Bang voor de stokken in de kooi

Gestart door the_lost_valley, 13 juli 2004, 06:31:17

« vorige - volgende »

the_lost_valley

Hoi iedereen,
Gisternacht werd ik ineens om 3 uur wakker, omdat ik gefladder in de kooi hoorde.. Ik ging maar ff kijken, en ik zag dat mijn valkje met stok en al naar beneden was gevallen :o De stokken die we bij de kooi hebben gekregen, zijn hele mooie lekker breed.. maar ze zaten niet echt stevig.. dus hadden we ze met tie-rappies (of hoe je dat schrijf.. die kabelbindertjes) goed vastgezet.. alleen had Punkie dat doorgeknaagd, en dus vannacht gevallen...
Ik had punkie ff wat getroost, want punkie was helemaal geschrokken.. en daarna weer teruggezet in de kooi en gaan slapen..
Om 5 uur hoorde ik weer lawaai in de kooi.. dat was de vogel die naar beneden was gevallen! Hij durfde niet meer op de stokken in de kooi te zitten, en had al 2 uur tegen de tralies geplakt gezeten en was van vermoeidheid ndaar beneden gevallen:o echt zielig! Ik had Punkie er weer uitgehaald, en toen was ie bij mij in slaap gevallen. ik ben de rest van de nacht wakker gebleven.. ik kon toch niet meer slapen.. Maar de volgende ochtend, toen ik Punkie toch maar weer in de kooi wilde zetten, durfde hij niet meer op de stokken te zitten! Hij is de hele tijd nu of los, of hij zit op de kooi, of op de bodem.. want de stokken durft ie niet in de buurt te komen.. Ik heb ondertussen andere stokken, maar die vind ie ook eng.. hoe kan ik Punkie weer eraan laten wennen dat het niet eng is?? Ik heb wel een nachtlampje bij de kooi.. dus hij kon alles zien vannacht..
Groetjes Natalie

Peter

Goedemorgen,

Dat was wel even schrikken, waarschijnlijk krijgt hij vandaag wel weer vertrouwen in de stokken. Je kunt er bijvoorbeeld ook een beetje trostgierst opleggen/vastmaken.

Wij hebben aan diverse stokken aan de uiteinden een schroefje met een ring gemonteerd. De stokken kunnen dus nooit meer vallen. En als je de schroef niet te strak vast zet hoef je tijdens het schoonmaken ook geen schroevendraaier te gebruiken.

Ook bestaan en stokken de je aan 1 kant vast zet met een vleugelmoertje. Je kunt ook touwen kopen die je in kooi kunt vast zetten met een schroef verbinding.

Groetjes,
Peter