7 mei 2025, 16:18:53

vervoeren van mijn valkparkiet

Gestart door Tygo en Ilona, 14 juli 2004, 15:06:11

« vorige - volgende »

Tygo en Ilona

Hallo,
Ik wilde eigenlijk weten of het echt geen kwaad kan om je valkje te vervoeren. Mijn ouders gaan een weekendje weg, en die willen graag dat ik in huis kom voor de Hond (die mag namelijk niet mee). Nou wil ik dat eigenlijk niet doen want wil Tygo (mijn valkje) niet vervoeren. Ik ben zo bang dat ze een koudje vat. De valk van mijn nicht heeft tijdens haar verhuizing een koudje gevat en is overleden. Dit wil ik natuurlijk niet meemaken. Maar op vakantie wil ik ook al niet meer want dan moet ik hem vervoeren naar iemand. Kan het echt geen kwaad om haar te vervoeren? Of wat moet ik doen dat ze geen kou vat?

alvast heel erg bedankt,
Ilona en Tygo.

Marianne

Hoi Ilona,

Het kan geen kwaad hoor om je valkje te vervoeren.
Hoe moet dat anders met de jonge valkjes die naar hun nieuwe baasje gaan?
En wat denk je van de valkjes in de voliere?

Als je jouw valkje een beetje wil beschermen dan kan je misschien een handdoek over zijn kooitje hangen terwijl je naar de auto loopt. Maar ik denk niet dat het nodig is en bovendien komt er mooi weer aan (hoop ik).

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

14 juli 2004, 15:10:19 #2 Last Edit: 14 juli 2004, 15:10:54 by Angelique
Hoi Ilona en Tygo,

Het kan totaal geen kwaad om een valkje te vervoeren.
Alleen kan je dit beter niet in een kooitje doen, maar in een vervoersdoosje.
Desnoods met een handdoekje erboven, zodat het minder stress geeft.

Als een jong bij mij weg gaat, wordt deze ook vaak lang vervoerd. Maar vrijwel altijd in ee nvervoersdoosje van karton.
Zelf gebruik ik een vervoersbox van ferplast.

Deze kan je bestellen bij Herman en Jura van Valkparkieten kwekerij de Valk( http://www.valkparkiet.net/N_grp_18-1ap.html )
Of kopen in een dierenwinkel.

Je moet niet thuisblijven voor je valkje, omdat je bang bent dat er iets zou gebeuren.
Je kan hem echt gewoon vervoeren, alleen let op tocht en stress.

groetjes Lique

wezzez

hoi

als je het valkje met de wagen mee neemt en je zorgt er voor dat er geen venster omlaag staat, en de airco niet te hard laat draaien dat het zeker geen kwaad kan. als de temperatuur in de wagen ongeveer gelijk is aan de woning moet dat lukken.

niet vergeten. de rit zo kort mogelijk houden, valkjes houden er niet van om in een kleine omgeving gevangen te zitten.

grtz wezzeke

Carla_en_Yoshi

Hallo.

Het reismandje dat Lique laat zien is ideaal om je valkje in te vervoeren.Zelf heb ik het ook en ze zijn in wel iedere dierenzaak te koop.Bij ons heeft intratuin ze ook.Ik heb mijn valkje erin opgehaald,is dus ook vervoeren,leg je er een lekker stukje trostgierst in,dan heeft hij al iets wat hij herkent en natuurlijk lekker ;D vind.Nou,succes met het vervoeren.

Groetjes van Carla.