16 april 2024, 19:20:49

"misbruik"

Gestart door Stijn dc, 6 juli 2004, 01:00:18

« vorige - volgende »

Guinevere

Hoi iedereen,

In een ver verleden was ik ook moderator van een forum en het is vind ik héél begrijpelijk dat men af en toe wat 'orde wil scheppen'.
Ik denk niet dat iemand zich persoonlijk aangevallen moet voelen.

Stijn,we zullen ons best doen om spoed enkel te gebruiken voor dingen die echt dringend zijn.
(wel in gedachten houdend dat 'dringend' voor iedereen iets anders wil zeggen)

:)

Groetjes

Guinevere

Stijn dc

hoi

ja, natuuurlijk hoor. Maar ik bedoel, soms is het echt wel duidelijk of een vraag spoed is of niet. Als je snel een antwoord wil op de vraag: hoeveel eitjes legt een valkparkiet gemiddeld, dan plaats je dat niet bij spoed.

marianca.

Hallo allemaal,

Wat een gerommel om niks.Ik denk dat Stijn beter niks had kunnen zeggen...hij bedoelde het ja niet boos zeg.


groetjes

marianca

Andrea

9 juli 2004, 02:03:17 #48 Last Edit: 9 juli 2004, 02:03:57 by Andrea
Hallo Allemaal,

Ik heb zelf nog niet iets meegemaakt met mijn valkparkieten. Maar als er een iets zou krijgen en ook al is het voor de meer ervaren vogel houder geen spoed omdat hij/zij meer ervaring heeft dan mij, is het voor mij wel degelijk spoed, als in dat ik zo spoedig mogelijk antwoord wil. Maar als er echt iets is bel ik dokter Feld wel.

De discussie die er terzijde bij is ontstaan hou ik me verder maar buiten.

Groeten Andrea

Binkie en Sparkle

Guinevere

Hoi Stijn,

Met dat van die eitjes heb je idd wel 100 % gelijk..Dat is geen 'spoed'.

Groetjes
Guinevere

the_lost_valley

Over die eitjes ben ik het niet helemaal eens... Als jij onervaren bent, en je vogel legt voor het eerst eitjes, ben je natuurlijk bang dat er een eitje blijft steken.. vooral als je niet weet hoeveel eitjes ze normaal leggen..  dan kan zoiets, dus ook best wel spoed zijn..
Maar ja.. dat is mijn mening..
Groetjes Natalie

Tara

Hoi,

zoals al meerdere keren gezegd is geweest, voor iedereen is spoed weer anders ... Ik ben het er mee eens dat vele topics kunnen verplaatst worden, maar andere, die eigelijk best in het onderdeel past waar hij in staat, hoeft niet verplaatst te worden. Ik zag dat er een tijdje een onderwerp stond van een valkje die weggevlogen is (sorry Marijke dit is niet aanvallend bedoeld ofzo) maar dat past dan ook beter bij het onderdeel Gevonden / Vermist

Zo zijn er nog heel veel onderwerpen die niet echt in zijn onderdeel passen ... Da's logisch dat die worden verplaatst.

Groetjes, Tara

Guinevere

Ok Nathalie maar in dat geval kan je van alles spoed maken lijkt mij..
Als iemand die geen ervaring heeft met valken net eentje heeft gekocht en niet weet welk voedsel hij of zij moet kopen dan is dat ook spoed als het beestje honger heeft.
Dus er is toch wel onderscheid..
En daarbij als je wil weten hoeveel eitjes ze kunnen leggen en je schrijft het bij een andere topic dan 'spoed' dan zal je volgens mij toch ook héél snel antwoord krijgen hoor.

Groetjes

Guinevere

Inger m

Hoi,
Bij dat soort algemene vragen over eitjes en voeding kun je ook gewoon even op het forum zoeken of op de site zelf. Daar kun je veel van dit soort dingen snel beantwoord vinden, zonder dat er een vraag geplaatst hoeft te worden. Ook zit er een zoekfunctie op het forum..erg handig...
Ook bij andere topics worden de vragen net zo snel beantwoord, dus het gaat ook meer over een spoedeisende kwestie (bv legnood).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Joyce28

Ik vind alles snel gaan of het nu spoed is of niet,je krijgt altijd snel antwoord :)

Lieve

en zelfs met "spoed" een discussie!

PS flauw grapje, maar ik weet niet wat ik allemaal lees.

Groetjes, Lieve

ziralioness

Ik ben het wel met Stijn eens hoor, denk voor je plaatst, tenzij het echt ernstig is.

Maaruh... deze hele forum is zo druk bezocht... alles word vrij snel gelezen! :) Dus geen zorgen.

Enne als mensen zich persoonlijk aangevallen voelden, dan vinden ze zelf kennelijk dat ze het verkeerd doen?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kelly Stark

Hoi allemaal,

Ik ga mij niet in de discussie spoed of geen spoed of geen spoed mengen, een moderator is een moderator en die doet ook maar zijn job.

Wel efkes een reactie op het voorbeeld 'eten kopen' voor je valkje. Sorry hoor, maar als je een valkje koopt en je moet bij spoed vragen wat het eet omdat het honger heeft? Wie koopt nu een beestje en weet nog geeneens wat het moet eten en heeft dit niet in huis?  :-/ Dit was waarschijnlijk maar een voorbeeld hoor, dat weet ik. Verder moei ik me niet...

Ik heb een jaar op een frettenforum gezeten en ben daar een beetje weggegaan omdat er steeds maar ruzie was over dit soort dingen. Ik hoop dat het hier nu opgelost is, want het is hier wel fijn  ;)

Groetjes Kelly
Kelly

elke

oops, misschien kon ik mijn vraagje wel ergens anders plaatsten sorry!  ::)

Mirjam-Moniek

10 augustus 2004, 03:42:00 #59 Last Edit: 10 augustus 2004, 03:43:21 by Mirjam-Moniek
Ik heb vandaag voor het eerst deze spoed-rubriek gebruikt omdat mijn valkje hard tegen het raam gevlogen is en daarna meer dood dan levend leek. Waarschijnlijk is het beestje bijna in shock of heeft shock. (Heb trouwens ook de dierenarts gebeld) Ik wilde informatie om te weten wat er aan de hand was en hoe ik het beestje in leven houd. Dat lijkt mij spoed.
Had ik een valkparkiet die bijv. lusteloos was en ik wilde weten of het beestje ziek was, dan lijkt mij dat bij ziekte horen.

Volgens mij is het voor iedereen beter als deze rubriek alleen gezien wordt als een 112 nummer. Dat bel je in crises situaties zoals: je hebt een slagaderlijke bloeding, je huis staat in brand of je hebt een inbreker in huis.
Als je bijv. denkt dat je een oorontsteking hebt, bel je je huisarts of de huisartsenpost. Is er inmiddels al ingebroken dan bel je de plaatselijke politie. Beide zijn zeker niet onbelangrijk, maar vereist geen ambulance of politiewagen met loeiende sirenes. Die laat je liever uitrukken voor mensen die in levensgevaar verkeren, toch?  :)