9 mei 2025, 13:19:09

Hebben ze dan iets aan elkaar ?

Gestart door Guinevere, 10 juli 2004, 23:32:58

« vorige - volgende »

Guinevere

Hoi iedereen,

*2 valkjes die elk in een kooi zitten die naast elkaar staan,hebben die iets aan elkaar ?Ze zien en horen mekaar wel maar ja ..

*In hoeverre verwilderen valkjes als ze een tijdje alleen hebben gezeten en dan ineens met een soortgenootje in 1 kooi?

Mijn valkje is nu echt wel tam en zou het spijtig vinden dat dit ineens drastisch zou veranderen als ik er een tweede bij nam.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt

Groetjes
Guinevere

Tara

CitaatHoi iedereen,

*2 valkjes die elk in een kooi zitten die naast elkaar staan,hebben die iets aan elkaar ?Ze zien en horen mekaar wel maar ja ..

*In hoeverre verwilderen valkjes als ze een tijdje alleen hebben gezeten en dan ineens met een soortgenootje in 1 kooi?

Mijn valkje is nu echt wel tam en zou het spijtig vinden dat dit ineens drastisch zou veranderen als ik er een tweede bij nam.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt

Groetjes
Guinevere

Hoi Guinevere ...

2 valkjes naast mekaar in een aparte kooi hebben wel iets met elkaar, maar 't is niet echt zoals de valkjes echt samen zitten, maar ze hebben wel 'contact' met mekaar ...

Op je tweede vraag, dat hangt er eigelijk allemaal van af hoeveel je je er nog mee bezighoudt, vaak scheelt het niet veel, alleen zal je valkje zich vaak meer wenden naar de andere valk dan naar jou ...

Groetjes, Tara

marianca.

Hallo guinevera,

Ik heb 24 valken waarvan eentje,Coco,die heel tam is.Het verwonderd mij telkens weer dat hij dagelijks ff lekker met mij wil kroelen en spelen.Dus,ik denk dat je tamme valkje best wel tam zal blijven als je gewoon door gaat met de aandacht die je hem normaal ook geeft ;).Het andere valkje zal waarschijnlijk daar door ook tam worden.Van mijn 24 valken is eigenlijk geen een echt bang.Als Coco bij mij is zijn er toch wel verschillende die ff snel op mijn arm of hoofd landen(natuurlijk omdat Coco bij mij zit,hun lievelings manneke)en dan weer snel weg vliegen.
Dus,zet ze lekker bij elkaar zou ik zeggen,is voor de valkjes ook gezelliger ;).

groetjes

marianca

Paul

Hoi,

Een van mijn tamste valkjes is Stan en die zit bij 9 andere valkjes samen in een kamervolliere en dan heb ik er nog in andere kooien 11 bij.
Hij is nog net zo tam als ie altijd geweest is en hij blijft dat ook.
Hij komt altijd meteen naar me toe als de kooi open gaat.
Ik heb nog meer tamme en die komen ook gewoon bij me.
De echte wilde zijn ook veel minder bang geworden ik kan ze nu vastpakken zonder dat ze me helemaal tot bloedens toe openhalen en dat deden ze in het begin wel.
Valkjes zijn heel nieuwschierig en als er een bij je komt komen de anderen ook vaak even kijken bij je.
Zolang je je tamme valkje veel aandacht geeft zal ie net zo tam blijven.

Groetjes, Paul

Guinevere

Hoi iedereen,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb eruit begrpen dat als ik me er nog evenveel mee zou bezighouden hij niet minder tam zou worden als er een andere bij zit.
Het punt is nu dat ik net overwogen had om een tweede te kopen OMDAT ik me er vanaf oktober weer minder mee bezig kan houden (start acadamiejaar)
Ben dan bijna heel de dag in de les terwijl valkje nu minstens 3 x per dag voor een paar uur uit de kooi mag ..

Groetjes
Guinevere

giovanni

'low

je kan natuurlijk ook altijd een handtam valkje kopen ;)
Of een jonge valkje kopen en je er goed mee bezig houden,
zodat ie tam is vóór je academiejaar start:)

grtjs

Guinevere

Maar blijven ze het dan ? Als ik ze er niet meer zoveel kan uithalen als nu ?

Groetjes
Guinevere

Andrea

14 juli 2004, 19:49:10 #7 Last Edit: 14 juli 2004, 19:53:34 by Andrea
Hallo Guinevere,

Ik zit in ongeveer dezelfde situatie als jou.
Vorig jaar zomer heb ik Sparkle aangeschaft. Ik zat in het laatste jaar van mijn opleiding, en omdat ik veel thuis kon werken had ik veel tijd voor haar. Straks ga ik een nieuwe opleiding beginnen en heb ik veel colleges, dus minder tijd overdag voor Sparkle.
Ik heb er sinds een maand Binkie bij en het gaat heel goed met die twee. Ik was eerst ook wel benieuwt hoe Sparkle dat zou vinden, omdat ze toch een jaar zonder soortgenootjes heeft gezeten. Binkie is handtam gemaakt voor ik haar kreeg. Ik heb zowel Binkie als Sparkle bij Mandy vandaan. Zij is ook lid van deze site.

Over het tam blijven; Sparkle is nog steeds heel aanhankelijk. Ik merk weinig verschil. Ze zijn natuurlijk ook veel naar elkaar gericht. Maar als je ze regelmatig los laat vliegen en ze veel aandacht geeft zou dat ook wel zo blijven.
Ik kreeg Binkie 13 juni en toen zat ik midden in mijn eindexamen periode, dus overdag had ik niet zoveel tijd voor ze. maar sávonds wel en ze hebben alle twee nog een hoge kroelfactor. ;)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Guinevere

Hoi Andrea,

Bedankt voor je berichtje, het heeft me echt wel gerust gesteld !
Mijn tweede valkje gaat ook van bij Mandy komen :)
En ben ook wel van plan  zodra ik thuis ben er veel mee bezig te zijn.
Ik zit ook op kot (op kamers zoals jullie zeggen :)) en mijn huisgenoten die overdag wel thuis zijn gaan ze ook wel de nodige aandacht geven :)

Groetjes
Guinevere