13 mei 2025, 07:57:00

mieren

Gestart door werty, 9 juli 2004, 06:18:56

« vorige - volgende »

werty

ik heb mieren in mijn buiten voliere weet iemand een goede tip om die te bestrijden zonder dat de vogels gevaar lopen

Inger m

Hoi,
Heb je last van die mieren dan?
Mieren schijnen niet van de geur van Afrikaantjes (planten) te houden, die zou je om de voliere kunnen planten, maar ik weet niet precies waar ze zitten?

Ik zou voorzichtig zijn met bestrijden en mss kun je ze ook gewoon laten zitten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

dat lijkt me niet smakelijk zeg, ze laten zitten, ik heb laatst last gehad van enkele vliegen :o. Gelijk die volière schoongemaakt dan, dat wil ik echt niet weten, en ondertussen enkele vliegen gevangen om aan de spinnetjes te voeden ;D. Ik zou zeker niet bestrijden, want dat is helemaal niet goed voor vogels! Dus je zou die planten die Inger zei kunnen kopen ...

Groetjes, Tara

Inger m

Hoezo? Een mier is iets heel anders dan een vlieg hoor... Ik zou niet weten op welke manier vogels er last van zouden moeten hebben...het is gewoon omdat mensen mieren vaak niet zo prettig vinden (en in huis is dat te recht), maar ze kunnen verder geen kwaad. Mieren zijn (net als spinnen) vaak heel nuttig.

Vliegen vind ik ook minder...maar die komen (afh van de soort) graag op vieze plaatsen af, zoals mest of dode dieren of plekken die niet goed schoongehouden worden. Als je veel vliegen krijgt in je voliere is het vaak wel een teken dat er iets mis is. Overigens is het ook niet even makkelijk tegen te houden, want vliegen komen ook overal.

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hai Inger,

tja, het waren enkele grote vliegen die in de volière zaten, maar het was ook zo'n zonnige dag enkele dagen geleden, en toen was ik net de volière aan het schoonmaken ... Maar ik kan dat echt niet verdragen he, stomme beesten, gelukkig zijn ze weer weg :-).

Maar toch, als je zo mieren ziet in je volière, haha, ik zou toch schrikken.

Maar zijn het ook koninginnemieren of alleen die werkers?

Groetjes, Tara