halsbandparkiet & valkparkiet=> samen?

Gestart door giovanni, 18 juli 2004, 20:07:00

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

houten volieres hebben ze zo kapot, als ze al knagers zijn. Mss doen ze het niet als je ze genoeg knaagmateriaal geeft, maar neem voor alle zekerheid maar geen risico's.

SDC:D

Inger m

19 juli 2004, 18:18:59 #16 Last Edit: 19 juli 2004, 18:19:29 by Cinnamon_valk
Hoi,
Scheiding tussen twee vogelssoorten in voliere moet minimaal bestaan uit dubbelgaas om te voorkomen dat ze elkaar kunnen verwonden. (zeker bij agressieve soorten)
Doe echter eerst ervaring op met het houden van valkparkieten in de voliere. Halsbanden zijn weer heel andere vogels. Bovendien lijk je van plan extra valkparkieten aan te schaffen en dat kost ook veel tijd. Ik zou daarmee ook tot volgend jaar wachten met de kweek.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

inderdaad, ervaring is 1 van de belangrijkste dingen die jen odig hebt. Daarbij komt dan weer dat halsbanden geen australische soort is, dus heel andere leefwijze hebben.
als je nu vogels koopt, en er nu nog mee wil kweken zou ik dat dom vinden, meestal koop je dan oude(re)/onvruchtbare vogels.

SDC:D

Inger m

Hoi,
Gezien het aanbod op dit moment kun je het beste jonge vogels aanschaffen (vgl jaar geschikt voor evt kweek). Vaak worden oudere vogels ookwel weggedaan, omdat ze de eigenaar niet bevallen of kweekproblemen geven. Ik koop daarom bij voorkeur jonge vogels (en niet te veel tegelijk).

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

Yo

Ik zal de voliere niet in 2delen, gewoon valkjes
houden dan (en mss toch kleinere vogels dan)
De voliere wordt geen hout en ook geen aluminium::)
Mijn vader had iets in zijn gedachten en ik zal
hem maar laten doen:D Ik zorg er wel voor dat
alles goed wordt afgesloten:)

grtjs

giovanni

yo

hoe de voliere dus wordt, kun je lezen bij
huisvesting.
En van de vogels zou ik mss kijken voor
kakariki, maar het beste lijkt me dus
alleen valkjes (en mss kleine vogels)

werty

ik heb een gezamelijke voliere met 2koppel valkjes 6 koppel gras parkieten en 4koppels engelse parkieten en een kopel splendits en dat gaat prima dus mss is dat een idee

wezzez

hey

je kan misschien de kooi zo ontwerpen dat de kooi een wegneembare wand heeft, en zo kan je de valkjes + andere soort gescheiden houden en hen eerst laten wennen aan elkaar. Zo zijn ze niet vreemd van elkaar, en vinden ze het misschien wel met elkaar. Mochten ze toch ruzie maken met elkaar kan je nog steeds de wand er tussen plaatsen

zo zou ik het doen, klein ideetje maar

grtz wezzeke

giovanni

yo

ja, maar dan heeft maar 1deel van de vogels
een binnenhok. Ik ga ze niet in 2delen, ik dacht
eerst om een heel jonge (grotere) pariet te
kopen, zodat die al van jongsaf aan erbij is, maar
als er 1keer iets gebeurt is het al te veel. Ik houd
het liever bij vogels die wel overeen komen met
elkaar...

En van die grasparkieten ed, dat bedoelde ik met
kleindere vogels erbij plaatsen ;)

grtjs

Stijn dc

hoi

het maakt echt niet uit of een vogel er van jongs af aan bij zit. En als ie maar alleen zit is het ook maar zielig. Er moeten altijd soortgenoten ter beschikking zijn, en als die er zijn komt de agressie toch sowieso naar boven.

SDC:D

giovanni

'low Stijn

ik bedoelde niet 1, maar een koppel
en als je zegt dat ze agressief zijn, weet
ik al genoeg ;)

Stijn dc

hoi

dat maakte ik wel op uit deze zin hoor.... :)

Citaatik dacht
eerst om een heel jonge (grotere) pariet te  
kopen, zodat die al van jongsaf aan erbij is,

giovanni

ja, sry:D
was gewoon een voorbeeld
dus een koppel van jongsaf aan kopen  ;)
(wat ik dus niet ga doen ;))