8 mei 2025, 03:34:58

Overal kakken

Gestart door inky, 15 juli 2004, 04:04:26

« vorige - volgende »

inky

Ik heb een probleempje met onze Rico (halsbandparkiet) en dat is dat hij kakt waar hij staat. Zelfs op mn schouder.
Weet iemand hoe ik hem dit kan afleren.

De dierenarts zei: kijken wanneer hij in zn kooi kakt en hem dan belonen. Maar ik heb geen zin om heel de dag naar zn kooi te zitten staren.

Het enige wat ik nu doe is : als hij weer eens gekakt heeft, breng ik hem naar zn kooi. En dan zet ik hem erin of erop.

Iemand tip???

Richard1967

Nou ik denk dat je hem dat niet af kunt leren.
Het is geen hond die alles buiten doet, of een mens die naar de wc gaat.
Mijn valkjes die kakken ook waar ze op dat moment zitten, ook al is dat op mijn schouder.

Groetjes Richard

giovanni

yo inky

Dat kan je niet afleren hoor, ik denk dat iedereen
op het forum wel nu en dan eens een poepje op
zen schouder krijgt, ze zijn niet zindelijk hoor ;)

Je kunt ze niet trainen, helaas

grtjs

Karin

Dat is typisch vogelgedrag : overal schijt aan  :D :D :D Ff serieus, sommige vogels is het wel aan te leren, maar helaas de meeste doen het waar ze zijn. Als hij op je vinger zit en je ziet dat hij "moet"( valkjes schuifelen dan ) snel in zijn kooi houden en zodra hij gepoept heeft er weer uit halen. Tegelijkertijd bijvoorbeeld "poep" zeggen. Als je een beetje geluk hebt zal hij het commando "poep" herkennen en zal het voortaan doen als jij het zegt. Maar hou er wel rekening mee dat vogels iedere 15 minuten moeten poepen, dus je zult hem dan steeds naar de kooi moeten brengen. Kortom : een emmer met sop is makkelijker  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Irene

Hoe vaak ik het al niet uit mijn haar heb moeten halen weet ik niet meer.
Ach, idd emmer sop en doos tissues naast bank is net zo makkelijk, want over welke grootte hebben we het? Halsband zal iets groter zijn dan valk, maar nog geen olifant hoor ;D ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Tara

Hoi Inky,

volgens mij werkt die manier die de dierenarts tegen jou zei niet hoor :-/. Parkieten zijn echt moeilijk zindelijk te maken.. Papegaaien kunnen het wel, maar het is toch moeilijk. Ik had eens een valkje, die ik met de hand grootbracht, en die poepte in het toilet, maar wel als ik 'm er boven hield, zal wss wel toeval zijn geweest, maar op mij poepte ie niet :). Ik heb nu nog valkjes die niet poepen als ze bij mij zijn, ze houden het op, maar ik geef hun wel de kans om af en toe eens te poepen.

Groetjes, Tara

Guinevere

Hoi Inky,

Ik ben het eens met Tara, ik denk niet dat Rico het zou beseffen waarom je hem beloont als hij in de kooi net heeft gepoept... Zo denk ik er toch over...
Ik heb een speciale 'poeptrui' die ik aanheb als ze op m'n schouder zitten en voor de rest overal in huis zakdoekjes !  :D
De vreugde die je hebt van je vogel zijn die kleine poepjes toch dubbel en dik waard ? ;)

Groetjes
Guinevere

robentru

Hoi,
Mieppie poept als ie moet en het maakt hem niet uit waar dat is. Een rol wc-papier en meteen opruimen! Das pas zindelijk!
En inderdaad: hij heeft er schijt aan........... ;D :D
PS De wasmachine heeft er geen schijt aan!

wezzez

hoi

ik heb misschien wel een kleine tip voor jou. Als ik mijn valkjes uit te kooi laat, en ik neem hen bij mij of laat ze op mijn vinger. dan in de eerste 5 sec poepen ze eerst. Dat is altijd zo, als ik hen pak 5 sec nadien poepen ze.

Dus wat doe ik, ik neem ze bij mij, dan de eerste 5 sec over hun kooi houden, laten poepen en dan kan ik voor 10 minuten verder.

grtz wezzeke