2004, 05:17:22 by Mandy
Citaaten heel blond hoor, want tja wat weet ik van computers ::). whhaah, maar moet er dan ookrekening gehouden worden met shrijfruimte en evt daar op bezuinigen? Want als dat zo is, zou ik denk ik als eerste aan de handtekeningndnken; hoe leuk zo ook zijn; sommigen zijn erg groot en bij ieder berichtje komt toch die foto te staan (zoals even als voorbeeld; niet lullig bedoeld hoor; vind het een hele mooie foto ::) ;); die van Mandy) . Is erg groot. is dat ook een idee? snap dat het  niet leuk is, want het is wel zo persoonlijk, maar ja als het een optie is, dan maar... nietwaar? of lost dit niets van je problemen op en kom ik met iets totaal zinloos idee? ::) ::) zou ook zomaar kunnen. Als dat o is , beschouw als niet verzonden ::).
groetjes,irene

Even ter informatie, mijn handtekening is slechts 36 kB en komt van mijn eigen site. ;)
Ik ben niet blond, maar heb ook weinig verstand van computers anders kon ik mijn eigen site beheren (doet mijn blonde broer die er wel verstand van heeft  :P ) en zou ik meer foto´s op mijn eigen site kunnen zetten en hier kunnen gebruiken. Maar misschien komt dat nog. :)
En daarnaast zie je al dat ik een idee heb geopperd voor de kwekers onder ons en zo ook iets bijdraag;

CitaatAndere ideeen komen bijvoorbeeld van Mandy, Mandy doneerd een percentage van haar verkochte valkjes, 1 euro per verkocht valkje.

En dit maak ik na een kweekronde of na de hele kweek over. :)
Alleen voor de valkjes die naar de winkel gaan maak ik maar 0,50 eur over, want je krijgt in de winkel ook maar vaak de helft dan wat je er normaal voor zou vragen. :-/
Ik heb nu nog niets gedoneerd en doe dat dit jaar pas na de kweek. Ik sta op dit moment zelf in de min. :( Want het binnen gekomen geld voor de valken dit jaar is al opgegaan aan onderhoud enz. Dus de mensen die denken dat je van kweken rijk wordt hebben het mis hoor! :D
Tot nu toe heb ik 18 valken particulier verkocht en 4 valken zijn naar de winkel gegaan, dus dat maakt 20 euro. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Ik heb niet zo heel veel verstand van dit alles, maar ik heb tegenwoordig al mijn foto´s via een eigen site op lycos. Dit omdat ik niet meer kon uploaden door norton. Ik zet ze nu dus gewoon op mijn eigen site en dat scheelt hopelijk  ;D Overigens gaan mijn  laatste blok eind volgende week eruit en dan is het het einde van dit broedseizoen en maak ik weer een donatie over  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

Hoi Peter,
Als je een donatie hebt gedaan, en het is bij jullie aangekomen krijg je dan nog een bevestiging?
Ik heb namelijk pas centjes gestort en vraag me af of dat goed terecht is gekomen en niet per ongeluk op een andere rekening. :-/
Vind ik toch altijd eng.......
Ik had het hier op de donatie pagina wel ingevult, en daar een "reactie" op gekregen, maar niet op ontvangst.
Ik hoor het wel :)
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

giovanni

yo Peter

Mss een idee om meer meetings te organiseren??
En dat je dan €2 extra aanrekend per persoon, dat
moet toch al iets opbrengen.
Of tijdelijke acties houden, bv ik zeg maar iets,
sleutelhangers of t-shirts of andere dingen verkopen
via de site??

grtjs

Peter

CitaatEven ter informatie, mijn handtekening is slechts 36 kB en komt van mijn eigen site. ;)
Ik ben niet blond, maar heb ook weinig verstand van computers anders kon ik mijn eigen site beheren (doet mijn blonde broer die er wel verstand van heeft  :P ) en zou ik meer foto´s op mijn eigen site kunnen zetten en hier kunnen gebruiken. Maar misschien komt dat nog. :)
En daarnaast zie je al dat ik een idee heb geopperd voor de kwekers onder ons en zo ook iets bijdraag;
Hoi Mandy,

De handtekeningen zijn niet echt probleem hoor :) Het is gewoon erg druk op Valkparkiet.com en dat willen graag houden, maar drukte=dataverkeer dus een handtekening meer of minder :) Maar het scheelt natuurlijk weer een beetje in dataverkeer.

De gebruikte foto's, laten wij op de server staan en worden niet verwijderd. Het probleem wat we wel zien is dat nij een aantal topic mensen foto's van een eigen site hebben gehaald en de site is inmiddels weg, dus de foto's ook en dat is jammer.

