13 mei 2025, 05:06:44

Trudy ziek?

Gestart door Tara, 12 augustus 2004, 17:37:45

« vorige - volgende »

Tara

Hoi :(.

Ik vroeg me af of Trudy ziek is, ze zit zo stil en heeft keiveel honger maar haar krop is nog steeds niet gevuld van haar ouders, het duurt ook altijd erg lang voor de ouders voeren, dus af en toe voer ik bij, dus dat deed ik gisteren ook, maar nu vandaag is het net of er nog wat pap zit maar het is toch plat die krop net of er geen krop is maar toch is het net of er nog wat pap zit maar dus de krop ziet er leeg uit, snap je :-[

Ik maak me wel zorgen, als ze bij mij zit krijst ze om eten en ik toon haar dan aan de ouders maar nee hoor ze willen (nog) niet voeren :-[. Ze zit er zo stil bij de laatste tijden, zucht ik wil haar niet kwijt hoor :'(

Inger m

Hoi,
Was Trudy al uitgevlogen?
De ouders bepalen dan zelf of eern jong wel of niet gevoerd wordt...(meestal wel).

Verder vind ik het moeilijk deze situatie te beoordelen. Hou het goed in de gaten...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

nee Trudy is nog niet uitgevlogen ook al is ze even groot als Chiaro :-[. Maak me echt zorgen maar ik durf haar niet meer bijvoeren omdat ik bang ben voor kropverzuring en dat wil ik echt niet :'( :'( :'(.

Thx voor je reactie :-[

robentru

Hoi Tara

Wat <piep> om te lezen, is er dan helemaal geen mogelijkheid om haar bij te voeren.
Als ik je zo lees heeft ze honger en is niet ziek maar ja ik ben een leek op dat gebied.
Wij hopen dat dit gauw verbeterd.

grtjs

Rob

Tara

Hoi,

is niet zo makkelijk, Trudy heeft iets in haar krop en die voelt best hard aan.. Ik ga een druppeltje olijfolie geven aan haar... Pablo heeft een volle krop gekregen... Chiaro en Trudy NIETS :'(

Anita1

:o ooow jeee wat >piep< als ze echt ziek zou zijn..kan toch niet zoo mooi en lieff beessie.zal toch niet weer beginnen he?
ik hou mijn hart vast hoest nu? knuff anita :-/

Tara

Hoi,

ze heeft net een druppel olijfolie binnen hahah, eerst toonde ik haar de lepel en wat was ze agressief :D.

Dan wat olijfolie en nou heeft ze een druppel binnen, ik hoop echt dat het helpt hoor, wil m'n Trudy echt niet kwijt.

Ook Chiaro zit wat bol, maar misschien dat dat met het weer te maken heeft...

Pfff :(.

Ria

Hoi Tara,

Heel vervelend wat er nu gebeurt terwijl het zo goed ging. Ik hoop het beste voor je valkjes en dat het allemaal goed komt. Sterkte meid.

Groetjes,
Ria

Anita1

:o ik zou zeker niet aan jezelf twijfelen tara.wat je moeder ook zegt.als er eentje het niet redt is dat noooit jou schuld.
je moet goed kijken hoe jij denkt dat het ,het beste is..
goh is leef zo vreselijk met je mee.je moet er toch niet weeeer aan denken he?
ik steek een kaarsje aan voor je lieffies.knuff anita :-/

Tara

Echt allemaal bedankt :-*

Ik denk dat ik het een beetje heb gevonden wat het is,

een tijdje terug hadden de jongen voer gekregen, maar hun krop was allemaal zo hard, dus die harde krop was mijn schuld niet van het bijvoeren, dat luchtte me wel op.

Wat het wel was, wel, vandaag moesten we eten halen voor de valkjes omdat het op was, dus heb ik ze tijdelijk als hoofdvoer moeten papegaaienvoer geven, waarschijnlijk daardoor dat de kropjes wat hard leken en weinig zaadjes in de krop. Gelukkig hebben ze nu weer voer voor grote parkieten, het was dus eigelijk wel een beetje mijn schuld...

Groetjes, Tara

Carla_en_Yoshi

Hallo Tara.

Hoe gaat het nu met je valkjes?
Ik hoop dat alles weer in orde is.

Groetjes van Carla.

Tara

Hoi Carla,

dank je voor je bericht :-*

Het gaat wel weer, net foto's gemaakt en zo ziet Trudy er nu uit:

Ik denk dat ik me te veel zorgen maak, ook omdat ze zodra ik haar aai ze haar oogjes sluit, waarschijnlijk heeft ze het wel graag, want als ik stop doet ze haar oogjes dan langzaam open... Ik hoop maar dat ik me TE druk maak..

Groetjes, Tara

robentru

Hey Tara,

ik denk dat ik het weet,,, Trudy wil gewoon ontzettend veel aandacht van je en gewoon lekker bij je zijn. Dit is misschien haar manier om dit duidelijk te maken. "Ik ben zielig (maar niet heus) komt het vrouwtje vanzelf wel om me lekker te verwennen en te kroelen..."
Geef maar toe.
En doe me een plezier, geef Trudy een enorme lekkere knuffel van mij en zeg haar dat ze zich als een dame moet gedragen ;)
Knuffel petemoei Trudy die haar petekind graag ziet.

Stijn dc

hoi

je schrijft dus, dat je als hoofdvoer, voer voor papegaaien moest nemen. Maar als valkjes jongen voeren, wordt het zaad altijd eerst in de krop geweekt, dus lijkt het me sterk als de krop daarvan zo hard is, daar het toch altijd geweekte zaden zijn.

SDC:D