29 maart 2024, 10:42:55

HELP!!

Gestart door Vanessa, 23 januari 2003, 16:04:47

« vorige - volgende »

Vanessa

Hallo iedereen,ik had een vraagje i.v.m het laten wennen aan een nieuwe valkparkiet.Wij hebben nu ongeveer 2jaar een mannetjes valkparkiet.Hij heeft die 2jaar alleen gezeten en is supertam.Nu gaan wij een valkparkietje overnemen van andere mensen die er niet meer naar om kijken.
Hoe laat ik het beste de 2valkjes kennismaken met elkaar en laten wennen zodat ze niet gaan zitten vechten?
Hoe kan ik het beste handelen?

Alvast bedankt!

Groeten Vanessa

Speedy

Hoi Vanessa,

Als ik het zelf goed heb gelezen, is het beter om ze samen los te laten in 1 kamer, sluit wel je deuren en ramen, en het liefst ook iets voor je ramen ivm het ertegenaan kunnen vliegen.
Als je namelijk de nieuwe vogel meteen in de kooi bij de ander zou zetten, heb je kans op een vechtpartij, dit hoeft niet, maar kan wel.
Het is daarom beter om ze buiten de kooi even aan elkaar te laten wennen.
En ga met je tamme valkparkiet aan de gang, geeft hem trosgierst en kijk aan wat de ander doet, of ie er ook bij komt.
Je ziet gauw genoeg of het samen kan.
Weet je ook of die ander een vrouwtje of een mannetjes is?
Is die ook tam? gewend om uit de kooi te zijn? Dit kan het alleen maar vermakkelijken.
Zet eerst eens de kooien naast elkaar, en kijk hoe ze op elkaar reageren, fluiten naar elkaar of ander gedrag.
Laat het even weten ok???

Groetjes,
Trudie

Vanessa

Ik weet niet van welk geslacht het andere is of hoe oud het is.Ik weet we dat zijn vleugels geknipt zijn en het tam is.


Groeten Vanessa

Speedy

Hoi Vanessa,

O, maar dat is wel leuk, dan heb je sneller kans op een leuke tamme valkparkiet.
Wij hebben er wel een 2e bij genomen, terwijl ik het ook eerst eng vond hoor, omdat ik niet zou weten hoe de mijne op een nieuweling zou reageren.
Hij is dan 7 maanden, maar toch altijd alleen geweest, maar het gaat hartstikke goed met de 2e er bij, die is 5 weken.
Ik denk dat je even op de reactie moet letten van je valkje, hij kan je gaan bijten, maar dat kan ook weer betekenen, jaloers of juist bescherming aan de nieuwe, omdat ie nog jong is.
Er staan heel veel verhalen hier op het forum, misschien leer je er een beetje van.
En kijk ook even regelmatig in de chat of er iemand is die je kan helpen.

Groetjes,
Trudie