voliere voor anitaaas valkjes op komst

Gestart door Anita1, 13 juli 2004, 16:08:11

« vorige - volgende »

Anita1

 :D jippieee a.s donderdag wordt mijn voliere in de tuin gebouwd.door mijn schoonpa en william mijn man.is een nieuwe alluminium voliere,van 2 meter lang.2 meter hoof en 1 meter diep.plus een nachthok in de schuur.daar wordt hij 1 meter lang.2 meter hoog en 50 diep.dat nachthok is dan toch wel ruim genoeg he?ik heb deurtjes binnen en buiten.met voederdraaiplateau.leek me wel zo makkelijk.ik weet alleen niet zo goed wat ik met het dak moet doen.ik heb een recht dak erop.we gaan hem dan schuin maken.maar wat kan ik er het beste op doen, en waar kan ik dat halen? voor binnen in de voliere heb ik wilgestokken en houte schommels met touw van 2 verdiepingen.en van die touwringen.3 aan elkaar.
nu heb ik gehoord dat ik iets moet kopen om die stokken aan vast te hangen of maken? hoe heet dit die klemmen? en waar kan ik die kopen? ik zal nog wel met veel vragen komen.waar kan ik de broedhokken het beste neerhangen? binnen of buiten? en wat kan ik er het beste inleggen,in die broedhokjes.zo wel ff genoeg .vreselijk spannend.ik doe er nu een lutino(man) en een jong koppel isabel geparelde en een gewone isabel in.over anderhalve week krijg ik een jonge bonte van lique.verder koop ik broedrijpe koppels.in iedere geval van een jaar of 2 valkjes.anders heb ik allemaal jongen.verwachting is dat ze in het weekende erin gaan.jippie en boyke blijven binnen.die zijn zooo tam, en mijn lieffies.knufff anita :D

Anita1

wie wil er reageren op bovenstaande bericht van mij?
ik heb ook nog een ander vraagje.mijn voliere komt op grindtegels te staan.is dit goed voor de valkjes? of moet er per see nog wat op?ivm schoonspuiten.en welke planten kan ik gebruiken voor de voliere? knuff anita

Stijn dc

hoi

ik zal proberen je vraagjes te beantwoorde, voor zover ik me ze nog kan herinneren :)

je vraag over het dak. Je kan er plastieken golfplaten opleggen, deze zijn wel te verkrijgen in elke bouwzaak.

op de bodem liggen tegels, dat is goed. Ik zou er een laagje zand of zo over strooien zodat je de vieze plekken kan wegscheppen.

Over de stokken, je hoeft geen klemmen te kopen, ik vermoed dat je vierkante draad hebt, dan kan je gewoon een kruis in elk uiteinde maken en zo vastklemmen.

SDC:D

Anita1

 :D bedankt voor je antwoord stijn.hihi ben nog lang niet klaar.lolzz. eeuhhm de broedhokken,waar kan ik die het beste neerhangen,in het binnen(nachthok) of buitenhok.ik heb binnen verlichting.en dat met die wilgenstokken.blijft dat wel mooi dan als ik er van die vierkantjes in cape? heb je geen ophang dinges daarvoor?weet je of ik er groen in moet zetten.en ik wil er ook 2 kwarteltjes in zetten.eten die het vuil op van de grond? zijn echte bodempikkers toch? dan is een laagje zand wel oke he? maar met schoonspuiten dan? wordt dat dan niet vies met zand? knuffie van mij anita ;)

Stijn dc

hoi

ik denk wel dat het in orde komt dan met die stokken, maar je kan het altijd met klemmen doen :)

de blokken hang ik persoonlijk binnen, maar buiten kan ook.
kwartels zijn idnerdaad bodempikkers, zand is dan aan te raden.

