29 maart 2024, 15:26:27

vragen over planten

Gestart door adnaloj, 16 juli 2004, 03:02:46

« vorige - volgende »

adnaloj

hallo allemaal

ik heb eigenlijk 2 vragen...
1 is zijn rozen giftig voor valkjes ik wou namelijk voor de voliere kleine rozen boompjes zetten maar ik wil niet dat als ze er een keer aan knaggen ze gelijk ziek worden of nog erger doodt gaan.. wie weet hier het antwoord op?

en mijn eitjes zijn bevrucht ( nou ja die van de valkjes gheghe )
maar nu weet ik niet wat ik de valken moet voeren als de kleintjes er zijn is dat het zelfde als nu??

ze krijgen nu:

vogelgrit, eikrachtvoer,multivitamine voor in het water en gewoon voer ook krijgen ze 1 keer in de week een tak trosgierst.

groetjes jolanda

Karin

Als de jongen er zijn geef ik altijd extra trosgierst, hardgekookt ei, andijvie, wortel, appel en brood. Naast hun gewone voer en eivoer natuurlijk. Ik denk niet dat rozen erg giftig zijn, maar ik zou ze er toch niet inzetten, want er blijft weinig van over  ;D Wil je er iets inzetten wat een beetje concurentie voor de valkjes is neem dan bruidsluier. Vele hebben die tegen de volière aan en dat groeit als kool  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Jolanda,

Valkjes mogen ook rozebottels hebben dus de rozen struik zelf zal ook niet geftig zijn voor ze.
Als ze jongen hebben is het belangrijkste veel eivoer en ze drinken ook extra veel water.
Voor de rest wat Karin zie je kan ze altijd wat extra geven.
Hier zijn ze ook gek op die melba toastjes dat is ook niet slecht voor ze.

Groetjes, Paul
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Hé Paul, wat doe jij bij Mariska ?  ;D ;D ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Foutje maar ik zit nu weer op mijn eigen naam :D
Mariska was via mij ingelogd en ze had zichzelf niet meer uitgelogd daarna :-)

Groetjes, Paul

Karin

Hahaha, ik vond het al zo vreemd, ik dacht een berichtije van mariska te lezen en jou naam stond eronder  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

dan heb ik ook nog een vragje over planten.
Ik heb van m'n moeder een druiven plant gekregen en het leek me wel leuk om die aan de buitenkant van de voliere er tegenaan te laten groeien is die toevallig giftig?
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Stijn dc

hoi

ik weet niet opf een druivenplant giftig is, ik denk van niet, maar ik weet hetn iet zeker, dus als je geen slutiend antwoord krijgt zou ik het risico niet nemen.

SDC:D

adnaloj

volgens mij is een druif wel giftig..... de vrucht niet maar de sappen van de stam wel.. ( geleerdt op school )
je kunt proberen... maar ik zou het met mijn valkjes niet doen

groetjes jolanda

Paul

Hoi,

Takken van fruitbomen zijn normaal niet giftig voor vogels.
Dus ik denk zelf dat druivenplanten niet giftig zijn.
Maar als je het niet vertrouwd gewoon niet doen lijkt me.

Groetjes, Paul