20 april 2024, 00:00:07

Net jonkie gehaald...

Gestart door krystle, 20 juli 2004, 01:11:37

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

tja... hij zal zijn weg nog neit weten in de kooi en daarom aar op de wterbak slapen. Mss moest ie vroeg op en zich nog snel douchen :):)

SDC:D

krystle

Haha, ja dat denk ik ook. ;) Het is een schone vogel!

Hij heeft nog niks gegeten, dus ik had even een klein voerbakje naast hem opgehangen. Toen jumpte hij weg en begon te krijsen, alsof ik hem weet ik veel wat ging aandoen. Ik neem aan dat hij zelf gaat eten als hij honger heeft...

Is het verstandig om hem nu al op te gaan pakken trouwens? Hij is niet heel bang, maar voelt zich duidelijk niet op zijn gemak als ik hem aai...

Stijn dc

hoi

hij gaat vast wel eten hoor, als ie honger heeft. Ik zou hem al wel wat aandacht geven hoor, dan leert ie volgens mij sneller dat je hem geen kwaad wilt doen.

SDc:D

Guinevere

Hoi Krystle,

Proficiat met je nieuw valkje.
Is dit je eerste ?Het is verslavend hoor !
Ik heb ook een lutino , mooi zijn ze hé   !
Veel plezier ermee hoor !

Groetjes
Guinevere

Carla_en_Yoshi

Hallo.

Mijn jonkie heeft ook nog niet zo goed in de gaten dat hij ook op een stok kan slapen,ik heb hem sávond zelf maar op een stok gezet :D.En de dag erna,toen ik sávonds de lampen uit ging doen, :o ging hij uit zichzelf op een stok.Yoshi loopt ook overal doorheen,door zijn water ,door zijn voer.Maar als hij op stok zit Poept hij alles op hetzelfde hoopje :D :D.
groetjes van Carla.

krystle

Ik ga hem straks proberen te pakken, eens kijken hoe dat me af gaat. :)

Al jullie tips zijn heel erg bruikbaar, super!

Groetjes, Krystle

krystle

Punky zit nu lekker te slapen! De trosgierst viel in de smaak, alleen van haar gewone zaadjes heeft ze nog nauwelijks gegeten. Gedronken heeft ze volgens mij ook nog niet...

Toen ik haar vasthad, ging ze krijsen en wild doen als een gek, dus dat laat ik nog even achterwege. Het is ook best nog lastig om haar te pakken (vrij grote kooi).

Carla_en_Yoshi

Hallo Krystle.

Ik heb mijn jonkie ook pas vanaf afgelopen vrijdag,dus ik herken veel uit je verhaal.
Hij Yoshi heb ik geprobeerd met 1hand trostgierst te geven en met de andere hand met de vinger zachtjes onder tegen de buik te duwen.Zo lok ik hem op mijn vinger ;).Hij eet dan van de trostgierst heeft niet in de gaten dat hij op mijn vinger zit.Zo verplaats ik hem op een stok.Nu laat hij het ook soms al zonder trostgierst toe.Het eten was hier ook een probleem.Vanaf vrijdag had hij ook alleen maar trostgierst gegeten ???,drinken ddeed hij wel,maar hij at geen zaadjes.Wel snoepte hij van zijn snoepstaaf,maar ook niet veel.Ik maakte me daar ook zorgen over ???.Maar gisteren heeft hij voor het eerst aan zijn voer gegeten :).Vandaag heb ik het nog niet gezien,alleen weer trostgierst.Hij is ook nog niet erg aktief en blijft veel op dezelfde plaats zitten.
Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt.
Groetjes van Carla.

krystle

Hi Carla,

Leuk om verhalen uit te wisselen! :) Punky is overactief. Hij klimt de hele tijd naar boven en probeert dan naar beneden te vliegen, maar dat wordt vaak een noodlanding op de bodem, haha. Hij is ook erg nieuwsgierig!

Ik zal het trosgierst truucje ook eens proberen! Ik heb het gierst nu gewoon in de kooi hangen.

Ik ga zo eerst maar eens een paar fotootjes maken van de kleine!  :)

Groetjes, Krystle

robentru

Hoi Krystle
[wat een bijzondere naam].
Gefeliciteerd met je valke en volgens ons komt het met veel geduld, liefde en aandacht vast wel goed.
Succes en we wachten op de foto's.  :)

krystle

Hi Rob en Trudy,

Mijn vriend heet ook Rob (hij zit hier ook wel eens op het forum) en zijn vogel heet Tica. Grappig!

Het liefst wil ik zoveel mogelijk tegelijk bereiken bij Punky, maar ik zal geduldig zijn! Gelukkig heb ik al ervaring opgedaan met Tica. En mijn zus heeft vroeger ook veel valkjes gehad, dus alle beetjes helpen.

Ik wil Punky al zo graag oppakken, maar dat laat hij nog niet toe helaas.
Over 2 weken ga ik ook 2 weken met vakantie. Mijn moeder geeft hem dan eten. Ik vraag haar ook wel om haar hand af en toe in de kooi te doen, anders ben ik bang dat hij schuwer wordt.

Groetjes, Krystle

robentru

Hoi Krystle,
heb je eigenlijk de valk handtam gekocht?
Toen wij Mieppie kochten in de dierenwinkel (wisten wij veel, maar we hebben achteraf heel veel geluk gehad en nog veel meer plezier met een gezonde en vrolijke valk) was hij zeer zeker niet handtam. Met heel veel geduld hebben we hem na anderhalf jaar "zo gek gekregen" dat hij op de schouder komt zitten en bij mij (niet bij Rob !!!) wil kussen en kroelen met de mond, neus of kin. Overigens iets lekkers is nooit te weerstaan. En handen: waaaaah weg ezen of "hakken". Je begrijpt dat het nog een lange weg te gaan heeft. Heel veel tips zijn op dit forum al beschreven, neem je tijd en lees ze eens door. Wij hebben ons voordeel er al menig maal mee gedaan.
Enne wie is die Rob dan op dit forum?
Succes en hou ons vooral op de hoogte van je bevindingen. En nog iets: we zijn gek op foto's.
Groejtes.

krystle

Nee, Punky is helaas niet handtam. Hij schijnt wel veel te zijn opgepakt door de kweker, maar daar merk ik niet veel van. Maar het is ook wel een uitdaging om het zelf te doen! Hij is nog geen 6 weken, dus het zou toch te doen moeten zijn!

Ik heb er ook expres voor gekozen om er eentje te nemen die door de ouders is gevoerd, omdat dit beter is voor het valkje...

Ik zal hem in ieder geval erg missen als ik met vakantie ben!

robentru

Snap ik. Dus veel geduld. En probeer maar veel de komende 14 dagen, lokken met trosgierst is een manier die veel wordt toegepast.
Succes en vast een fijne vakantie, En achterlaten is moeilijk, maar de thuiskomst maakt veel goed, dat weten wij uit ervaring.

krystle

Ik probeerde hem net te lokken met gierst, maar dan vlucht hij snel. Maar volgens mij zijn ze 's avonds ook minder gewillig dan 's ochtends... Morgen weer een dag. :)