18 april 2024, 21:25:46

Kira, Lili en Friemel

Gestart door Lena Maes, 17 juli 2004, 23:15:43

« vorige - volgende »

Lena Maes

Sinds vorige zondag heb ik eindelijk na lang zoeken een kweker gevonden die tamme valkparkietjes verkoopt. Drie zusjes. Was eigenlijk de bedoeling dat ik maar eentje kocht maar het zijn er drie geworden. Kira, Lili en Friemel. Echte schatjes als je ze ziet. Bij thuiskomst ze meteen in de kooi gezet om ze wat op hun positieve te laten komen. Was ook autorit van een dik uur. Volgende dag heb ik ze dan de kamer laten verkennen. Maar wat blijkt nu, Friemel komt vanzelf tot bij mij maar de twee andere hebben precies schrik van me. Ik ben dan ook niet hun voeder geweest en misschien ligt het daaraan. Of ik moet ze gewoon wat meer tijd gunnen, kan ook. Maar in ieder geval ze spelen als gekken 'leuk' als ze vrij zijn, heb zo wat vanalles overal gezet op tafel enzo. De kooi is ook leuk genoeg voor hun aandacht te trekken. Heb wel hier raad gevraagd om voor alle zkerheid ook eens de dierenarts gebeld en die zij dat het best misschien zou blijken om ze een tijdje te kortwieken tot de volgende rui. Van douchen houden ze dus ook al. Mijn andere vogels douche ik dagelijks en dat gebeurd dus bij hun ook nu. Met de plante spuit en ze genieten ervan. Zeker na zo'n warme dag als vandaag.

Mandy

18 juli 2004, 01:40:16 #1 Last Edit: 18 juli 2004, 04:42:20 by Mandy
Ik dacht je naam al te herkennen... ::)
Ik dacht dat je geen vervoer had zoals je eerder zei;

From: "Lena Maes"

Maar het probleem stelt zich dat ik geen auto heb en niemand vindt die me wil rijden naar jou toe, snik snik......

Zal nog is rondhoren of ik vervoer vindt. Ik laat je dan wel iets horen. Want ik ben zeker dat de vogelkes van jou zeer goed zijn. Merk dat ook aan je site trouwens.

Groetjes Lena


Blijkbaar heb je een beter adres gevonden, geeft niet, maar dan had ik dat nog wel graag van jezelf gehoord ipv het zo te lezen. :-/

Je had nog wel niet gereserveerd maar ik zou nog van je horen zoals je zelf schreef. Ik was al van plan dit weekend te vragen of je al wat geregeld had. Er zijn namelijk al wat valkjes uitgevlogen die ik voor je tam had kunnen maken...

Maar dat is dus niet meer nodig, veel plezier verder met je valkjes. ;)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

teetee

19 juli 2004, 01:39:24 #2 Last Edit: 19 juli 2004, 01:41:09 by teetee
Oeps sorry Mandy, dat was niet mijn bedoeling hoor.  :o Ben dat gewoon helemaal vergeten. Een goede vriend van me heeft die kweker mij aangewezen, hij kent die namelijk, zodoende. Heeft me er ook naartoe gereden.

Groetjes Lena


teetee

De relatie tussen de drie nieuwe kleintjes en Jok de valkparkiet die ik had al loopt niet zo vlot. Niet dat ze ruzie maken ofzo, maar ieder gaat zijn eigen gangetje. Joko heeft duidelijk geen interesse voor de drie en omgekeerd ook al niet. Misschien omdat ze nog piepjong zijn. Maar ja, ze zijn ook nog maar weekje hier. Ik laat ze in ieder geval saam vrij en ben met hen allevier saam bezig. Voor de rest gaat alles goed en heb me al gek gelachen wat hun spelen betreft. Het zotst zijn ze nu op lucifers waar ik natuurlijk eerst de solfer heb afgehaald. Heb oo zo'n klein speeltuintje gekocht en daar spelen ze ook graag mee.