28 maart 2024, 23:14:41

Binnenkort valkje van bij Mandy !

Gestart door Guinevere, 14 juli 2004, 15:23:47

« vorige - volgende »

robentru

Hoi Guinevere,

het is bijna zaterdag  ;) Heerlijk dan kun je eindelijk Bruna op gaan halen. Wacht vol spanning af hoe het gaat verlopen.
Succes met de dagen wegkijken  :D :D :D
Groetjes, Trudy.

Guinevere

Hoi Trudy,

Ja,het wachten is moeilijk !Nu voel ik pas echt wat Rob en jij hebben doorgemaakt :)
Maar ik heb mijn week zo goed mogelijk proberen opvullen met allerlei leuke dingen zoals de kapper en winkelen enz :)
En ondertussen Ivo een beetje aan het verwennen want hij heeft me nu toch echt lang moeten missen en wil hem nog ff alle aandacht geven voordat Bruna er zaterdag bijkomt :)
Gisteren wilde hij toch niet echt bij me zitten en sprong gelijk op de schouder van mijn vader om daar op 1 pootje een slaapje te gaan doen.
Dat vond ik wel spijtig maar hij moet er een beetje aan wennen dat ik terug ben denk ik :)
Vandaag zat hij wel lekker bij me en kwam weer met z'n koppie langs m'n hals :) En het bijten mindert ook alweer !
Dus alles goed :)
Zodra ik zaterdag bij Mandy ben langsgeweest zal ik een dagboekje openen over Ivo en Bruna.
Kunnen jullie lezen of ze met elkaar opschieten of niet (hoop van wel natuurlijk)

Groetjes
Guinevere

robentru

Hoi Guinevere,
nu nog maar 2 nachtjes meer en dan is Bruna er. ;) :)
Tel met je mee en wacht (natuurlijk zeer ongeduldig) op je dagboek met foto's.
En ff geduld, maar zal het best super gaan. :D ;)
Groetjes, Trudy.

Guinevere

Morgen is het zover !!!

Groetjes
Guinevere

Joyce28

3 september 2004, 19:57:23 #49 Last Edit: 3 september 2004, 19:57:57 by Joyce28
CitaatMorgen is het zover !!!

Groetjes
Guinevere


hihi,heel veel plezier morgen,ik moet nog een week wachten :-[ ;D :D

enne,wel een uitgebreid verslag met foto's he,zodat we mee kunnen genieten :P

Marianne

nog 1 nachtje slapen.... Spannend hoor.
Alvast veel plezier met het ophalen van je valkje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Joyce28

halloooo,en waar blijft het verslag? ::) :P ;)

Guinevere

Hoi iedereen,

Dan hier het beloofde verslag !
Ik was eigenlijk van plan het gisteren te typen maar moest nog zoveel doen en het is er niet meer van gekomen.

Gisterenmiddag zijn mijn vriend vroeg genoeg vertrokken vanuit Sint-Niklaas richting Mandy.
Onderweg geen problemen tot ik me realiseerde dat ik de wegbeschrijving om haar huis te vinden in Hoogerheide zelf thuis had laten liggen (nog speciaal uitgeprint  ::)
Dus ik vlug naar mama gebeld die alles voorlas en ik snel opschrijven in de wagen.
De wijk hadden we snel gevonden maar ik was natuurlijk weer het huisnummer vergeten vragen aan mama,maar ik herkende de wagen van Mandy dankzij een foto op haar site.
En toen we Paco achter het raam zagen zitten wisten we helemaal dat we juist waren   :D
Mandy heeft ons heel vriendelijk ontvangen en we hebben heel haar beestenboel eens mogen bekijken  :)
Ik was heel erg onder de indruk van de prachtige voliere en de nog mooiere valkjes !
Mijn vriend was dan weer helemaal weg van Paco.Hij vond het zo'n cool beestje :D  ! (zijn eigen woorden)
Ik was ook wel verwonderd dat Chico echt heel duidelijke woorden kon uitspreken dat vond ik best wel schattig :D
Voor ratten heb ik het nooit erg gehad maar ze zagen er wel lief uit !!
En die 2 valkjes in de garage die zaten te niezen daar had ik medelijden mee,maar ze worden perfect verzorgd dus ik hoop dat ze er bovenop komen !!   ???
Na iets te hebben gedronken en beetje gebabbeld hebben we Skippy en Bruna in de reismandjes gedaan en zijn we vertrokken richting Sint-Niklaas.
Ik was beetje bang dat ze allebei erg veel last zouden hebben van de warmte want het was bijna niet te doen in de auto,maar achter mijn zetel was er een schaduwplekje waar ze allebei naast elkaar konden staan.
Heel de weg waren ze vrij rustig,af en toe een kreetje slagend om te horen of de andere er nog was,de andere antwoorde dan en dan was alles weer ok :-)
Ik was tuurlijk wel beetje ongerust dus om de 5 min draaide ik me om om ff in de reismandjes te kijken maar Bruna was al lustig aan de trosgierst aan het knabbelen en Skippy was zichzelf aan het poetsen dus ik was gerust.
Toen we thuiskwamen begon Ivo al luid te fluiten toen ik de sleutel nog maar in het slot stak.
Maar toen hij hoorde dat er nog 2 stemmetjes floten keek ie toch ff raar  ;D
De kooi van Bruna stond klaar maar ik vond het zielig om Skippy in het reismandje te laten tot Lynne hem/haar kwam ophalen dus ik heb ze nog ff samen in de kooi van Bruna gezet.
Ze begonnen gelijk samen te eten en te drinken en beetje rond te lopen op de bodem van de kooi,maar al snel kroop Skippy langs de tralies naar boven en ging beetje op het stokje zitten.
Ik heb toen nog snel een foto genomen van hun laatste keer samen als broer-zus/zus-broer.
Na een uurtje was Lynne er al om Skippy op te halen,die keek ff raar toen ik hem in z'n tweede reismandje voor die dag zette maar er was geen paniek :-)
Voor de rest van de middag heeft Bruna afwisselend gegeten,gepoetst,geslapen.
En Ivo heeft alleen maar zitten roepen  ::)
's Avonds heb ik Bruna er ff uitgelaten en ze heeft een rondje gevlogen(bijna ongelukkig tegen de kast gevlogen,maar net niet => mijn hart stond stil !)ze liep een beetje rond op de vloer,ik kon haar goed aaien en ze kwam op m'n vinger zitten,dus alles goed :-)
Ik heb ze nog niet samen in de kooi gelaten en daar ga ik ook nog paar dagen mee wachten tot ze echt goed aan mekaar gewend zijn,want vanavond verhuis ik ze naar mijn kot,dus dat zal dan weer een beetje stressy zijn voor ze  :-/

