18 mei 2025, 23:25:26

frequentie eieren leggen

Gestart door suus, 9 juli 2004, 03:38:48

« vorige - volgende »

suus

9 juli 2004, 03:38:48 Last Edit: 9 juli 2004, 03:39:26 by suzanne1
Ik heb een stukje uit mijn dagboek gekopieerd, met wat vragen. Maar wellicht vallen mijn vragen niet op in mijn dagboek dus zet ik het hier even neer, want ik ben best benieuwd naar het antwoord.  Het volgende stukje gekopieerd:

Vandaag nog weer even geschouwd. De verassing was kompleet toen ik er achter kwam dat er toch nog een eitje erbij was gekomen dus nu 6 eieren!!
2 met mooie adertjes, 3 met rode band en aders en 1 nog niets. maar die is dus na zaterdag gelegd dus dat kan niet. Ik verbaas me wel want op 23 juni waren er 2 eieren. Op zaterdag 2 juli dus 5. Daar zit 10 dagen tussen. Maar het eerste ei is wellicht al op 21 juni gelegd. dus dan maakt het 21 juni, 23,25,27,29 hop en je hebt 5 eieren maar op 2 juli dus 5 en op 6 juli in eens 6 eieren.  
Kan het zo zijn dat er toch wat meer tijd tussen kan zitten dan 2 dagen?
En kan iemand mij vertellen, als een ei bevrucht is zie je eerst die adertjes lopen, maar wat is de volgende stap wat je kunt zien?

Bedankt alvast maar weer
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Tara

Hoi Suus,

dat gebeurt wel vaker hoor, dat er plots na enkele dagen toch weer een eitje bijkomt, maak je nog maar geen zorgen.

Bij bevruchting hier zie ik de eerste stap heel lichtjes een soort ovaal fijn kringetje (rood adertje die oveel non-stop is) en dan beginnen er steeds meer rode aders bij te komen. Na meestal een week of 2 wordt dat ook al donker van binnen, en enkele dagen voor het uitkomen zie je bijna geen aders meer omdat het donkere gedeelte veel meer overneemt, dat is dus het valkje die groeit he ;-).

Groetjes, Tara

Mirjam-Moniek

Hoi

Vogels doen wel vaker "rare" dingen. Mijn vrouwtje heeft drie dagen elke dag een ei gelegd. Die dacht natuurlijk dat ze dan ook mooi minder lang hoefde te broeden.  ;)

Paul

Hoi Suus,

Op deze site zie je de ontwikkeling van een ei beschreven.
Je kan dan elke dag verschil in het ei zien.
Dit is niet van een valkparkiet maar het is wel vergelijkbaar.
http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm

Groetjes, Paul

suus

Jee, paul bedankt voor de link. Nu zie ik ook die band weer terug. Het is alleen zo dat op deze foto het geen band is maar een heel bovenstuk (dag 7 bijv) maar verder zag het hetzelfde uit. En ook nog met mijn berekening klopte die dagen!!!
groet suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico