Jong valkje bij mij vandaan is ziek

Gestart door Mandy, 13 juli 2004, 00:49:01

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi,

De AB is inmiddels bij Paul gearriveerd (daar zitten mijn valkjes) en de rekening is bij mij op de deurmat gevallen.

Was bijna 55 euro kwijt aan medicijnen, onderzoek, verzendkosten ed.
Voor mijn kanjers heb ik het gewoon over, dan maakt geld niets meer uit, zolang ze maar beter worden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Mariska,

55 euro valt nog mee ik was laatst 120 euro kwijt aan Trisporal en Osteovit maar dat heb ik zeker voor mijn vogels over hoor.
Als ze ziek zijn zou ik er echt alles voor over hebben om ze beter te krijgen.
En misschien kan Andrea ook beter de ontlasting laten onderzoeken dan meteen anti worm middel te geven want misschien hebben ze ook wel Paratyfud je weet het nooit en ontlasting laten onderzoeken is niet zo duur.

Groetjes, Paul

Kolkkie

CitaatEn misschien kan Andrea ook beter de ontlasting laten onderzoeken dan meteen anti worm middel te geven want misschien hebben ze ook wel Paratyfud je weet het nooit en ontlasting laten onderzoeken is niet zo duur.

Hoi Paul,

Ik denk dat Andrea zich geen zorgen hoeft te maken. Als er bij Mandy niets gevonden wordt, moet de oorzaak bij mij liggen.

De totale kosten voor de ontlastingonderzoek waren 15 euro, dat valt op zich goed te overzien.

Groetjes,

Mariska


Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Ja wacht daar maar mee, zei ik ook al tegen Daphne, hopelijk maak ik die extra kosten voor niets en is er niets aan de hand en anders kunnen anderen het alsnog doen als ze het nodig vinden. Want als het gevonden wordt, wie heeft het hier dan en wie heeft wie wel en niet besmet? Dus dan kan ik niet meer doen dan een waarschuwing geven en een advies om ontlasting na te laten kijken. Er zullen misschien mensen zijn die denken, hij/zij ziet er goed uit, er is niets, dus ik doe niets, dat moet iedereen zelf weten, maar dan heb ik mijn plicht gedaan, maar goed, zo ver is het (nog) niet. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Bianca

Hoi Mandy,
Toen ik je mailtje kreeg van de week was ik toevallig net met het kuurtje begonnen tegen wormen.
Maar verder is er echt niets aan Babi en Pangang te zien het zijn twee ondeugende donders maar ik houd het wel in de gaten hoor!
Ik hoop echt heel erg dat alles verder bij jou daar ook in orde is!
Ik hou m'n vingers gekruist!!!!
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Andrea

18 juli 2004, 18:25:09 #80 Last Edit: 18 juli 2004, 18:25:51 by Andrea
CitaatEn misschien kan Andrea ook beter de ontlasting laten onderzoeken dan meteen anti worm middel te geven want misschien hebben ze ook wel Paratyfud je weet het nooit en ontlasting laten onderzoeken is niet zo duur.

Groetjes, Paul

Hoi Paul,

Ik heb ze gisteren ontwormingsmiddel gegeven in het drinkwater van Bogena. Dat water moet gedurende 48 uur blijven staan, zodat ze voldoende binnen krijgen.

En ik wacht even af wat er bij Mandy uit de test komt. Als het dus niet bij haar vandaan komt hoef ik geen poep te laten onderzoeken.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Paul

Hoi Andrea,

Met de zieke hier gaat ook alles goed gelukkig :-)
Ik denk dat hij nog niet zo erg ziek was en dat de ziekte in een beginstadium was dat zei Feld ook namenlijk.
Mariska was er heel snel bij normaal wachten mensen veel langer en dan is het veel erger.
Ik ben wel geschrokken toen ik hoorde wat het was en gisteren heb ik het hele huis met dettol ontsmet en de vloer geboend daarmee.
Het leek wel een ziekenhuis hier met die lucht  :D
In elk geval beter voor niks ontsmetten als dat er meer ziek worden.