Ik zal spijtig genoeg geen dagboek kunnen beginnen over hoe ze verder samen 'evolueren' :) omdat ik dus vanaf vanavond op kot zit en heb daar geen internet  :-/ :'(
Maar volgend weekend als ik een dagje naar huis kom zal ik proberen alles een beetje samen te vatten en hier neer te pennen.

Voor diegenen die foto's hadden verwacht zal ik ook moeten teleurstellen want ik (arm studentje) heb nog geen digitale camera  :'(
Als troost heb ik in mijn handtekening een foto van Bruna gezet (met dank aan Mandy voor de foto en Tara voor de hulp )  ::)


En nog eens apart speciaal dank aan Mandy voor de vriendelijke ontvangst en goede zorgen voor Bruna ! :-)  :-*


Groetjes
Guinevere


 


Mandy

Graag gedaan hoor, ik hoop dat je lang en veel plezier aan hem/haar zal beleven! ;)
En ook Lynne natuurlijk, maar van haar horen we vast nog wel, ze had me al een positieve IM gestuurd. :)

En fijn dat het verder allemaal goed is gegaan, de rit naar huis en de verhuizing. Vandaag weer een rit en dan kunnen ze lekker "op kot" wennen. :P
En als ze nog goed moeten leren vliegen kunnen ze wel eens vaker tegen iets aan botsen hoor, zo lang het maar niet met veel snelheid tegen een raam gaat valt het meestal wel mee... ::)
Veel succes verder en we horen nog wel eens hoe het gaat.
En nog een poot van Paco voor je vriend! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

robentru

Hoi, hoi, hoi,

Gefeliciteerd Guinevere dat Bruna nu bij je is.
Vond het leuk te lezen hoe e.e.a. is gegaan, zal wel heftig voor je geweest zijn. Jij wel in de stress en die valkje gaan gewoon hun eigen gang  ;) ;)
Veel succes in je nieuwe kot en we horen volgend weekeinde wel weer van je hoe het is gegaan.

Groetjes, Trudy.

Joyce28

leuk verslag :)
heel veel geluk met Bruna,en we lezen vast nog wel eens wat over hem of haar

mooie valkje hoor :)

Mandy

Ik kreeg een IM van Lynne dat Skippy een beetje rood oog had gekregen en soms niest... :o
Ze zijn ermee naar de DA geweest en dit was haar bericht;

Citaathoi mandy
mijn mama is er dus inderdaad mee naar de dierenarts  geweest,ik was daar niet bij want ik zat toen op school ::)
 :-X  de dierenarts heeft gezegd dat  het waarschijnlijk het begin is aan skippy zijn/haar oog van papegaaienziekte waarschijnlijk heeft hij/zij het doorgekregen met de stres die voort gekomen is van de reis.Maar omdat zij/hij al 2weken antibiotica heeft gekregen zal het waarschijnlijk niet helemaal doorbreken en is een plaatselijke behandeling met antibiotica zalf de beste behandeling die het snelst zal werken.De dierenarts heeft ook nog ampullen gegeven om haar weerstand te verhogen is het na 5 dagen niet beter moet er een kuur gestart worden met antibiotic.Bij minste verandering van haar toestand moeten we direct naar de dierenarts terug
We houden je wel op de hoogte
groetjes lynne en carin
[/i]

Ik baal hier wel van, denk je alle mogelijke risico´s uit te sluiten en geef preventief een kuur van 14 dagen en dan nog! :-/
Het zou kunnen van de stress, ook al ging ze hier tam weg.
Van Lotte heb ik nog niets gehoord over Bruna en ook van de vriendin van Caroline die Pica heeft niet, dus hopelijk hebben hun niets... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,

Ik vind het wel eng dat het zo ineens weer terug kan komen terwijl ze toch behandeld zijn :-(
Wat een rotziekte is dat toch.
Gelukkig lijkt die dierenarts er wel verstand van te hebben in elk geval omdat die al over papagaaienziekte sprak.
Hopenlijk valt het mee het kan natuurlijk ook alleen het oogje zijn he.
Ik hoop dat ie snel opknapt.

Groetjes, Paul

Guinevere

Hoi iedereen,

Spijtig om te horen dat het met Skippy z'n oogje niet zo goed gaat.
Bruna heeft deze week wel veel moeten niezen maar voor de rest heb ik niks ongewoon gemerkt,maar hou het in het oog.
Omdat ik niet alle dagen online kan als ik in Gent zit heb ik elke dag een verslagje gemaakt en ging ik dat bij "Dagboek" zetten,maar nu blijkt dat ik het tekstverwerking programma van op mijn pc op kot een ander is als hier thuis dus kan die het niet lezen,zal dus voor volgend weekend zijn.

Groetjes
Guinevere