halsbandparkiet & valkparkiet=> samen?

Gestart door giovanni, 18 juli 2004, 20:07:00

« vorige - volgende »

giovanni

yo

Nu met de voliere in aantocht had ik gedacht
om mss ook een koppel halbanden aan te
schaffen ;D (ook mooie vogels :P), maar natuurlijk
alleen maar als ze kunnen samengaan met
valkparkieten, anders natuurlijk niet.
Met die grotere bek zou ie mss aan de pootjes
van de valken zitten??

grtn

Tara

Hoi,

ikzelf raad het je af, omdat ze veel beter als koppel alleen in een volière zitten, want zij mogen niet gestoord worden. Dus je zou niet kunnen kweken bijna, als er daar nog een hoop andere vogels bij zitten.

Verder kunnen ze best agressief zijn, er zijn mensen op mijn wijk die een koppel halsbanden hebben waar ze mee kweken. Maakt veel lawaai ook, vind het wel een lief geluid wat ze maken.

Inger m

Hoi,
Ik ben het met Tara eens...Zet ze niet bij elkaar.

Maar waarom zet je deze vraag bij 'mutaties'? Lijkt me niet de juiste plaats hiervoor, beter bij andere vragen?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

sry Inger, had niet goed nagedacht ;) ::)
heb het topic verplaatst :)

Jah, jammer dat ze niet samen kunnen, mss
zal ik kijken om een stuk vd voliere af te sluiten
van de valkparkieten, maar dat zal wrs toch
niet het geval zijn.  :-/

Had graag nog een andere 'vogelsoort' bij de valkjes
gehad, die niet zo klein zijn. Mss passen er andere
'grote' vogels hier bij??

grtjs

bannanne

hey gio,
'kzou ze ook niet samenzetten, want 'k ken genoeg andere mensen met halsbandparkieten en valkparkieten, hij scheidt deze omdat de halsbandparkieten veel groter en forser zijn en als ze bv in kweekperiode zijn kunnen ze agressief zijn en de valkjes aanvallen

andre28

Hoi, ik raad het ook af, een aantal jaar geleden had ik 6 gras parkieten zitten en 1 valkje en 1 halsband.
De halsband had geregeld de andere vogels de staart te pakken.
Die halsband is toen naar een collega gegaan.
een halsband is wat agressiever van aard dan valkjes.

giovanni

wat jammer, had nu gehoopt op halsbanden
nu ik een voliere plaats :-/
Mss kunnen ze nog apart (ben nog voliere aan het
ontwerpen ::) :D)


Maar kennen jullie nog vogels die wel overeen
komen met valkjes, van een evengroot of
groter formaat??

grtjs

Tara

Hoi,

je kan roodruggen plaatsen. Zij zijn goeie pleegouders en zeker van Australische parkieten. Dus gaat heel mooi voor bij valkjes.

Groeten.

Inger m

Hoi,
Roodruggen schijnen eveneens heel agressief te kunnen worden in het broedseizoen en kun je beter per paar huisvesten. Dit geldt overigens voor het grootste deel van de parkietensoorten.

Roodvoorhoofdkakariki's zijn ongeveer evengroot als valkparkieten en kunnen er iha goed bijgehouden worden. Bergparkieten schijnen ook niet zo agressief te zijn en mogelijk geschikt. Ze zijn geelgroen met rood en groter dan valkparkieten. Maar dit moet je even navragen, want ik heb er geen ervaring mee.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

roodruggen NOOIT bij andere vogels plaatsen. Als je dat doet kunnen er wel eens een paar van je valkjes sneuvelen. Ik zou je aanraden om er geen andere soort bij te zetten. Ofwel moet je een apart stuk hebben. Het is mss allemaal wel leuk, maar de hoofdregel is volgens mij (zo vind ik dat) alle parkietensoorten apart huisvesten om spanningen etc... te voorkomen. Ook bergparkieten zijn volgens mij geen goede keuze, die kunnen ook best agressief zijn. De beste keuze is dan kakariki's, maar toch, ook dat KAN fout gaan.

SDC:D

Inger m

Hoi,
Klopt wat Stijn zegt. Ik heb zelf geen problemen gehad met kakariki's en ook nog niet gehoord, maar dat kan ook wel fout gaan in het broedseizoen. Zorg altijd voor ruim voldoende geschikte nestplaatsen in de voliere (meer dan het aantal koppels). Het is het makkelijkst/ beste om je op 1 soort te richten, zeker als je net begint.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

dat is inderdaad heel belangrijk, dat vegat ik nog evne te zeggen, 1 soort is heel belangrijk. Als je wat langer bezig bent kan je overschakelen op twee, zoals ik nu: roodruggen en valkparkieten. Maar nu wil ik geen andere soorten mer bij. als ik toch aan een andere zou beginnen, gaat er 1 va nde twee andere onverbiddelijk weg.  :-/

SDC:D

giovanni

yo

Ja, ik zal dan maar de vlakjes apart houden,
want ik wil idd niet dat er een paar sneuvelen.
Best dat ik het even vroeg dan :)

Ben aan het nadenken om de voliere in 2 te doen,
zodat ik mss toch nog halsbanden kan kweken ;)
Ik zal wel zien

grtjs

Stijn dc

hoi

je kan inderdaad je voliere in twee delen verdelen. Maar ik zou het je nog niet aanraden om al met halsbanden te beginnen. Probeer eerst eens met valkjes, doe er wat ervaring mee op, en dan kan je later altijd halsbanden nemen. Die zijn ook neit zoo makkelijk te kweken hoor.

sDC:D

Tara

En halsbanden kunnen snel iets kapot krijgen, als de scheiding niet sterk genoeg is, dan heb je al gelijk kans dat ze bij de valken zitten! Ze hebben ook sterk gaas nodig!

Groetjes, Tara