6 mei 2025, 09:41:54

valkje erbij!

Gestart door claudjuh, 18 juli 2004, 02:06:51

« vorige - volgende »

claudjuh

hoi allemaal,

Nogal onverwacht hebben wij een valkje erbij. Eigenlijk zou ik het derde babievalkje zelf houden, maar dan zou het familie zijn van onze Stevie; hoe dan ook zou het lastig zijn, aangezien ik over 2 jaar ook met Stevie wil kweken, als het twee mannetjes of twee popjes zijn, moeten ze dan uit elkaar en als het wel man/pop is, dan ook. Dus, na wat wikken en wegen heb ik besloten om die laatste babie om te ruilen bij een hele goeie dierenwinkel bij ons in de buurt. Die eigenaar is súper met vogels, weet er echt veel van en behandelt ze heel goed, dus dat zit wel goed. Dus, Stevie in het reismandje met zn broer/zus, en hup, naar de winkel. Daar werd eerst gekeken of Stevie een man of pop is. 99% een man, nou, toen naar de volieres en een andere uitgzocht. Hij had ook een aantaal heel mooie witamskers zitten, maar daar was het lastiger aan de zien wat het was, op zon jonge leeftijd, dus nu hebben we een heel mooi popje(99% weer..)lichtgrijs gepareld, dus we zullen het zien na de eerste rui...Ze zit samen met Stevie binnen in de kooi, want Stevie is heel tam en vindt alles erg gezellie wat er binnen gebeurd. Moet alleen ff wennen aan zn nieuwe roommate!
Oja, ze heet Bunnie (ideetje van me jongste zoontje, geloof dat hij Bugs een beetje vreemd vond, dus dan maar de achternaam vant konijn  :D  ;D

van de week maak ik een foto, dan kan iedereen haar zien!

groetjes claudia

Carla_en_Yoshi

Hallo Claudjuh

Binnenkort kom ik je nieuwe aanwinst bewonderen.
En een schattige naam,echt leuk.
Die witmaskers vind ik ook mooi,maar op dit moment vind ik mijn Yoshi toch de allermooiste. ;D
Groetjes van Carla.

andre28

Hoi claudia ben benieuwd naar je vogel.
En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

the_lost_valley

Hoi Claudia,
Gefeliciteerd! Heel veel geluk en gezondheid vooral met je nieuwe vogel.. wel leuk van de man van de dierenwinkel dat je gewoon kon ruilen daar. Ik ben echt benieuwd naar de foto :)
Groetjes Natalie

claudjuh

hoi, allemaal!

Onze Bunnie is nog helemaal aant wennen. Stevie ook, want die is er nog niet van overtuigd dat hij een vogel is. Denkt nog steeds dat hij er ook een van het mensensoort is... :D :D :D! Als het goed is, komt er een fotootje mee nu...het voorste koppie is van Bunnie. (zij heeft trouwens een tic; schudt af en toe, als in een reflex met haar koppie??!!)

zijn ze dan een kjoet koppel !!!!!!!!

groetjes claudia

claudjuh

uhm........mislukt!! Wat heb ik nu weer fout gedaan? Had de link gekopieerd en erin geplakt, en nu is er niks te zien, stóm!! ;D

claudjuh

oe, het duurde even...hihi,was weer ns ongeduldig,  ::)  ::)

Nouja, dus iedereen kan ze nu toch zien!

Dussssss...........leuk hé!

groetjes van claudia

Tara

Hoi Claudia,

het duurde idd een tijdje, maar wat een mooie valk zeg :o. Ik ben een tikkeltje jaloers ;D

Groetjes, Tara

Carla_en_Yoshi

Hallo Claudjuh.
Ik kan nu pas voor het eerst de foto bekijken ???.Volgens mij lag het aan de site,meer mensen hadden dit probleem.En inderdaad wat een leuuuk koppel.Stevie kijkt nieuwsgierig naar zijn nieuwe vriendinnetje :D.
Groetjes van Carla.

Tara

Hoi,

nu zie ik alleen nog maar een kader, komt waarschijnlijk omdat de foto's dus zijn upgeload op valkparkiet.org, en die server is momenteel niet te bereiken...

Groetjes, Tara

claudjuh

poeh, móet toch weer ff jullie raad!!!

Ik heb dus nu een paar dagen het nieuwe valkje, Bunnie. Eerst zat ze(?????) binnen bij Stevie in de kooi, maar het was eigenlijk nooit de bedoeling dat  ik binnen vogels zou houden, met het oog op de katten en de brede spijlen van de papegaaienkooi, waar ze allebei met hun poten doorheen graaien .... :-/
Nou, dus ik ze allebei vandaag naar buiten, nou, krijg ik eerst al het idee dat Bunnie geen zij is maar een hij...want hij blijft steeds in de buurt van Stevies moeder..en Stevies pa zit wat suffig alles te bezien! Hij boog ook zijn kopje bij haar, zodat hij gekroeld wilde worden....sja, en nu, als ik naar buiten kijk ,( grenst meteen aan muurtje naast keukendeur)  zie ik stevie een beetje zenuwachtig op en neer schuifelen en naar binnen kijken...zoooooo sneu!!
En de eerste tijd, toen hij binnen zat en handgevoerd moest worden, met een week of 5 zette ik hem overdag buiten in de voliere met goed weer, zodat hij zn soortgenoten bleef kenne, maar nadat hij ontsnapt was én weer truggevonden ( 2 dagen later...)heb ik dat niet meer gedaan. Zou hij nog wel wennen? Vin ut best zielig. En hoe zit het nou met Bunnie? Boy or girl? Die heeft ook nog geen eerste rui gehad, is ook van april of mei dit jaar.is een hele smalle, dat ook nog.Ik voelde zn botje best erg, maar komt niet ziek over. En de oogleden zijn donkerrood, ook zoiets raars.valt best op, de rest heeft grijze oogleden.Maar zijn niet dik ofzo ontstoken ofzo.
Nou, ik heb weer een hoop vragen in mn bericht gefrot, hoop dat iemand antwoord heeft, maar misschien zit ik nu wel weer in  de verkeerde topic???

groetjes claudia