17 mei 2025, 15:57:15

Vraagje over jonge valkjes

Gestart door daan, 13 juli 2004, 20:43:44

« vorige - volgende »

daan

Ik heb bu 3 jonkies van 2 weken oud.
En ik weet dat het wildkleurtjes worden. Het is de eerste keer dat ik wildkleur jonkies heb. Dus ik weet ook niet precies waar ik naar moet kijken. Nu is de vraag, de vleugeltjes worden niet wit maar geel is dat altijd zo bij wildkleur?
Het zijn duidelijk gele pennetjes die door komen.
Weet iemand dit???????

Groetjes daan

giovanni

Hoe weet je  dat zo zeker dat het wildkleurtjes worden??
Zijn het allemaal gele veertjes die uitkomen?? of ook grijze?

Hebben ze zwarte oogjes? als het rode zijn, heb je
lutino's :)
Het kunnen ook wel geparelde of bonte zijn, toch?

grtjs

Tara

Hoi Giovanni,

lutino's lijkt mij echt onwaarschijnlijk, volgens mij weet Daan wel hoe de jongen er uit zien, en lutino's zouden geen donkere vleugels krijgen..

Hoi Daan,

ik weet wel, dat je niet helemaal zeker mag zijn dat het wildkleuren worden. Bijvoorbeeld bij geparelde valken komen de parels later in de pennen. Maar bedoel je dat wat normaal wit is bij een wildkleur valk aan zijn vleugels? Volgens mij is dat wel normaal :-).

Groetjes, Tara

boezempje

hai daantje

ik weet niet of het hoort maar bij mijn wildkleur heeft ook wit met geel aan de zijkant ik denk zelf dat het zo hoort of als ze wat ouder zijn dat het weer gewoon wit is

gr esther

daan

Hoi allemaal,

bedankt voor de reacties hihihi.
Nee het worden geen lutino;s.
Ja het is idd wat normaal wit is is nu geel, maar ik had ook van mandy begrepen dat het wel vaker zo is. Dus we zien het wel hahaha.
ja de pop is een geparelde, dus ik dacht ook al misschien komt het toch omdat er pareltjes door komen. Over een paar daagjes zal ik weer  eens foto's maken, misschien dat je het dan duidelijk kan zien.

groetjes daantje

daan

21 juli 2004, 03:47:47 #5 Last Edit: 21 juli 2004, 03:48:48 by daan
Hier de foto'svan de jongen van vandaag.
2 grijs geparelde en 1 wildkleurtje

Groetjes daan

Tara

Hoi Daan,

mooie foto's, nou is het wel een stuk duidelijker :D

Groetjes, Tara