19 april 2024, 01:52:04

pellets

Gestart door Annouschka, 13 juli 2004, 15:51:57

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

ik ben zondag naar een dierenwinkel geweest en heb eens pellets meegebracht.  Ik had het tot nu toe nog niet geprobeerd maar ik dacht van, ja, zo'n doos kost toch maar 5 € en waarom eigenlijk niet eens gewoon proberen?

De pellets die ik gekocht heb zijn van Nutribird G14 (versele-laga).  
Tot mijn grote verbazing eten mijn valkjes er wel van, ik vind ze trouwens wel lekker ruiken die dingen.  Vooral de oudsten lusten er wel pap van.
Maar ze blijven ook van hun gewone zaad eten.  Ik wil hen de kunst van het pellen ook niet afnemen.  

Is het eigenlijk goed om ze zowel pellets als gewoon zaad te verschaffen of hou ik het beter op 1 soort???
Ze eten de laatste tijd niet veel fruit en groente meer, wel frutti mix van vitakraft en daarom dacht ik dat het misschien eigenlijk wel goed zou zijn indien ik nog pellets bijgeef???

Groetjes
Annouschka

boezempje

hai

meshien een stomme vraag maar wat is pellets???
ik hoor het vaker maar weet niet wat het is :-/

groetjes esther

Tara

Hoi Annouschka,

volgens mij zijn pellets alleen voldoende, maar het kan natuurlijk nooit kwaad als je daar het normale voer bij doet, dat is juist mooi vind ik :-).

Hoi Esther,

pellets zijn een soort brokjes i.p.v. zaadjes, hierin zit ook alles verwerkt en is ook voldoende als voeding. Er zijn al eerdere topics geopend over pellets.

Groetjes, Tara

Annouschka

Hoi,

dat is het net Tara, ze eten wel van die pellets maar niet voldoende en ik ben bang dat als ik ze probeer over te zetten dat ik problemen krijg.

Nu, zoveel kost zo'n doos niet en ik ververs het ook niet iedere dag, om de 2 dagen eens een bakje.

Groetjes
Annouschka

Tara

Hoi Annouschka,

maar ze eten er wel van? Je kan dan best een beetje ander voer geven ook, maar dan niet te veel, want vaak zouden ze dan de pellets laten vallen en alleen het normale voer eten ;-).

Groetjes, Tara

boezempje

hai

dank je tara ik hadt het nog niet gelezen op het forum vandaar mijn vraag,


groetjes esther

Annouschka

Hoi,

ja, dat is het rare, ze eten van de pellets net zoveel als ze van hun eivoer eten.  Dus ze lusten ze wel denk ik, anders zouden ze gewoon eens proeven en daarna links laten liggen.

Het was best wel grappig hoor, eerst ging Yoda proeven, het leek wel alsof ie het aan de rest doorvertelde hoe lekker het wel niet was want vlak daarna waren ze er allemaal en ik heb daarnet Chewy en Solo er nog zien van eten.

Hoi Esther,

ja, het zijn net kattebrokjes, ik heb nu wel even geen voorbeeld van een doos maar van zodra ik een digitale camera of iets dergelijks in m'n handen heb, zal ik zeker een foto nemen van de doos.  Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd eer ik wist wat pellets waren hoor.

Groetjes
Annouschka

Carla Vdb.


boezempje

hai


dank je carla nu weet ik wat  het is .

Stijn dc

hoi

ik zou ze het allebei geven als ze het toch lusten. Ik zou nooit alleen pellets geven persoonlijk, omdat ik vind dat valkjes zaadeters zijn en dat mag je ze toch niet ontnemen dan. Maar des te beter als ze daar ook van eten.

SDC:D

Annouschka

Hoi,

nog even een vraagje.  Kan het zijn dat de stoelgang wat bruin van kleur wordt door die pellets??  Die zijn namelijk ook bruin dus ik denk dat het van die pellets komt of niet?? :-/ :-/ :-/

Groetjes
Annouschka

Stijn dc

hoi

ik vermoed inderdaad dat het daardoor komt. hebben ze het gekrengen vlak na het eten van pellets? wss wel.

SDC:D

Annouschka

Hoi,

ja, hij is ongeveer de zelfde kleur van de pellets soms dus ja, dat kan al bijna niet anders meer he.  

Groetjes
Annouschka

teetee

Heykes,
Mijn vogelkes krijgen ook pellets en inderdaad hun stoelgang kleur is veranderd. De drie kleintjes krijgen het nog niet maar ik ga er wel mee beginnen van zodra het zaad op is.

Groetjes Lena

Lique

De pellets van Nutribird heb ik ook.
Ik vind ze ook heerlijk ruiken en ze lusten het graag.
Alleen krijgen ze het hier als extratje.
Ze krijgen gewoon zaad, en een extra bakje pellets.

groetjes Lique