7 mei 2025, 01:16:36

tegen raam aangevlogen

Gestart door Hanna, 27 januari 2003, 18:19:39

« vorige - volgende »

Hanna

Mijn valkje is deze middag tegen een raam aangevlogen.  Normaal weet hij alle ramen zitten, maar hij was heel erg geschrokken van een bepaald geluid en knalde tegen het raam aan.  
Eerst zat hij versuft op z'n kooi constant zijn ene oog open en dicht te doen.  Hij wou zich krabben aan z'n kopje, maar verloor precies z'n evenwicht, waardoor het dus niet lukte.  Hij heeft ook een klein wondje boven z'n snavel.
Ik heb wat afgewacht en het lijkt wat beter te gaan, hij zit wel nog stil op z'n schommel, maar hij zit al weer op één poot.  Dus van evenwichtsstoornissen heeft hij geen last meer.  Moet ik nu nog naar de dierenarts gaan of zou ik nog wat afwachten?  Of zal hij er vanzelf wel doorkomen?

linda

hoi hanna,
Laat hem maar rustig zitten en laat hem wat bekomen. Het is voor hun erg schrikken , maar je kan ze dan beter gerust laten denk ik.Hou hem goed in de gaten , en als het niet betert toch ff bij de dierenarts langs.Hier heeft onze caro een paar dagen last gehad van zijn vleugel die een beetje lager hing en hij heeft drie dagen vliegverbod gekregen en nu is alles weer oke.
nog veel plezier met je valkje en geef hem maar eens een lekkere kroelbeurt en dan voelt hij zich wel vlug weer beter .
groetjes linda

Hanna

Hoi Linda,
Bedankt voor je reactie.  Was wel even schrikken hoor toen hij daar zo zielig zat, maar hij is er helemaal bovenop.  Zit hier nu weer nieuwsgierig naar me te kijken.  Hij zou eens moeten weten dat wat ik typ over hem gaat...

Paul

Hoi Hanna,
Het is heel gevaarlijk als ze tegen een raam vliegen want ik heb het meegemaakt bij een vriend van me en dat valkje had toen zijn nekje gebroken en heeft het niet meer gehaald :-(
Heel vaak gaat het wel goed maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
Doe desnoods de lamellen of grodijnen dicht als je valkje eruit is.
Ik denk dat je valkje een lichte hersenschudding heeft gehad en je kan hem beter even rust gunnen en niet uit de kooi halen tot ie er weer helemal bovenop is.
Dat wondje boven zijn snavel is niet zo erg als het maar niet blijft bloeden.
Meestal is dat met een paar dagen weer over want ik heb dat met een van mijn valkjes ook een keer gehad omdat ie te dicht langs een muur vloog.
In elk geval sterkte met je valkje en dat ie weer snel de oude mag zijn.

Groetjes,  Paul