15 mei 2025, 08:18:12

Schrikken

Gestart door Miranda, 12 juli 2004, 01:42:48

« vorige - volgende »

Miranda

Heyyy
Mijn valkjes schrikken soms zomaar, als het helemaal donker is, wij weten niet waarvan het is.
Maar een paar dagen geleden schrokken ze weer ergens van en mijn moeder kwam toen toevallig net de kamer in toen het gebeurde.
Alleen deze keer was het erger dan de vorige keer nu zat alles onder het bloed, de gordijnen de kooi de grond en de muur.
Ik heb mijn valkjes die ochtend helemaal gecontroleerd op wondjes maar niks gevonden.
Nu heb ik dus een vraagje hoe kan ik zorgen dat ze niet zo schrikken en gebeurd het weleens vaker dat een valkje heel erg bloed en je daar niks van ziet op je valkje??
Groetjes Miranda

Kolkkie

Hoi Miranda,

Om te voorkomen dat je valkjes in het donker schrikken is het aan te raden om een klein nachtlampje te laten branden. Die kan je al voor een paar euro kopen en je steekt ze zo in het stopcontact.
Als het lampje brandt dan kunnen ze zien waar ze naar toe fladderen en kunnen de de omgeving ook nog overzien.

Door alle veren is het soms moeilijk om wondjes te vinden. Als ze door de kooi gaan fladderen lopen ze vaak wondjes op aan de vleugelranden en hun washuid (boven de snavel, tussen de neusgaatjes).
Ook kan er een vleugelpen gebroken zijn die is gaan bloeden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Miranda

Heyy bedankt voor de tip over het nachtlampje, zelf wou ik eerst een gewone lamp aanhouden maar dat is niet zo veilig geloof ik.
Dus ga nu zo snel mogelijk een nachtlampje halen en hopelijk helpt het.

Groetjes miranda

Irene

Wij hadden ook vaak paniek in de kooi 's nachts., totdat we een nachtlampje hebben aangeschaft; wil nu niet zeggen dat het dardoor nooit mer voorkomt, want helaas hebben we met lampje ook paniek. Maar voor Gijs (lutino) is het heel fijn, want die ziet echt geen moer in het donker. Het lampje hebben wij bij de praxis gekocht voor een paar euro. waar ze van schrikken is altijd moeilijk te achterhalen; soms vinden we de oorzaak; vlieg, omgevallen tas, maar soms ook niet. Maar als z maar een beetje kunnen zien, scheelt dat toch alweer.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

Ps. de nachtlampjes zijn op dit moment in de aanbieding bij de Action.
Ze zijn er iets meer als anderhalve euro.
Dus inslaan allemaal....

Miranda

Hey hey ik had mazzel we hadden toevallig nog een nachtlampje, heb em er gelijk in gedaan, en dat doe ik nu maar elke avond.
Maar waarschijnlijk weet ik al waarvan ze schrikken, onze grasparkiet is nogal onhandig en die valt regelmatig van zijn stok ik denk dat dat meestal s'avonds gebeurd.
Maarja nu kunnen ze em in ieder geval zien vallen.
Hopen dat ze er nu niet meer zo veel van schrikken.

Groetjes Miranda

carco

Hé wat een slim idee, hier was gisteren ook weer paniek en één had er ook bloed aan de vleugel ( of er nu gevochten is weet ik niet), maar ze hingen allemaal aan de kooi, wel maakte de logé, een hamster, een hoop herrie en of ze daar van geschrokken zijn? Ik ga dat gelijk proberen zo'n lampje. :)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!