29 maart 2024, 06:54:42

At nog niet zelfstandig.......

Gestart door Vickyke, 9 juli 2004, 17:48:47

« vorige - volgende »

Vickyke

Hallo

Ik had sinds dinsdag twee nieuwe valkjes van een zeven weken.  Eentje ervan zat bol en sliep veel.  Ik dacht eerst mss door de aanpassing.  Maar eergisteren zat hij nog steeds zo en ik zag hem eigenlijk niet eten.  Ik heb dan wat druivesuiker gegeven maar het heeft niet mogen helpen.  
Deze morgen is hij gestorven.  HIj lag al dood als ik benenden kwam.

Die vrouw had gezegd dat ze al zelfstandig aten maar ik denk dat deze helemaal nog niet zeflstandig at.  Ik had hem eerst in de voliere gezet(alletwee) en ik zag dat hij ging bedelen om eten bij mijn andere valkjes.  Ik heb ze er allebei weer uitgehaald zodat ik ze goed in het oog kon houden.

Van hoe oud mag je een jong valkje in de buitenvoliere zetten?  De vogelts zaten daar binnen in een kooitje.(kweker)

Het tweede valkje eet heel goed trosgierst en is heel hevig als hij mijn andere valkjes hoort fluiten.  Zou het kunnen dat het andere mss een weekje jonger was dan zijn broer of zus? :-/

groetjes vicky

Tara

9 juli 2004, 17:51:50 #1 Last Edit: 9 juli 2004, 17:52:13 by tara_dewulf
Hoi Vicky,

wat erg, dat hij gestorven is :(. Ik vind dit echt niet kunnen hoor, zeggen dat ie zelfstandig is terwijl dit niet het geval is ... Vind het heel jammer hoor :(.

Je kan beter nog een tijdje wachten denk ik om 'm buiten te doen, niet dat het nu nog niet zou kunnen, maar het weer is echt niet goed nu momenteel, en als je 'm van binnen naar buiten doet nu, zou hij ziek kunnen worden ...

En ja, het kan best dat er een leeftijdsverschil is hoor.

Het is goed dat hij wel eet...

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Vicky,

Sterkte met het verlies van je ene valkje.
Het is altijd sneu als je er eentje moet verliezen.
Veel succes met het andere jonge valkje. Hopelijk komt die er wel goed doorheen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Annouschka

Hoi,

jij hebt toch ook veel pech he.  Veel sterkte met het verlies van je valkje.  Ik vind dit echt niet kunnen, zeggen dat ze al zelfstandig zijn terwijl het niet zo is.
Hopelijk haalt het ander valkje het.

Groetjes
Annouschka

Vickyke

halloo

Mja ik heb blijkbaar niet veel geluk als ik nieuwe valkjes in huis haal :-/.  Dit is de derde keer dat er eentje sterft op een paar maanden.

Het andere jonge valkje eet blijkbaar wel goed.  Ik hou hem goed in het oog.  En hij is heel actief.  Hij begint direct te fluiten als ik tegen hem spreek of als hij mijn andere valkjes hoort.

Dit was de laatste keer da ik jonge valkjes koop.  Ik heb nu een koppeltje zitten dat vier eitjes heeft gelegd.  Hopelijk komt er iets van.  

groetjes vicky

robentru

Hoi,
wat erg zeg van je valkje. Sterkte ermee :-/ en succes met je koppeltje en hun eitjes.
Groetjes

Paul

Hoi Vicky,

Het is een niet goed van die kweker dat hij vakjes meegeeft die niet zelf eten en dan zeggen dat ze het wel doen.
Ik let er hier altijd heel goed op of ze ook echt eten coor ze weggaan en ik waarschuw ook altijd om het goed in de gaten te houden mocht er dan iets zijn dan kan er snel ingegrepen worden.
Helaas is het nu voor je ene valkje al te laat :-(
In elk geval veel sterkte met het verlies van je valkje.

Groetjes, Paul

Vickyke

Hallo

Ik ben zelf niet meegeweest.  Mijn man had ze al verrassing gekocht maar ze moesten nog wel blijven van haar totdat ze zelfstandig aten.  Na twee weken mochten we ze ophalen.
En hij zei zelf dat ze er precies niet veel van kende.  

Er zitten er daar nog twee opzij voor mij maar die hebben dan weer een kale plek op hun kop.  Zij zegt dat het van het plukken is.  Maar we gaan ze niet nemen.  

Mijn schoonvader had daar ook eens kanaries gekocht en er waren er ook al een paar gestorven. :-/


groetjes vicky

Annouschka

Hoi,

ik zou je aanraden om voortaan enkel valkjes te kopen bij een goede kweker, er staan er hier genoeg op de site.  Dan heb je minder kans dat zoiets nog gebeurd.

Veel sterkte met het verlies van je valkje

Groetjes
Annouschka