7 mei 2025, 17:59:00

schreeuwen

Gestart door P.Kusters, 8 november 2004, 21:19:11

« vorige - volgende »

P.Kusters

Gonzo is sinds woensdag bij ons en sinds dien is hij eigenlijk nooit langer dan 3-4 uurtjes alleen geweest. ook wilde hij niets meer weten van de pap die theo me meegegeven heeft.
hij at gewoon zaadjes (kon alles pellen, ook zonnebloempitten).
maar vandaag ben ik van 8 tot 5 weg geweest en toen ik thuiskwam begon gonzo zodra hij me zag heel zielig en aanhoudend te schreeuwen, niet direct wetende wat te doen heb ik wat pap klaargemaakt en hier begon hij direct gulzig van te eten. na een tijdje kalmeerde hij gelukkig weer en nu is het als of er niets gebeurd is. wat wel opvalt is dat hij extreem knuffelig is. mijn ouders hebben hem nog uit de kooi gehaald vanmiddag en toen was er niks aan de hand volgens hun, maar gonzo heeft hen nog maar amper gezien sinds hij hier is.
kan het zijn (hij heeft voer, trosgierst en water in zijn kooi) dat hij vergeet wanneer hij moet eten, of waar hij moet eten en daarom te weinig binnenkrijgt, of dat hij mij gewoon heel erg gemist heeft en daarom gewoon een beetje zeilig loopt te doen? gonzo is nu 7 weken oud.

alvast bedankt,

gr pim

Inger m

Hoi,
Een valkparkiet is een sociale vogel en zit normaal 24 uur per dag samen met soortgenoten. Als jij normaal 3-4 uur wegbent per dag betekent dit dat het ineens wel erg lang is geweest wanneer je een hele dag weg bent geweest.

Wanneer je de vogel pap gaat geven, omdat het zo schreeuwt, beloon je onbewust dit gedrag en heb je kans dat de vogel vaker dit gedrag gaat vertonen. Het beste kun je ongewenst gedrag niet belonen. Ik kan deze situatie niet exact beoordelen.

Als je lange dagen wegbent, kun je er het beste nog een vogel bijnemen...

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Carla_en_Yoshi

Hallo Pim.
Is het mischien bedelen wat hij doet?Want als hij zelfstandig voldoende eet en drinkt,moet je NIET toegeven aan zijn bedelgedrag.
Zelf heb ik dat met Breezer gehad toen hij ook net volledig zelfstandig at.Hij at en dronk voldoende,maar zodra hij mij zag begon hij te schreeuwen(bedelen).Ik werd er gek van,maar ik heb niet toegegeven aan dit gedrag en na ongeveer 1 week hield hij er ook vanzelf mee op.
Je moet er wel zeker van zijn dat hij genoeg eet en drinkt.Als je zelf veel weg bent kun je dit controleren door hem te wegen.
Groetjes van Carla.

Inger m

Hoi Carla,
Dat is idd een goede aanvulling op mijn verhaal, ben ik het mee eens!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

P.Kusters

ok, dat zal ik dan doen, hij zou zo tegen de 80 gram moeten wegen toch?

gr pim

P.Kusters

8 november 2004, 22:03:26 #5 Last Edit: 8 november 2004, 22:04:47 by P.Kusters
net even gewogen: 84 gram......

laten we het dus maar op zeuren houden  :D

een vogel erbij is geen optie, daar heb ik geen plek voor en aangezien mijn vader de hele dag thuis is heeft hij zeker wel aanspraak. alleen ben ik er nog niet helemaal zeker van dat hij zijn voer- en drink bakje goed weet te vinden aangezien hij zich nog erg moeilijk door de kooi beweegt en veel op de grond zit.

gr pim

P.Kusters

het lijkt wel of het gebedel steeds erger wordt, hij zit de hele dag bij me te piepen als een oude schuurdeur  ;D
soms is hij een tijdje stil en als ik hem dan ga kroelen begint hij vanzelf weer te piepen........moet ik dan stoppen met kroelen, omdat hij dit misschien als een beloning ziet, of gewoon doorgaan en hopen dat hij ermee ophoud?

gr pim

Kolkkie

Citaathet lijkt wel of het gebedel steeds erger wordt, hij zit de hele dag bij me te piepen als een oude schuurdeur  ;D
soms is hij een tijdje stil en als ik hem dan ga kroelen begint hij vanzelf weer te piepen........moet ik dan stoppen met kroelen, omdat hij dit misschien als een beloning ziet, of gewoon doorgaan en hopen dat hij ermee ophoud?

gr pim

Hoi Pim,

Wat het kroelen betreft, kan je er gewoon mee doorgaan ;), alleen moet je niet toegeven om hem bij te voeren.
Het kan een aantal weken duren voordat het gebedel helemaal over is.
Bij mijn Punky heeft het bijna een maand geduurd.

Soms kunnen ze ook nog wel eens geluid gaan maken als ze het kroelen lekker vinden. Het zijn een soort van genotsgeluidjes :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Riny

Hallo Pim
Geef hem anders ook een schaaltje met voer op de bodem van de kooi, dan weet je zeker dat hij erbij kan .
En anders leg je een stengel trosgierst op de bodem van de kooi.
Succes Riny

P.Kusters

hij weet het bakje voer nu goed te vinden, dus dat is geen probleem meer. het hebedel wordt gelukkig ook steeds minder.

gr pim