7 mei 2025, 18:02:20

Tandpasta

Gestart door inky, 14 juli 2004, 03:00:17

« vorige - volgende »

inky

14 juli 2004, 03:00:17 Last Edit: 14 juli 2004, 03:00:52 by inky
Nu heb ik dus een vraagje.
Ik heb een halsbandparkiet en nu stonk zn bekje zo hard. Hij trapte nl. Met zn pootjes in de kaka en dan poets hij zo een beetje zn pootjes en dan stonk zn bekje.

Maar mag ik zn bekje niet een beetje poetsen met een tandenborstel en een beetje tandpasta? Of is dat echt niet gezond voor dat beestje?

Ik geef hem nu dus minder zoentjes, want het stinkt wel hard.

Groetjes

Tara

Hoi Inky,

sorry hoor maar dit vind ik ongelooflijk grappig als ik dit lees :D :D.

Ff serieus .. Volgens mij lijkt me dit helemaal niks goed, wij mensen, spugen dat weer uit, met water dus, die beestjes kunnen er binnen spelen en dat lijkt me echt niet fijn voor hun, schadelijk denk ik niet, maar helemaal niet fijn voor het diertje zelf.

Ik raad het niet aan hoor. Moet maar zorgen dat hij z'n pootjes niet vuil maakt he :-).

Groetjes, Tara

Mandy

Ik vraag me eerder af waarom tie zo uit z´n bek stinkt, dat lijkt me eigenlijk niet normaal... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

CitaatIk vraag me eerder af waarom tie zo uit z´n bek stinkt, dat lijkt me eigenlijk niet normaal... ::)

Hoi Mandy,

ja idd, dat kan toch niet van de poep zijn, want die eten ze ...
Goed punt ;-).

Groetjes, Tara

Joyce28

Als een dier zo hard stinkt uit zijn muiltje,dan is er denk ik ook wat anders.Misschien wel iets met de maag

Hier zie ik ook wel eens poep om de snavel hangen.Dan help ik ze even met het schoonmaken,maar ik ruik dan helemaal niks hoor.Ik heb trouwens nooit de poep geroken

Dus ik zou de dierenarts bellen,kijken wat die ervan zegt

En tandpasta zou ik ook niet gebruiken,zelfs geen peutertandpasta die je gewoon door mag slikken

inky

Goh seg, nu weet ik het helemaal niet meer hoor. :(
Ik heb dus es aan zn kaka geroken en die stonk dus idd niet.

En onze dierenarts woont zo ver en daar heb ik nu geen tijd voor, wegens verhuis.

robentru

hoi

Zou het zo kunnen zijn dat dit door het eivoer komt?
als onze valk daar van heeft gegeten en hij komt bij je zitten
dan ruik je dat.

gr

inky

Ik zou het dus absoluut niet weten he.
Nu heb ik hem vanmorgen eens in de douche gedaan en goed geschrobt aan zn snavel en de geur was wel een pak minder.
Dus kzal wel zien hoe het veranderd of niet.

Tara

Hoi Inky,

je kan het nog altijd eens vragen aan een dierenarts natuurlijk.

Is er niets toevalligs dat hij gegeten heeft?

Hoe ziet de ontlasting er uit?

Groetjes, Tara

inky

Het laatste wat hij had gegeten was brood en stukjes jonge kaas (heel weineig).
En zn ontlasting was gisteren een beetje witter en waterig. Maar vandaag is de kaka weer volledig ok

Paul

Hoi Inky,

Hoe oud is je valkje?
Bij hele jonge valkjes die je zelf voert kan het soms kropverzuring zijn bijvoorbeeld dat stinkt ook erg.
En de ontlasting van hele jonge valkjes in het blok stinkt soms verschrikkelijk dat komt omdat ze voornamelijk eivoer krijgen van de ouders en dat gaat echt stinken  :D
Ik zou ook zeker geen tandpasta gebruiken hoor ten eerste zullen ze het echt niet fijn vinden als je dat gaat doen en ten tweede zal het nooit goed voor ze zijn.

Groetjes, Paul

wezzez

hello

het zou misschien ook wel kunnen, dat jouw valkje, teveel eet en dat ie moet kotsen, en dat er dan restjes rond of in zijn bek blijven hangen en die dan kunnen stinken

wat er ook zou kunnen is dat de maag niet snel genoeg het eten kan verteren en daardoor verzuring ontstaat in de maag.

grtz wezzeke

Inger m

Hoi,
De kans dat een vogel te veel eet en moet kotsen is niet groot. Als een vogel echt moet kotsen dan is er wel iets meer aan de hand en ik geloof niet dat er in dit stukje over gesproken wordt.

Kun je ook eens in de snavel en de keel kijken (voorzichtig) of je daar iets afwijkends ziet. Het lijkt me als hij echt uit zn bek stinkt dat er iets niet goed gaat. Neem anders telefonisch contact op met een dierenarts. Overigens zou je mss beste gewoon langs kunnen gaan ook ivm verhuizing zou je daarvoor ws best wat tijd vrij kunnen maken.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.