Het gebeurd helaas nog wel een dat foto's geen bijzondere naam hebben maar bijvoorbeeld: afbeelding1.jpg als we een backup maken maken van de website dan komt alles op een windows systeem terecht en worden de volgende met elkaar over schreven:
afbeelding1.jpg
afbeelding1.Jpg
afbeelding1.JPG
Omdat windows zich van de laatste .jpg zich niets van aantrekt. DAt zijn er wel eens wat foto's weg. Maar jouw foto's hebben altijd "bijzondere"-namen :)

CitaatEn dit maak ik na een kweekronde of na de hele kweek over. :) Alleen voor de valkjes die naar de winkel gaan maak ik maar 0,50 eur over, want je krijgt in de winkel ook maar vaak de helft dan wat je er normaal voor zou vragen. :-/ Ik heb nu nog niets gedoneerd en doe dat dit jaar pas na de kweek. Ik sta op dit moment zelf in de min. :( Want het binnen gekomen geld voor de valken dit jaar is al opgegaan aan onderhoud enz. Dus de mensen die denken dat je van kweken rijk wordt hebben het mis hoor! :D
Tot nu toe heb ik 18 valken particulier verkocht en 4 valken zijn naar de winkel gegaan, dus dat maakt 20 euro. ;)
Het idee van jouw vonden we idd erg goed :)

Enne rijk worden van de kweek? Dat klopt idd ook niet. Als iedereen eens wist hoeveel een beetje hoby kweker kwijt is aan voer en onderhoud. Wij heben dit jaar dan een start gemaakt met de bouw van 6 kweek kooien en het werd duurder dan gedacht, vervolgens moest en ook nog weer een ander dak op de voliere omdat we teveel laatst kregen van andere dieren, zoals roofvogels en katten. Even een dak maken a 180 euro, maar alles voor de valkjes :)

Groetjes,
Peter

Peter

CitaatIk heb niet zo heel veel verstand van dit alles, maar ik heb tegenwoordig al mijn foto´s via een eigen site op lycos. Dit omdat ik niet meer kon uploaden door norton. Ik zet ze nu dus gewoon op mijn eigen site en dat scheelt hopelijk  ;D Overigens gaan mijn  laatste blok eind volgende week eruit en dan is het het einde van dit broedseizoen en maak ik weer een donatie over  ;D

Groetjes, Karin.
Hoi Karin,

Tja je norton probleem... Ik heb nog steeds geen oorzaak er voor kunnen vinden. Zelf werk ik ook met norton en dat gaat foutloos. Het scheelt idd altijd iets foto's via een eigen website. De nadelen hieraan staan in het topic hierboven voor Mandy :)

De rust keert weer terug voor je valkjes :) Bij ons zijn er zelfs nog valkjes die nog moeten gaan beginnen, ze wel druk aan het "oefenen" op elkaar, hahahaha.

Groetjes,
Peter

Peter

CitaatHoi Peter,
Als je een donatie hebt gedaan, en het is bij jullie aangekomen krijg je dan nog een bevestiging?
Ik heb namelijk pas centjes gestort en vraag me af of dat goed terecht is gekomen en niet per ongeluk op een andere rekening. :-/
Vind ik toch altijd eng.......
Ik had het hier op de donatie pagina wel ingevult, en daar een "reactie" op gekregen, maar niet op ontvangst.
Ik hoor het wel :)
Bianca
Hoi Bianca,

Klopt, ik wou vadaag de bevestigingemail eruit gooien :) Gister is alles binnengekomen en direct op de site verwerkt maar we kregen veel donatie van mensen die geen formulier hadden ingevult. Dan wordt het altijd even zoeken. Nou ja beter zoals andersom wel een formulier invullen maar geen donatie doen :)

Nogmaals bedankt!

Groetjes,
Peter

Peter

24 juli 2004, 15:47:40 #14 Last Edit: 4 november 2006, 10:52:26 by Peter
Citaatyo Peter

Mss een idee om meer meetings te organiseren??
En dat je dan €2 extra aanrekend per persoon, dat
moet toch al iets opbrengen.
Of tijdelijke acties houden, bv ik zeg maar iets,
sleutelhangers of t-shirts of andere dingen verkopen
via de site??

grtjs

Hoi,

We doen idd wel kooien verkopen, deze worden gedoneerd en deze verkopen wij weer. Ook als wij een goedkope kooi zien die kopen we ook en de opbrengst daarvan gaat ook naar de site.

En een opbrengst via een meeting kan idd ook, de volgende meeting zal helaas niet veel voor ons opleveren, we wouden dan naar NOP papegaaienopvang in Oerle (bij Veldhoven) en die vangen papegaaien en parkieten op en leven ook van donaties. Dus voor de volgende meeting hebben we al een doel.

Een andere optie is misschien nog wel om zelf gemaakte spullen te verkopen. Ik heb laatst bijvoorbeeld trapjes gemaakt voor in de voliere enzo. Misschien dat we deze op aanvraag kunnen maken en er een paar euro meer voor kunnen vragen en de opbrengst dan aan Valkparkiet.com storten. Er zijn nog veel mensen die iets zelf maken. Paul met zijn speelboom, Rika met de ringen en zo zijn er nog meer!

Groetjes,
Peter