valkje bloedt boven snavel (vervolg)

Gestart door r v dooren, 24 januari 2003, 14:12:04

« vorige - volgende »

r v dooren

Ik heb vorige week een berichtje geplaatste vanwege dat mijn valkje een wondje had boven zijn snavel.Nu is dit wondje gisteren weer open gegaan en is het dus gaan bloeden.Nu zit dus een stukje van de snavel en de veertjes erboven onder het bloed.Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Moet ik het helemaal schoonmaken of moet ik het laten zitten,het probleem is dat als ik vast wil pakken dat hij dan erg wild wordt en tegen de tralies vliegt en dus het wondje weer verder opengaat.Wie heeft er tips voor mij hiervoor?????


Mandy

24 januari 2003, 21:08:41 #1 Last Edit: 24 januari 2003, 21:08:57 by Mandy
Wat vervelend zeg.  :(
Als het bloeden is gestopt zou ik er verder niets aan doen.
Als je valk nou wel handtam was had je het een beetje schoon kunnen maken. Maar net wat je zegt als hij in paniek rond gaat vliegen kan het weer erger worden. :-/
De korstjes zullen er later vanzelf wel afvallen, let er wel op dat hij het niet met z'n pootje/scherpe nageltjes eraan gaat krabben, want dan gaat het wondje weer open. :o
Als het af en toe nog bloed kan je er iets op doen, kijk maar eens in dit forum bij; Ziek/onderwerp; bloed.
Succes verder. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hallo, wat vervelend, maar als de wonde blijft opengaan is het echt niet leuk! En als je valkje steeds tegen de tralies gaat vliegen dus ook niet. Je moet gewoon je valkje met rust laten zodat hij niet hoeft bang te zijn zodat hij niet tekeer gaat, dan zal de wond wel genezen, je moet dan maar 's avonds, als het valkje moe en rustig is, het eten en drinken verversen... Veel succes :) enne... Groetjes, Tara&Co

Paul

Hoi,
Je moet in elk geval opletten dat het niet door blijft bloeden.
Als het bloeden stopt is er niks aan de hand en gaat het vanzelf weer over.
Een tijdje geleden was een van mijn valkjes ook te dicht langs de muur gevolgen en had ook net als die van jou een wondje net boven de snavel.
Eerst schrok ik er wel van maar na een dag zag je er al bijna niks meer van en na een paar dagen was het al helemaal genezen.
Ik denk dat jouw valkje elke keer opnieuw zijn snavel ergens tegenaan stoot zodat dat wondje weer opengaat.
Je kan hem het beste even een weekje rustig is zijn kooi laten totdat het helemaal genezen is dan kan ie in elk geval nergens tegenaan vliegen.
Als die veertjes onder het bloed zitten kan dat niet echt kwaad, je zou het voorzichtig schoon kunnen maken met een vochtig wattestaafje met wat water maar je kan het ook laten zitten, als het wondje genezen is kan je het altijd nog schoonmaken.

Groetjes,  Paul