28 maart 2024, 11:00:04

ziekte valkparkiet

Gestart door MOD666, 7 juli 2004, 19:08:02

« vorige - volgende »

MOD666

Hey
 
Mijn valkparkiet is als 4 dagen zieken. Hij zit stil in z'n kooitje en spuugt een soort snot. Hij eet wel gewoon maar hij spuugt een soort kleurloze slijm uit, ook na het drinken. Normaal is het een adhd vogel maar dit is niet meer normaal. Ook zit z'n kuif helemaal aan elkaar geplakt en een stuk van z'n kop is ook helemaal vies. Ik heb hem vandaag op een warmere kamer gezet. Wie weet wat die mankeerd en wat ik er aan kan doen??
 
heel heel erg bedankt  
een wanhopige valkparkiet eigenaar

Tara

Hoi,

volgens mij kan je het beste contact opnemen met een goede DA, bijvoorbeeld dr. Feld.

Wat bedoel je, met dat het normaal adhv een vogel is? Bedoel je dat hij aan de hand van een andere vogel overgeeft? Dan zou het wel eens kunnen gedrag zijn dat hij die wil voeren, dan zou een partner ideaal zijn.

Heb je al eens geroken aan dat 'slijm'? Stinkt het? Zoja klinkt het niet goed, en moet je zeker bellen.

Hoe is zijn gedrag anders, zit ie bol, slaapt hij op 2 poten ...?

Groetjes, Tara

MOD666

ADHD = hyperactief. Hij zit alleen en z'n slijm stinkt niet. Hij slaapt nu op 1 poot, 2 dagen geleden niet. Kan hij verkouden zijn??

Tara

Ooh, sorry, had het verkeerd gelezen ;) Dom van me.

Ik weet wat ADHD is hoor :).

Als hij hyperactief is, is dat heel mooi, dan is hij nog zeer levendig gelukkig. Die slijmpjes, komen die uit zijn bek, of geeft hij nog op een andere manier over? Volgens mij is het geen verkoudheid ...

Groetjes, Tara

MOD666

Hij heb nu geen adhd meer, want hij is nu heel rustig, TE rustig. De slijm komt uit z'n bek. Het zijn soms hele slierten. Wat zijn de symtonen van verkoudheid?

Tara

Hoi,

tja, symptomen van verkoudheid, symptomen gelden voor veel hetzelfde, maar over het algemeen, bol zitten, veel slapen, bijna niet meer actief, vaak borstbeen vooruit, dit zijn allerlei tekens van een zieke valk, ook een valkje die altijd op 1 poot slaapt en plots op 2 poten is ziek. Trouwens, volgens mij had je valkje geen ADHD hoor, alle valkjes zijn normaal gezien heel actief, dus da's normaal, maar niet normaal dat hij zo kalm is, je kan beter met 'm naar een DA gaan of tenminste bellen ...

Groetjes, Tara

MOD666

ik had de dierenarts gebeld maar die had er de ballen verstand van  :-/. Weet iemand een goede DA in de buurt van leiden??

wouter

7 juli 2004, 19:43:15 #7 Last Edit: 7 juli 2004, 19:44:43 by wouter
waar ligt leiden?
je kan ook eens kijken bij dieren artsen op valkparkiet.com
groetjes wouter(ekkie)

Lique

Hoi,

Dit klinkt inderdaad niet erg goed.
Je kan contact opnemen met Feld.
Hij is gewoonweg de beste:
Dr. Feld
van Bemmelstraat 1 - hoek Kapelweg
Amersfoort-Zuid
Tel 033-2864772

Tara

Ik heb in de atlas gekeken, Leiden ligt ten eerste in Nederland, niet zo ver van Den Haag, hier op de site kan je kijken bij Dierenartsen, maar ik raak er niet op, dus je kunt zelf even kijken, het is via deze link: http://www.valkparkiet.org/nl/files/dierenarts.htm

Groetjes, Tara

Henry

                                   beste mood66

nou ik woon ook in den haag en was 1x bij een da die ook goed was maar die vertrouwde ik niet en toen ben ik helemaal met de valkje naar amersfoort geweest ook bij feld en nu ga ik elke keer als de valkje ziek is naar feld hij is echt goed met vogels hoor.is wel een eind weg maar heb het er wel voor over.


henry en de valkjes

Violet

Ja, ga meteen met Dr. Feld bellen op z'n minst! Ik hoor niks dan goede verhalen over hem!

Sterkte!
Violet

MOD666

ik heb dr Fled nog niet gebeld, want volgens mij wordt hij weer de oude. Hij spuugt geen slijm meer uit en begint ook steeds actiever te worden. Ik heb hem 4 dage lang druivensuiker en krachtvoer gegeven en ik heb hem op een warme plek gezet + elke dag de kooi helemaal verschoont. Volgens mij heeft het goed geholpen. Het enigste probleem nu is dat z'n ontlasting groen is, is dit wel vaker? Of komt dit door het krachtvoer?

wouter

hey
het is heel fijn dat je valkje weer de oude wordt.
ik weet wel niet zoveel van ziekte maar zover ik weet is het niet abnormaal dat de ontlasting eens groen is zolang er maar een beetje wit bijzit.
misschien kan iemand anders je meer uitleg geven daarover maar ik heb mijn best gedaan.
groetjes wouter(ekkie)

Tara

Hoi,

wat voor kleur groen, en is de ontlasting vast? Het hoeft niet per se dat 'wit' hoor, dat is gewoon het plasje dat meestal meekomt. Maar de ontlasting van een valkje is normaal gezien groen, dus dat is goed, alleen heb je meerdere kleuren groen ...

Groetjes, Tara