10 mei 2025, 10:24:10

wiebelen met tongetje

Gestart door xxkarin, 4 augustus 2004, 00:39:34

« vorige - volgende »

xxkarin

hoi allemaal :) ik heb twee jonge valkjes van bijna vier weken in het broedblok die ik er regelmatig uit haal om mee te kroelen om ze nu al handtam te maken.
Een van de twee doet dan zijn bekje open en wiebelt heel snel zijn tongetje heen en weer. Een schattig gezicht maar kan iemand me vertellen waarom hij dat doet. Is het angst ( hij is nog wel schuwer dan die andere) of is er een andere reden waarom hij het doet.

Tara

Hoi Karin,

het is normaal, jonge valkjes doen dat eenmaal, maar als ze bij je zitten... Het is eerder angst idd, maar dat doen de meeste wel, bij mij ook, ze zijn nu over de 3 weken ook en ik wil ze ook tam maken en ze gaan ook 'blazen' naar me maar als ze bij mij zitten is het lekker kroelen.

Groetjes, Tara

xxkarin

hoi tara :)

Thanks voor je antwoordt ik dacht het zelf al wel want hij zit inderdaad nog een beetje te schudden en te dreigen en is nog niet helemaal op zijn gemak maar omdat die andere het nooit gedaan heeft wist ik het niet zeker.
Ik ga wel gewoon lekker verder met kroelen en knuffelen dan zal het wel overgaan.

Tara

Hoi Karin,

ff een vraagje, ben je zeker dat die andere dat nog nooit gedaan heeft? Anders, pluimpje hoor voor jou ;). Hier doen ze het nog steeds, al deed Chiaro het vandaag niet meer :). Ik hoop zo dat het iets wordt! Maar vind het echt leuk voor je dat die ene dat niet doet, hij moet jou dus wel heel erg vertrouwen al!

Groetjes, Tara

xxkarin

Hoi Tara :)

Dat wiebelen en blazen natuurlijk wel al is dat nu wel vrijwel over naar dat gekke gedoe met dat tongetje heeft die andere  nooit tegen me gedaan.
Ik sta er zelf wel van te kijken hoe snel je ze tam krijgt. Maar het is ook zo vreselijk leuk om met ze te tuttelen dat ik er ook vrij veel mee bezig ben.
Ik heb een voillere en drie valkjes  buiten en wel vaker een nestje maar van deze twee schoffies konden we echt geen afstand doen en hebben dus besloten ze binnen in een kooi te houden.Dus het is voor mij de eerste keer dat ik ze echt volledig tam maak dus alles is nog een verrassing maar wat ik op de site heb gelezen moet het met een hoop aandacht en geknuffel goed komen en dat komen ze zeker niet te kort :)