8 mei 2025, 01:31:59

hellup

Gestart door bannanne, 20 juli 2004, 23:51:34

« vorige - volgende »

bannanne

hey iedereen, wat moet ik nou doen, 'kheb hier een lutino popje die broedrijp is denk ik want ze heeft al 2 eitjes gelegd maar ze zijn steeds kapot omdat er geen nestkastje hangt maar ik heb een mannetje maar ik denk dat hij nog niet oud genoeg is , hoe weet je dat???
ook heb ik schrik omdat het popje een forse vogel is en nogal agressief ten opzichte van ons terwijl ons mannetje een zeer lieve en aanhankelijk vogel is....

Tara

Hoi,

het is normaal dat het popje nu zo agressief is. Maak je geen zorgen om de man, die loopt geen levensgevaar als hij niet volwassen genoeg is. En mannen kunnen met 8 maand al perfect een bevrucht nestje hebben. Ik zou zeggen gewoon een blok hangen, en je geen zorgen maken. Het is een koppeltje, toch? Die zullen heus niet tegen mekaar agressief zijn hoor..

Groetjes, Tara

bannanne

nee dat is net het probleem, ze hebben steeds afzonderlijk in hun kooitje geleefd omdat ik pino achteraf heb gekocht toen hij 8 weken was en de kweker zei toen je houdt ze best apart als je wil dat hij genoeg tam blijft, dat heb ik maar gedaan en 'kwas het trouwens nie van plan ook omdat ik vond dat het vrouwtje veel te fors was en nu nog steeds, maar ze is al de hele tijd agressief daar we ze in de dierenwinkel gekocht hadden en de verkoper niet precies wist hoe oud ze was en zo heb ik ze noooit tam gekregen

Tara

Hoi hoi,

nouja, als je er geen mannetje bijdoet, blijft het nestje onbevrucht, en zal je dus geen jongen hebben. Je zou wel een andere man kunnen aanschaffen om wel bij haar te doen, als je wel een nestje wilt.

Groetjes, Tara

bannanne

nou dat is weer een ander probleem voor het moment wil m'n pa niet nog zo'n kwetterend beest erbij niet dat dit zo is maarja toch bedankt voor de snelle reactie

Stijn dc

hoi

jammer dat je van deze twee geen nestje zult hebben dan. Als een pop broeds is gaat ze meestal de man wel teolaten.

SDC:D

bannanne

hey stijn heb ze vandaag voor het eerst samen laten vliegen in m'n kamer waar pino steeds vliegt maar bannanne moest er nix maar dan ook nix van weten het is al een agressief diertje , dat veel blaast en aanstalten maakt tot pikken en nuwas pino nieuwsgierig maar zodra hij in de buurt kwam van bannanne om even aan het bekje te prutsen blaasde bannanne verschrikkelijk hard en ze moest er echt niets van weten , wat moet ik doen???????,

Tara

Hoi,

dat is toch normaal, ze is broeds, en ze kent die valk niet, omdat ze er nooit eerder mee samen was..

Groetjes, Tara