28 april 2024, 07:56:22

Hoe te vervoeren

Gestart door dewi, 10 juli 2004, 12:55:05

« vorige - volgende »

dewi

Ik ga vanmiddag dena ophalen, maar het is een uur rijden.
Hoe kan ik haar het beste vervoeren.
In een doosje of bestaat er iets voor bij de dierenwinkel
Kan iemand me ook een lijstje geven , wat ik voor voer allemaal nodig heb?
Ik heb  nu cede parkietenvoer en eiwitvoer.
Trosgierst, maar ik ben bang dat ik iets vergeten ben.

Theetje

Hoi Dewi,

Spannend hoor dat je je valkje gaat halen.

Ik heb zelf een klein lopertje voor mijn valkjes en een bakje van Ferplast. Dit bakje heeft 2 kleuren en een doorschijnende deksel met gaatjes erin. Ik vind ze ideaal om valkjes in te vervoeren. Ze zijn oorspronkelijk voor cavia's en dergelijke, maar valkjes gaat ook prima. Deze zijn gewoon in de dierenspeciaalzaak verkrijgbaar. Het zijn gewoon reismandjes. Het lopertjes is een houten bakje met een traliewerkje en deurtje en een deksel erop met luchtgaatjes uiteraard.

Veel plezier!

Groetjes

Theetje
Die heb ik op een vogelbeurs gekocht en heb ik eigenlijk nog nooit in een dierenwinkel gezien.


Annouschka

Hoi,

ja er bestaat een vervoersbakje dat best handig is, ik heb het gekocht voor 6 € en het is ook geschikt voor hamsters e.d.  Het vervoersbakje dat ik gebruik is van het merk Ferplast.
Hier een foto ervan.



Ik denk dat je nog vergeten bent: sepia, grit en maagkiezel, kalkblok.

Groetjes
Annouschka

Theetje

En nog een keer, want ik ben een vraag vergeten te beantwoorden zie ik :D

Hoe oud is het valkje nu?

Ik zou in iedergeval zaad voor grote parkieten en trosgierst in huis halen. Eivoer is ook handig omdat jonge valkjes dat eerder zullen nemen dan zaadjes. Dat is gewoon wat makkelijker voor ze.
Verder moet je maagkiezel en maaggrit hebben voor de spijsvertering van je valkje. Een sepia en een kalkblok heeft ie ook hard nodig. Verder kun je wat lekkere dingetjes voor hem meenemen. Wat snoepzaadjes enzo. Er is voldoende te verkrijgen voor valkjes. Denk ook eens aan een stukje appel, peer of een heel klein beetje sla. Van sla en andjivie zeker niet veel geven. Er zit veel vocht in deze groenten en je valkje kan hiervan aan de diaree gaan.

In het begin zal je valkje niet gelijk gaan eten, maar houd het wel goed in de gaten. Hij/zij zal toch betrekkelijk snel wat moeten eten, maar door de stress en de gewenning kan het heel even duren.

En als je nog vragen hebt, weet je ons te vinden ;)

Groetjes

Theetje


Stijn dc

hoi

ik vervoer men valkjes altijd in een kartonnen doosje, of in een houten bakje.

SDC:D

Theetje

Hoi Annouschka,

Die bedoel ik ja. Dank je. Ik kon zo snel geen foto vinden.

Groetjes

Theetje


Annouschka

Hoi,

ja, we hebben allemaal een beetje tegelijk gereageerd denk ik. :)

Groetjes
Annouschka

dewi

Leuk dat ik zo gauw een reactie krijg.
Ze is van 22 april , dus een week of 10/11
We zijn ook erg benieuwd hoe ze het bij ons vindt, me dochter is al een paar weken bezig wanneer we haar kunnen halen

sadelienda

Ik heb altijd gewoon een kleine kanarie kooi om mijn vogels te vervoeren. Ook voor naar de dokter.
Uiteraard gaat daar buiten een doek omheen tegen de tocht maar in de auto gaat dat eraf.
Daarmee voorkom ik dat ze in een klein donker doosje zitten en mij nog gewoon zien tijdens het vervoeren.
Bodempje grid erin, wat eten. Water meestal niet op kleine ritten, dat kan er overheen klotsen.

Als ik Mikey vervoer(grasje) blijft de doek er overheen. Mike wordt zenuachtig van het reizen. Ze heeft dan wel de vrijheid en kan ze aan 1 kant omder de doek door mij zien.

Succes! en we willen foto's  ;)


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

robentru

10 juli 2004, 15:31:48 #9 Last Edit: 10 juli 2004, 18:16:50 by robentru
Onze Mieppie gaat ook altijd mee in de kanariekooi: :) kan ie lekker naar buiten kijken  :o. Dat hij dat erg leuk vindt blijkt wel uit het feit dat hij voortdurend zit te koeren en fluiten. Als we binnenkort onze nieuwe valk gaan halen nemen we een zelf gemaakt houten kooitje met tralietjes mee. Zo zielig anderhalf uur in het donker! ??? ::)
Succes met jullie nieuwe aanwinst: en ja we willen foto's.

Guinevere

Hoi iedereen,

Ik heb net hetzelfde vervoersmandje als op de foto van Anouschka en vind het heel handig.
Toen ik mijn valkje kocht in de winkel zat het in zo'n kartonnen doosje, is ook wel handig dan kunnen ze zich niet bezeren.

Groetjes
Guinevere

Annouschka

Hoi,

ja het is een handig ding dat bakje, een kartonnen doosje kun je eigenlijk maar 1 keer gebruiken en is waarschijnlijk heel beangstigend voor een vogel.

Bij ons hebben ze er zelfs al met 2 ingezeten toen ik Yabba en Solo ging ophalen bij Tineke.

Groetjes
Annouschka

robentru

Hoi allemaal,
aanvulling op mijn vorige berichtje.
Ik was net in de dierenwinkel en heb toch maar zo'n leuk vervoerskooitje gekocht..... :P Merk is Fop en was € 9,95. Dus als we binnenkort ons nieuw valkje gaan halen, wordt hij luxueus vervoerd (maar dat hebben we er graag voor over).
Groetjes.

PS Rob heeft die houten kooi dus voor niets gemaakt  :(