13 mei 2024, 17:24:18

Man of pop

Gestart door phaedra, 15 juli 2004, 23:47:25

« vorige - volgende »

phaedra

Hoi iedereen ;D, ik heb gehoord dat je na enkele maanden of weken al kan horen aan het gefluit dat het gaat om een man of een pop, ik ben dit dus namelijk al enkele dagen aan het beluisteren maar ik hoor dat dus niet, bij mij kweken ze meer, weet iemand daar een antwoord op ? :o Alvast Bedankt en groetjes uit Lierke Plezierke :-*

suus

Hoi, hoi,

Het is zo dat over het algemeen met de jeugdrui die met ongeveer 6 maand komt al via de uiterlijke kenmerken het geslacht zal "verraden". Zo zal bij een wildkleur de kop geel worden, bij een witmasker wordt de kop wit. Een geparelde man verliest de parels (meestal grotendeels en bij de volgende rui de rest)....
Er zijn enkele uitzonderingen maar dit is het algemene verhaal.
Verder is het soms al eerder duidelijk door het gedrag wat een valkje vertoont... Wanneer een valkje macho gedrag vertoont, de vleugels iets wijd van het lichaam en paradeert, tikt op alles wat los en vast zit, en al deuntjes begint te fluiten.. dan is het een man.
Een vrouwtje is over het algemeen wat rustiger en zal wat losse toontjes fluiten maar veeeel minder dan een man.
Ik hoop dat dit je vraag beantwoord
groet
suus  
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

phaedra

Bedankt Suus, hier heb ik toch al wat aan, maar zoals je zelf zegt na 6 maanden en eigenlijk zijn mijn valkjes nog een beetje jong 2 van maart en 2 van mei, soms kan je het al horen hoor maar bij mij is dit niet het geval, dus eigenlijk nog even geduld, maar je bent alvast hartelijk dank, als ik weet hoe je foto's verstuurt naar deze site dan zal ik mijn valkjes wel eens tonen, groetjes uit lierke plezierke