SDC:D

Anita1

 :D :D :D hahaha wat ben je toch een lieffie stijn.hihi zat al te wachten op je antwoord.heb helemaal de kriebels dat het bijna gaat gebeuren is zooo gaaf he?? die van jou is geweldig jou voliere.wees er maar trots op!! eruugg mooi met deelvakken erin! knuff anita

Stijn dc

hoi

ja, de mijne is zeker mooi gelukt. Erg handig die vakken. als je nog vragen heb, stel ze gerust.

SDc:D

Anita1

 :D och ja komen er vast nog veel hihi.ben ook net begonnen,maar heb hier goede hulp.ik heb van die nestdraadjes gekocht voor in de broedhokkies.hahaahahaha de valkjes moeten nog komen,want heb alleen nog maar jonkies.lolzzz.grappig heeej.maar ik ben nu op zoek naar koppels van ongeveer 2 jaar oud.das net mooi he?.dus ik vraag je zeker als ik nog meer moet weten.ooow ja..moet het dak schuin aflopen? die is nu recht? lolzz knuff anita ;D

Stijn dc

hoi

het is wel handiger dat het dak schuin afloopt, zo blijft er geen water op staan

SDc:D

suus

Hoii
Ik heb zelf een extra alluminium profiel besteld, waar ook de volierepanelen van gemaakt zijn en deze bovenop aan de voorkant gemonteerd. Dan heb je een opstaandrandje waar je je dak op vast kunt maken, zodat het afloopt.
Met die dingen waar je je palen op wilt hangen bedoel jij die driekhoekjes waarschijnlijk.
Een grotere dierenzaak heeft ze wel denk ik. Anders moet je maar naar apeldoorn komen, hier zijn ze wel te koop.  :D :D
groet suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Anita1

 :D bijna is het dan zo ver.de schuur is leeg!! mooi schoongemaakt .om daar morgen het nachthok in te kunnen plaatsen.de buitenvoliere beginnen we het eerst mee.ik zal onderweg morgen steeds fotos maken.lolz.ben er zenuachtig van.ga zo nog een cinamon geparelde valk ophalen.ik had een mooie isabel valk.maar die andere was een witkop.nu blijkt dat het broer en zus is.slim he? dus die witkop breng ik zo ff terug,en neem dan een ander valkje mee.we denken dat de voliere morgen wel af komt.omdat ze er met meer man aan werken,en alles aluminium is.lalalaal knuffies anita

Stijn dc

hoi

leuk dat het zo gaat. ik hoopsnel foto"s te mogen bewonderen :)

SDC:D

suus

Hoi Anita,
Waren het toch broer en zus? of zus en zus, broer en broer??
Inderdaad slim bedacht zeg!
Heb je hem al omgeruild? (en aan mij gedacht? ;))
Heel veel succes met de voliere morgen.
groet suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Anita1

suus hij wist het niet zeker te zeggen.omdat hij 3 partijen had.maar suuuuuuuuuus ik heb nu 2 van die mooie witte!! wauwwwwww.heb je een goede ruil met me? dan mag jij er 1 hebben..lolllz lief ben ik he? ahahahaaa kusss anita ;D

Anita1

 :o het staat er! wauww,was nog veel werk zeg! niet alles zit dan gelijk mee.alleen het dak moet er nog op vastgemaakt worden.en inrichten lol  ;D de stokken gaan er morgen in.heb mooie speciale beugels.kan ik de stokken inhangen.neem wilgenstokken.3 valkjes heb er om in te doen nu.bijna 4.
geparelde.heel wit is die.een witkop, dat is samen een pop en man.en een lutino.pop.nu nog ff een bonte man zoeken voor de lutino.genaamd beaker.powerr is een bonte man,die komt van de week.van lique gekocht.hij is prachtig.wauww.ooow jaa de fotos he? ik ga het proberen.zoverre dat ie nu af is.en dan morgen de fotos dat ie ingericht is.en na het weekende gaan de valkjes erin.hoera!!,kusss anita.nu de fotos ff.lukt niet altijd. :-/