18 april 2024, 05:57:54

even een vraagje

Gestart door shirley van der holst, 22 juli 2004, 23:35:12

« vorige - volgende »

Paul

19 september 2004, 23:33:10 #120 Last Edit: 19 september 2004, 23:33:40 by Paul
Hoi Alice,

Om de eitjes te bekijken met een lampje hoef je ze niet eens aan te raken :-)
Je schijnt er aan de zijkant op bij de bolle kant (bij de luchtkamer)naar binnen en je kan dan iets zien als ze bevrucht zijn.
Als de eitjes ouder dan 2 weken zijn en ze worden donker dan heb je best kans dat ze al op uitkomen staan.
Maar een donker ei kan ook betekenen dat het mislukt en bedorven is.
Ik zou het donkere ei zeker nog niet weghalen.
Heb je de valkjes binnen of in een buitenvolliere?
Binnen valkjes laten vaak meer toe in hun nest.
Ik heb ook nog niet meegemaakt dat ze de eitjes in de steek lieten als ik ze had vastgehad.

Groetjes, Paul

alice

hoi paul
bedankt voor me vraag .maar moeten ze dan nu niet uitkomen de eerste ei is van 28 september
en me valkjes zitten binnen

Paul

Hoi Alice,

Als je eerste ei van 28 september is dan ligt het al een jaar  :D
Maar ik denk dat je 28 augustus bedoeld en dan is het uitgerekend op 16 september.
Maar vaak gaan ze na 3 a 4 dagen pas echt broeden en vanaf die tijd moet je rekenen.
Dat betekend dus dat het ei binnen een paar dagen uit zou moeten komen.
Dus is het nog niet raar als het er nu nog niet is hoor dat kan zeker nog komen.
Ik heb wel eens een ei met bijna 4 weken na het leggen pas uitgehad dus je moet ze nooit te sel weghalen.

Groetjes, Paul

alice

hoi paul
bedank voor de informatie hoop dat ze uitkomen maar dat hoor je nog
groetjes alice

alice

vraagje ?
moet ik de eitjes weghalen ze zit al vanaf 28 augustus te broeden en ik zie of hoor ook nix.ze broed al vanaf het eerste eitje. :-[ :-[ :-[

groetjes ALICE

Paul

Hoi Alice,
Ik zou ze als je een lampje hebt even bekijken of je iets ziet in de eitjes.
En heb je dat niet dan zou ik ze toch nog ongeveer een weekje laten liggen.
De eitjes die later gelegd zijn kunnen wel bevrucht zijn en die zijn nu nog niet uitgerkend en knnen nog steeds uitkomen.

Groetjes, Paul

alice

OKE DAN W8 IK NOG MAAR EEN WEEK VINDT HET WEL ZIELIG VOOR ME POPPETJE ALS ZE VOOR NIX ZIT TE BROEDEN.HEB WEL MET EEN LAMP GEKEKEN MAAR ZAG  WEL DE LUCHTKAMER MET IETS ROOD,ORANJE  KLEUR ERIN.  .ZE ZIT ER WEL CONCTANT OP.OJA DIE DONKERE EI ZAT ALLEEN EEN SOORT DRAP IN WAS DUS NIET GOED .IS HET DAN NIET ZO DAT DIE ANDERE EITJES OOK NIET GOED ZIJN? :'( :'(


GROETJES  ,ALICE

Paul

Hoi Alice,

Als een ei bedorven is zegt dat niks over de andere eitjes.
Als je iets rood oranje achtigs ziet zou dat wel een bevrucht ei moeten zijn.
Zie je niks bewegen in de eitjes als je met een lampje kijkt?

Groetjes, Paul

alice

heb gekeken met een lampje maar zag echt helemaal nix bewegen.en volgens mij heeft ze er ook geen zin meer in want ze is al 2 uur lang niet meer gaan broeden .wat kan ik nou het beste doen weg halen ? of nog ff w8?



groetjes , ALICE

Paul

Hoi Alice,

Als ze er echt niet meer op gaan zitten kan je ze gewoon weghalen want dan word het toch niks meer.
Laat ze maximaal 3 nesten achter elkaar leggen het beste is maar 2 omdat ze anders te veel uitgeput raken.
Hopenlijk word het volgende nestje wel wat maar van elk nestje leren ze en het gaat elk volgend nest vaak beter.
Broeden bij jou niet beide ouders dan?
Normaal wisselen ze namelijk elkaar af als de pop eraf gaat om te eten gaat de man broeden.
Vaak zit de ene er overdag op en de ander dan in de nacht maar dit kan ook verschillen.

Groetjes, Paul

alice

nee alleen me pop zat te broeden en dit was haar derde leg .de eerst twee legde ze er maar drie eitjes maar voor de rest deed ze er ook nix mee zat er helemaal niet op te broeden maar nu haar derde leg dus 5 eitjes zat ze helde dag te broeden .maar nu hoorde ik van iemand dat de valkjes weten of de eitjes bevrucht zijn.is dat waar? ik haal ze er maar uit de eitjes want ze is vanaf gisteren er niet meer op gaan broeden


groetjes,ALICE.

Inger m

Hoi,
Nee, een valkparkiet kan niet beoordelen of de eitjes bevrucht zijn of niet. Ze broeden 'domweg' op alles wat op een ei lijkt, zo ook op kunsteieren.

Echter wanneer de broedtijd verstreken is, zullen ze uiteindelijk wel het nest verlaten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

alice

oke bedank allemaal voor de informatie hoop dat ik de volgende x wel kleintjes krijg  maar dat horen jullie allemaal wel  


groetjes,ALICE