16 april 2024, 10:31:59

Pikootje

Gestart door Tara, 25 januari 2003, 01:52:17

« vorige - volgende »

Tara

Hallo hallo, zoals sommigen van jullie weten dat Piko ziek is/was, wou ik graag zeggen dat ze al weer bijna helemaal genezen is, Piko is nu al twee weken ziek door de kou, maar door mijn ouders mag ze niet binnen >:( Piko moest weer naar buiten toen ze juist weer beter kwam :( Zo gezegd zo gedaan, Piko kwam weer ziek... Toen hebben enkele mensen o.a. Angelique en Cobie me wat geholpen met nat eivoer in een spuit geven, dat deed ik ook maar dat vond ze maar niks. Woensdag ben ik enkele kilometers gaan fietsen naar een dierenspeciaalzaak, Cobie raadde me een soort poeder aan, om valkjes te verdikken, maar dat poeder vond ik daar niet, ik heb maar trosgierst en vitaminen en al wat nestmateriaal gekocht, en ook nog een haakje om trosgierst aan te hangen, dan hangde ik aan de 2 haakjes die ik nu heb trosgierst en zette Piko erbij, trosgierst is snoep voor valkjes, van snoep verdikken mensen, dus van snoep voor vogels, verdikken vogels, Piko woog bijna niets meer en stond gratemager, nu weegt ze al weer dubbel zo veel en staat weer wat mooier en dikker :) Ik ben trots op mijn Pikootje en ik hoop jongen van 'r te hebben ;D, doei doei en groetjes, Tara&Co

Peter

Hoi Tara,

Wat ben ik blij om te lezen dat het nu weer beter gaat met Piko. Ik hoop dat Piko snel weer de oude wordt!!!

Groetjes en sterkte verder met Piko,
Peter

Tara

Hoi Peter, thx, ik hoop ook dat Piko er snel doorkomt. Ik wil zeker weten een nestje van haar, ze is mijn enig popje waar ik kan op rekenen, Laiko zal nog te jong zijn en Kiako vindt geen mannetje :'(. Maar Piko eet en dringt goed en slaapt niet meer 2 weken aan 1 stuk door. Ik denk dat dat trosgierst haar wat erbovenop heeft geholpen :)
Ik hoop je snel nog eens te spreken, groetjes, Tara&Co

Paul

Hoi Tara,
Heel fijn dat Piko al weer wat zwaarder is.
Als ik dat zo hoor denk ik dat ze erg ziek geweest is :-(
Gelukkig heeft ze een baasje wat goed voor haar zorgt :-)
Trosgierst is dan wel snoep voor je valkje maar er zitten ook wel goeie voedingsstoffen in en als ze niks anders eet als ze ziek is is trosgierst in elk geval toch voedsel.
Als ze weer wat beter is zal ze ook wel weer gewoon zaad eten en nog veel beter worden en weer het normale gewicht krijgen.
Misschien dat Piko last had van haar keeltje en de grotere zaadjes daarom niet at en trosgierst is natuurlijk kleiner en makkelijker te eten .

Beterschap met Piko.

Groetjes, Paul

Mandy

Hoi Tara  :)

Gelukkig dat het weer wat beter gaat met Piko! ;)
Hopelijk komt ze rustig weer wat terug in haar oude conditie voor ze eventueel gaat broeden met één van de mannen.
En wat frustrerend moet dat voor je zijn dat ze niet naar binnen mocht... >:( Tja nog een paar jaar volhouden meid,
dan kan je op je eigen en bepaal je zelf de regels! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi allemaal, ik mag iedere dag nieuw trosgierst in de kooi hangen, zo snel is het op... Vooral Laiko en Moko en Piko en Jako smullen ervan, Piko eet ook gewoon zaad, maar verdikte er niet van, je ziet, snoep kan wonderen doen :D
Groetjes Tara en Piko

Cobie

Hoi Tara.

Wat fijn dat het weer goed gaat met Pikootje.
Als ik ziek ben mag jij mij komen verzorgen.
Ik vind het fijn dat ondanks pikootje niet naar binnen mocht ze toch weer beter is geworden.
En ik hoop dat je in het broedseizoen mooie valkjes krijgt.
Aan de verzorging zal het zeker niet liggen.

Heel veel lieve groetjes van Cobie :)
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Tara

Hoi Mensen, dit wil ik even zeggen...
PIKOOTJE IS GENEZEN !!!! Ze heeft weer haar normale gewicht en eet vlot en haar buikje staat weer zo dik als gewoon, nog altijd mager dus ;D Maar ze is altijd al mager geweest maar niet zo mager als toen ze was toen ze ziek was, maar nu is ze weer helemaal de oude jonge mooie valkparkiet 8)
Groetjes Tara&Co