11 mei 2025, 16:38:24

boterhammen

Gestart door phaedra, 21 juli 2004, 23:37:20

« vorige - volgende »

phaedra

;)Hallo iedereen, ik ken iemand die elke dag een stuk wit brood aan zijn valken geeft, hij zegt me wel dat het oud brood moet zijn, is dat zo ? en mag dat toch ? groetjes uit lierke plezierke

robentru

Hoi,
Mieppie krijgt zo af en toe een heel klein stukje bruin brood met veel zaadjes (zoals zonnebloempitten). Hij vindt dat erg lekker en is volgens ons gezond. Alles met mate zou ik zeggen.
Groeten.

Guinevere

Hoi Phaedra,

Ik heb mijn valkje ook al eens een oud stukje (bruin) brood gegeven,.
Omdat het hard was kon hij er fijn aan knabbelen.

Groetjes
Guinevere

teetee

Ik geef mijn vogelkes ook regelmatig een stukje roggebrood waar dan ook wel wat zaadjes nog inzitten. En ook als het reeds hard is of ik rooster het vlug even. Maar geef het wel niet elke dag.

Lena

phaedra

Dus als ik dus allemaal lees geven jullie  alleen bruin brood of bruin brood met zonnenpitten, mag wit brood dan niet ? En mag je de korsten eraan laten ? Als dit lukt zal ik ze morgen eens brood geven dat is zoiets anders. groetjes uit lierke plezierke

robentru

Ikzelf ben gek op bruinbrood dus krijgt hij dat, maar of witbrood wel of niet mag weet ik niet.
Probeer maar eens een heel klein stukje. Bij mijn zijn de stukjes niet groter dan een kruimel!
Succes en groet.

Irene

hoi, ik geef ook wel eens wit brood hoor; klein stukje, maar ze vinden bruin brood hier eigenlijk lekkerder. ;D wat zijn ze toch gezond he? die valkjes van mij ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Stijn dc

hoi

ik geef ze ook wel eens een stukje brood, ofwel bruin of wit. Het maakt niet zoveel uit, het is allebei wel in orde. Dus kwaad kan het niet.

SDC:D

teetee

Ja, bij is het omdat ikzelf ook bruin brood koop voor mezelf maar ik denk dat het geen verschil maakt. He, ik geef ook kruimelkes, op die manier dus.

Lena

Rene

Voordat casper moeder werd, zaten we vaak samen aan het ontbijt, zodra het brood op tafel kwam, was ze erbij:

De sesamzaadjes zijn favoriet, maar als die eraf zijn wordt het brood zelf aangevallen:
:D ;D

Op zich kan een stukje brood geen kwaad, in eivoer zitten ook bakkerijproducten (beschuit en zo), maar het moet natuurlijk niet de hoofdmaaltijd worden.

Groetjes,

-- Rene

robentru

Hoi Rene,
wat een ontzettend leuke foto's van de bammenpikkers. En inderdaad het mag nooit het hoofdvoer worden maar gewoon een lekkertje tussendoor!
Gaaf.
Groeten

teetee

Voila, vind ik ook se. He, Rene, toffe fotokes hoor. Leuk.

Lena