28 maart 2024, 17:33:51

dagboek 1ste nestje megan en jimmy

Gestart door adnaloj, 12 juli 2004, 01:10:18

« vorige - volgende »

adnaloj

12 juli 2004, 01:10:18 Last Edit: 12 juli 2004, 01:11:41 by adnaloj
hallo allemaal,

na lang gedacht te hebben dat onze popjes lebische waren en onze man een homo, heeft moeder natuur in gegrepen. na vele onbevruchte nestjes ( omdat ze gewoon weg niet gingen wipwappen ) een weekje terug waren Jimmy ( de man ) en megan ( de pop ) bij elkaar aan het hangen en elkaar aan het uit dagen.... ik trok me er niets van aan en ik wou al zeker geen blok neer zetten, vanwege een buiten voliere die over een aantal weken klaar is...en daar zouden ze dan ook in gaan...

ze begonnen uit eindelijk te paren en ik heb toch maar een blok voor de kooi neer gezet en ja hoor die zelfde avond hebben we het eerste ei!! ze begint gelijk te broeden en hij wisselt netjes af.. wat ik al intresant vindt omdat ze gelijk bij het eerste ei gaan broeden.. nu is het natuurlijk afwachten. of ze bevrucht zijn en of alles goed gaat met het eerste nestje van jimmy en megan.

ja nu wordt het wel later met het plaatsen van de vogels, in de voliere,, pas als de eventuele kleintjes uitvliegen gaan ze in de buiten voliere.

spannend allemaal., !

groetjes jolanda en terence

Irene

Hoi Jolanda,
wat kunnen het toch een vreemde beestjes zijn, die valken ;D ;D.
Eerst niet naar elkaar om willen kijken en toch opeens een nestje beginnen! Ontzettend spannend! Hopelijk komen er nog veel meer eitjes en gaat verder "de zwangerschap en bevalling" goed ;D :D!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


vanta

hoi ja vogels zijn rare wezentjes als wij denken dat ze anders zijn laten ze gelijk zien dat het ook nog de andere kant kan opgaan

als je wilt kun je met een schouwlampje (bij dier speciaalzaken te koop) kijken of ze bevrucht zijn je ziet als ze bevrucht zijn de adertjes lopen

spannend !

blijf dit zeker even volgen hoe het afloopt

groetjes tineke

adnaloj

hallo allemaal,

ja ik weet dat ik na ongeveer 5 dagen kan zien of het eitje bevrucht is.. en ook hoe je dat kan zien ( afgekeken van liqeu ) we hebben zelf ook 1 bevrucht eitje gehad ( gekregen van iemand ) dat jong heeft het niet gehaald hellaas.

maar vandaag het tweede eitje! vanmiddag heeft ze die gelegt en is nu even lekker aan het veren poetsen en eten en dergelijke.... Jimmy zit nu op het blok te broeden. hellaas is hij nogal snel afgeleid door de dingen die buiten het blok gebeuren. hij kijkt dan snel en gaat dan ook weer terug. en das wel een goed teken.

ik heb nu een aantal dingen extra qua voeding... en dat zijn :
ei kracht voer
multi vitamine voor in het water. vogel grit was net op en dat zal ik nog moeten halen.,...

even een vraag,. mijn vogels zijn ongeringt maar ik zou de jongen wel graag ringen. kan dat?
en zo ja waar kan ik die dingen halen/kopen???
ik heb hier namelijk (nog) geen idee van. maar wil in de toekomst wel gaan hobby kweken en een geringde vogel is dan toch wel belangrijk....

groetjes jolanda.

vanta

normaal gesproken kun je de ringen kopen als je lid bent van een vogelvereniging je kunt bij een eventuele vaste kweker vragen of hij wat ringen voor je heeft alleen staan ze dan op zijn naam via het ringnummer ook kun je ringetjes waar alleen het jaartal opstaat bij de dierspeciaalzaak halen je kunt de jongen ringen dit moet je wel op tyd doen maar ook niet te vroeg je moet namelijk het teentje naar achter buigen om het ringetje rond te doen als je het te vroeg doet valt het eraf en te laat dan lukt het niet meer ik begin meestal vanaf dag 6 met proberen valt ie eraf doe ik het de volgende dag weer

het is als je het nog nooit gedaan hebt niet zo makkelijk je kunt eventueel wat hulp vragen van een ervaren kweker zodat je goed weet wat en hoe je het moet doen

ook in boekjes en vast hier op de site kun je nog meer informatie vinden

groetjes tineke

adnaloj

heeeeeeeeeey bedankt..

megan gaat hard met haar eitjes.
haar 1ste was in de avond gelegt
haar 2de in de middag
en haar 3de is vanacht gelegt.

maar het gaat verder prima. ze broeden allebei erg goed. en ik heb vandaag met een schouwlampje en er is nog niets te zien... misschien is het nog te vroeg.. ik zag over morgen nog even kijken.

ik hou jullie op de hoogte,
groetjes jolanda

robentru

Hoi Jolanda,
gefeliciteerd met je eerste eitjes  :) :) :) en wel zullen de ontwikkelingen op de "pootjes"  :D volgen.
Groetjes.

adnaloj

hallo allemaal

bedankt voor al jullie leuke reacties

ik heb vandaag met een schouwlampje ( mac licht) ghegheghe

DE EITJES ZIJN BEVRUCHT!!!!!

ik ben zo blij
ons eerste echte nestje!

groetjes jolanda

vanta

proficiat met je eerste bevruchte nestje

hou ons op de hoogte ;)

groetjes tineke

adnaloj

hallo allemaal

het 4de eitje is gelegt en morgen komt de 5de ( denk ik )
het gaat heel goed... alleen cleo een vrouwtje gaat er ook op broeden megan de broedster lijkt dit niet erg te vinden en de broeder die vindt het ook allemaal wel best... maar ja is dit erg. ik zou ook niet willen dat mijn zoon een extra moeder heeft naast mij ghegheghe

maar goed kan dit kwaad??

groetjes jolanda

vanta

hoi nee hoor het gebeurt wel vaker dat eitjes en jonkies door meerdere mama,s groot gebracht worden en als de echte mama het niet erg vind komen dadelijk de babys geen aandacht tekort  :D

groetjes tineke

adnaloj

hai vanta

bedankt! gelukkig maar...

euh megan houd het bij 4 eitjes.. en das misschien maar beter ook met een eerste nestje..
t gaat best goed dus hiero.. vertel later meer doei doei

vanta

prima 4 is geen slecht aantal voor het eerste nestje

ik hoor het wel als ze geboren zijn

groetjes tineke

adnaloj

ik heb een probleem. zoals jullie weten hebben we een nestje van jimmy en megan... maar we hebben nog een vrouwtje cleo.

cleo legt nu ook eitjes op de grond van de kooi ( niet in het blok want daar zit megan snachts en daardoor kan ze niet leggen in het blok ) cleo die broed mee met jimmy en megan.

mijn dillema. cleo ook een blok geven? en haar 3 weken laten broeden op onbevruchte eitjes??? ( ze paart niet )... maar ze broed ook op megans eitjes.. dus is het misschien handiger om cleo's eitjes weg te halen??

wie heeft raad??

groetjes jolanda

vanta

hoi ja dat is inderdaad een probleem maar ik zou de ook al zijn het onbevruchte eitjes ze laten liggen want anders heb je misschien ook nog kant dat ze er boos om wordt en dan de eitjes van het andere popje gaat vernielen je kunt ook haar eitjes weghalen en er een paar kunsteitjes voor in de plaats leggen dan is het probleem opgelost en is ze ook gelukkig

groetjes tineke