8 mei 2025, 21:58:12

Ze zijn te snel!!!

Gestart door Marloes, 11 juli 2004, 17:27:11

« vorige - volgende »

Marloes

Hoi,

Ik heb zoals sommige van jullie weten een nest van 4 valkjes.
Maar wat er nu gebeurt, de oudste zijn 3 weken oud en komen nu het blok al uit om de vleugels te strekken en beginnen dingen op te pakken met de snavel met het idee het op te eten, dit is toch veel te snel??

Ze hebben ook al bijna het complete verenpak en kunnen hun evenwicht al goed bewaren.
Ik snap er niks van, alles wat in boeken staat klopt voor mij gewoon niet, en alles wat ik weet heb ik uit boeken.

Maar komt dit vaker voor??

Groetjes Marloes.

Cwazi

De oudsten kwamen bij mij met 4 weken uit het blok, de jongste was toen 5 dagen jonger, maar kwam een dag erna ook al, dus ook net na 3 weken. Volgens mij zegt het alleen dat je een paar zeer goed ontwikkelde en gezonde valken hebt zitten  :)

Marloes

daan

Hoi Marloes,

Ik heb het hier ook al gehad dat ze heel vroeg uitvliegen en idd al dingen van de grond gaan pikken.
Is alleen maar een heel goed teken hoor.
Succes met je kleine grut.

Groetjes daan

Marloes

Hoi hoi,

Ze hebben me vandaag weer eens verbaast, een van de kleine komt steeds het blok uit om zich te poetsen en wat kleine dingetjes te eten, dat wil nog niet echt lukken maar de bewegingen zijn goed, hij rold de zaadjes door zijn snavel heen maar krijgt het vliesje er nog niet af.

Ook begint hij al te fluiten, hij doet zijn moeder na haha erg leuk om te horen.
En ze beginnen al echt tam te worden, ze zitten dan lekker tegen mijn buik aan en met het koppie te duwen van gaan we nog kroelen vandaag???
Maar het gaat dus allemaal erg goed.
En ik heb er al 1 verkocht.

Groetjes Marloes.

Tara

Hoi Marloes,

gaaf dat ze zo snel 'volwassen' worden joh! Dit is idd heel mooi, wees blij, dat je valkjes zo gezond zijn, dat alles zo snel gaat! Gaaf hoor! Heb je al nieuwere foto's ;D

Groetjes, Tara

Marloes

Hoi allemaal,

Foto's van de jongen heb ik op mijn site gezet, dus wie nieuwsgierig is kan daar een kijkje nemen.  ::)

http://www.geocities.com/valkparkietjes/nest1.html

Mocht die het niet doen: :-/
http://www.geocities.com/valkparkietjes

Groetjes Marloes.

Tara

Hoi Marloes,

ik heb de foto's bekeken en ik vind ze erg mooi hoor, en zo groot voor hun leeftijd, echt, de mijne waren vorig jaar even groot als die als ze een week of 5 waren ... Nou, lief hoor :-).

Die bont geparelde zijn echt heel mooi :-* :-* Jammer dat ze nog geen eigenaar hebben ...

In ieder geval, het zijn allevier schatjes :-* :-* :-*

Groetjes, Tara

giovanni

'low Marloes

Wat tof dat ze zo vroeg zijn uitgevlogen:)
Ze zien er idd al zeer goed uit voor hun leeftijd:)

En mijn favorieten zijn ook de bont geparelden ;D
Echt mooie, moest je nu dichter wonen zou ik het
wel weten:D

grtjs

Marloes

Waar woon je dan, als het niet te ver is ben ik natuurlijk berijd om ze te komen brengen.

Groetjes Marloes. ;D

Cwazi

Tjee wat een plaatjes en inderdaad achterlijk groot voor die drie weken, ze lijken wel 4 weken :)

Ik wil wel een bonte pop, maar een volwassen, anders heb ik volgend jaar een probleem, de man an wie ik haar zou willen koppelen is al 2  :-/

Henry

he marloes

ik heb je net een email en een im gestuurt.

henry en de valkjes

erik vermunicht

K'zie niet echt het probleem cwazi. Een man van2 op een pop van 1jaar is toch te doen. Ik heb hier al koppels gehad die wel 5 jaar scheelden en evengoed kweekte.

Marloes

Hoi,

Nou twee van de vier vliegen en eten al een beetje en die zijn nu 31 dagen oud. ( 4,5 week)

Beetje klunzig nog maar het gaat redelijk. Maar de staart is nog te kort voor optimaal balans dus ja, te begrijpen haha.

Groetjes Marloes.