11 mei 2025, 08:47:15

Biomune

Gestart door Tara, 5 juli 2004, 23:30:16

« vorige - volgende »

Tara

Hoi,

velen weten dus dat in de USA Biomune wordt getest enzo, maar ik vraag me af, als ik de ingrediënten van Biomune vind, kan ik dit door mijn eigen DA laten maken? Of nie? Biomune is dus voor polyomavirus, en nog een vraag, dat is een inenting zeker? Heeft dit dan nog effect op valkjes die dit al hebben of niet?

Kijk wat ik vond:
http://www.nwstokes.com/bioingred.html#Article1938

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Ik heb het even bekeken, maar de informatie is erg summier en vermeld alleen de ingredienten: gedroogde koeienbiest (colostrum) en bepaalde kruiden. Koeienbiest bevat bepaalde anti-stoffen die het kalf nodig heeft, deze bestaan vaak uit anti-stoffen waarmee de koe gedurende haar leven in contact mee is geweest en die ze zelf heeft opgebouwd.

Zo te lezen is het een soort 'natuurgenees'middel om de afweer te versterken. Tegen virussen bestaan iha geen medicijnen, daar kun je vrijwel alleen preventief(!) tegen enten of idd zorgen dat het eigen afweersysteem het virus eruitwerkt. Ik weet niet of dit middel specifiek bedoeld is voor polyoma?

Er wordt wel gewerkt in de USA aan een inenting tegen polyoma, hoe dat precies heet weet ik niet, maar het is best kostbaar per vogel. Je kunt dieren iha alleen enten als ze gezond zijn en niet als ze al een besmetting hebben, dan kunnen ze juist ziek worden.

Het is niet zo dat je even naar de dierenarts kunt gaan om met ingredienten een medicijn samen te stellen (Ik denk dat dit geeneens echt een medicijn is). Medicijnen moeten nl eerst goedgekeurd en uitgebreid getest worden. Bovendien is het een vrij kostbare zaak. Daarnaast mag je niet zomaar iets namaken, daar zal de fabrikant niet blij mee zijn (plagiaat).

Maar middelen om de weerstand op te krikken bestaan sowieso overal, hoe de werking is weet ik niet, dat is vaak wat discutabel.

Wat betreft Polyoma (het was me overigens nog nergens uit duidelijk geworden dat hij meer jongen had bekeken). Neem contact hierover op met een goede vogeldierenarts!

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

thx voor je reactie, ik dacht wel, dat inenten niets zou helpen ... Dat middel in de USA heet Biomune ...

Ahja, thx voor je moeite ..

Stijn dc

hoi

het zal inderdaad niet werken. Inentingen MOETEN preventief gebeuren zoals inger al zei. DE vogel kan er zieker van worden doordat je juist nog meer ziektekiemen inspuit. Normaal word hier tegen door de witte bloedcellen? een antistof gemaakt die de vogel (tijdelijk) immuun maakt voor de ziekte.

SDC:D