5 mei 2025, 10:39:04

even een vraagje

Gestart door shirley van der holst, 22 juli 2004, 23:35:12

« vorige - volgende »

sproet

met een gewone lamp
we hebben nu een broedhok hebben we eitjes in gelegt hoelang duurt het voordat ze erin gaan zitten ?

sproet

;D oh jah ik heet shirley  :D

Tara

Hoi Shirley,

sorry, weet dat je Shirley noemt, komt omdat hier ook een onderwerp is bij kweken waar iemand Vicky noemt... Mijn fout, sorry :-[

Nou, normaal zal ze daar haar volgende eitje leggen en zal ze daar dan broeden. Ik heb ook eens valkjes van een kamervolière naar een kooi gedaan omdat andere valkjes hun steeds wegjoegen en die heeft meteen beginnen broeden, ze zag dat ik haar eitjes in het andere blok had gedaan en ik heb de pop in het blok gedaan en ze begon toen degelijk te broeden.

Groetjes, Tara

sproet

pablo wil helemaal niet in het broedkastje en hebben we het weg gehaalt en de eieren op de grond gelegt en nu broed ze weer  :-/

sproet

er liggen nu 4 eieren en de eerste moet van het weekend uitkomen :)
hoop dat het goed gaat

Tara

Hoi Vicky,

heb je al eens opnieuww geschouwd? Dan weet je of ze dus bevrucht zijn.

Spannend hoor!

Groetjes, Tara

sproet

het is een beetje donker van binnen en de eerste twee eieren zijn donkerder dan de laatste twee

Tara

Hoi Shirley,

ze zullen dan waarschijnlijk idd bevrucht zijn, normaal is het wel heel donker dan, dat je bijna geen rode aders meer ziet.

Groetjes, Tara

sproet

als je kijkt zie je van binnen niet heel veel ook niet veel aders

Tara

Maar dat donkere gedeelte, is dat veel en heel donker? Want ik ben bang dat je de dooier bedoelt he.....

Zie je bewegingen?

Groetjes, Tara

sproet

ik ga denk morgen nog even kijken en dat donkere zit bijna door heel het ei  :)

Tara

Hoi Shirley,

ok, dan zal het wel een jong zijn zeker :D.

En in die jongere eitjes, zie je daar nog aders?

Groetjes, Tara

sproet

niet egt neej wel een stuk of 3/4 maar meer ook niet

kelly de oude

zijn je eitjes ui gekomen shirley?
 :) ;)  :D ;D ::) :P?

sproet

nee maar volgens mij komt de eerste niet uit als je hem tegen het licht houd zie je nog een stuk wit en een stuk donker maar ik denk dat dat de dooier is :D