16 april 2024, 21:50:27

Gedrag jongen onderling

Gestart door molenaar, 15 juli 2004, 19:28:44

« vorige - volgende »

molenaar

Hoi, hoi,
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet oplossen:
ik wil graag van twee verschillende nesten de jongen bij elkaar zetten om verder tam te maken.
Ze zijn nu 5 weken oud, maar als ik ze bij elkaar zet, trekken ze aan elkaars veren.
Toch is het de bedoeling dat twee van de vier voortaan samen een kooi delen, en elkaar gezelschap gaan houden.
En als ik er een ga voeren, schreeuwen er nog drie, hoe voorkom ik kropverzuring? :-/
Als ik een klein bobbeltje nog voel bij zijn keel, hoe lang moet
ik dan nog wachten om te kunnen voeren?
En kan iemand mij even vertellen hoeveel keer per dag er pap moet worden gegeven met 5,6 en 7 weken.
De twee oudsten eten al trosgierst, het oudste jong zag ik zaadjes pellen.
Alvast bedankt :)
Groetjes Banter

Karin

Hoi Banter,

Ik zet de jongen met een week of 5 per twee apart in een kooi. Dat is makkelijker tam te maken dan 4 of meer bij elkaar. Waarom voer je ze bij ? Kunnen ze het nog niet zelf ? Dan zou ik ze nog even bij de ouders houden en met een paar dagen weer proberen. Geef ze grasparkietenzaad, trosgierst, brood, andijvie en water en ze gaan vanzelf wel knabbelen. Met handvoeding kun je alleen maar fouten maken en zou ik alleen doen als het niet anders kan.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

molenaar

Hoi Karin,
Een eet er trosgierst, en voer ik bij met pap 2 x per dag.
De andere drie zitten nog bij hun ouders, maar die moeten toch handtam worden, ik haal ze er elke dag twee uur uit, om er mee te knuffelen.
Ik wilde er twee bij elkaar zetten, maar ze bedelen bij elkaar, trekken aan elkaars veren.
Wanneer stop ik met pap voeren met het eerste jong.
Groetjes Banter