Groetjes, Paul

bogey

erg he ....toch ruikt het best lekker die Dettol ....doet alleen zo aan een z'huis denken idd.

Ik heb het vandaag en gister ook gedaan. en nog ff volhouden tot de uitslag woensdag.

En alles waar Bustertje op zit doe ik ook na. Ze mogen er namelijk om en om uit. Eerst Milo en de grasjes een paar uur. Dan Bustertje een groot uurtje. Dan boenen en dan ik ff rust. En s'avond weer het zelfde ....  :P

Ik blijf zo lekker bezig hahaha.  ;D :D :D :D


groetjes Daphne, het poestvrouwtje


ps weten jullie trouwens dat Milo mee doet met de POLL van deze maand ....... ::) ::)stemmen he

Karin

Tuurlijk heb ik op mijn kleinkind gestemd  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Joyce28

CitaatHoi Paul,

Ik heb ze gisteren ontwormingsmiddel gegeven in het drinkwater van Bogena. Dat water moet gedurende 48 uur blijven staan, zodat ze voldoende binnen krijgen.

En ik wacht even af wat er bij Mandy uit de test komt. Als het dus niet bij haar vandaan komt hoef ik geen poep te laten onderzoeken.

Groetjes Andrea

Deze heb ik vandaag ook gekocht,ik vond met een pipet in de nek spuiten toch niet echt diervriendelijk,en omdat iemand al aangaf dat het lang een vieze plek in de nek werd,heb ik ook voor deze druppels gekozen

Mandy

21 juli 2004, 17:41:17 #85 Last Edit: 21 juli 2004, 17:41:50 by Mandy
Yes, geen salmonella en geen andere bacterien! ;D

Anderhalve week stress en zorgen voor niets, gelukkig maar! ;)

Dus helaas Mariska, dan heeft Punky toch iets bij jou binnen gekregen waardoor hij salmonella heeft gekregen. :-/

Maar we zijn er nog niet helemaal, want het overleden jonkie van Rembo moet nog nagekeken worden, maar die hebben ze nog steeds niet binnen gehad?  ::)

De jongen die nu wat niezen, dat is Macey binnen en het wildkleurtje van Pino, dat is gewoon toeval.
Macey was natuurlijk al infectiegevoelig vanwege de hele toestand en omdat ze vrijwel kaal was en al bijna dood is gegaan en de jonkies in de buitenkooien hebben het gewoon extra zwaar omdat ze buiten zitten en het een hele maand slecht weer is geweest met veel regen en wind.
Pfff ik ben wel een beetje opgelucht nu. :)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

robentru

Hoi Mandy,
nogmaals fijn dat je ergste vrees niet is uitgekomen!
Een succes met de verder verzorging.
Groetjes.

Joyce28

21 juli 2004, 20:06:54 #87 Last Edit: 21 juli 2004, 20:08:20 by Joyce28
Super Mandy,echt geweldig nieuws.Het ergste heb je achter de rug,en de zon gaat weer schijnen  :)  :)

Hier is over 2 uur de 48 uur om van de wormenkuur  :P
en ga morgen de kooi weer even uitsoppen met Citronel
(of moet dat echt met Dettol? )


En voor Mariska:Hoe gaat het nu met Punky?

Guinevere

Hoi Mandy,

Wat ben ik blij voor je dat het goed nieuws was!
Wat een opluchting !

Groetjes
Guinevere

Speedy

Gelukkig Mandy, het is voor jou zeker een opluchting nu de uitslag binnen is.
Nou nog even 1 uitslag afwachten en als die ook positief is, dan heb je 3 positieve dingen gehad, mag ook wel eens he.... ze zeggen altijd al , dat als je wat krijgt, het altijd in 3en komt, nou dat heb jij dan wel gehad hoor.

Geniet nu maar weer gauw van je hobby....

Groetjes,
   Trudie