19 april 2024, 22:54:25

Gel wordt maar niet beter :-(

Gestart door Remco_Ultee, 24 augustus 2004, 15:57:30

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Remco,

Ze ziet er inderdaad niet echt gezond uit.
In elk geval goed dat je naar de dierenarts gaat en hopelijk heeft die er een beetje verstand van.
Een theelepel druivesuiker in het drinkwater is altijd goed en kan geen kwaad en ze sterken er vaak wat van op.
Dit alleen voor een periode van een paar weken geven zolang ze ziek zijn en zeker niet maanden lang aan gezonde vogels.
Ik geloof ook niet dat het komt van ergens tegenaan vliegen dan hebben ze vaak hele andere problemen.
Beterschap met Gel.

Groetjes, Paul

Remco_Ultee

Gel heeft mijt en luizen, heb t gezien onder de microscoop bij de DA  :-[

Heel erg veel mijten wel 50 op 1 veertje. Kan er aan dood gaan hij betwijfelt of Gel het nog red. Ik moet hem besprayen maar mag neit heel zn lichaam tegelijk doen daar kan hij aan dood gaan. Het dood de mijten onmiddelijk.

Als die dierenarts hier in de straat dit nou gezien had dan was Gel er zeker nog bovenop gekomen nu is het nog maar de vraag  >:(

Hopelijk wordt Gel beter

Annouschka

Hoi,

wat is dit erg zeg, dat hij dit niet heeft gezien >:(
Gelukkig heb je nu een goeie DA gevonden waar je, moest het nog nodig zijn, naartoe kan en die gelukkig wel verstand van valkjes heeft.

Hopelijk haalt Gel het, ik duim met je mee, heel veel sterkte toegewenst.

groetjes
Annouschka

Inger m

25 augustus 2004, 20:32:01 #18 Last Edit: 25 augustus 2004, 20:33:37 by Cinnamon_valk
Hoi Remco,
Vervelend dat hij zo onder de luis zit. Is dit de reden dat hij ziek is of heeft het nog een onderliggende reden dat hij onder de luis zit? Ik bedoel vaak zitten zieke dieren ook juist onder de luis omdat ze wat mankeren en niet goed instaat zijn om zich goed te verzorgen.

Wat zei de DA er verder nog over? wat voor luizen zijn het? Veel luizen leven van huidschilfers en stof en kunnen niet direct kwaad. Vogelmijt/ bloedluis wel, die zuigen bloed, maar leven vnl in de omgeving van de vogel.

Controleer bij aankoop altijd goed op luis en ander ongedierte. Ik kijk zelf de vogels hier wel op na en is ook met het blote oog goed te zien.

Succes met Gel en hopelijk wordt hij beter!

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ohoh, dat klinkt niet al te best dan. Wat voor een DA woont er bij jouw in de straat, met 50 luizen op een veer moet je dat toch duidelijk zien zeker!

SDC:D

Anita1

pfffff remco klinkt niet lekker allemaal zeg!
maar geef ze maar juist wel eivoer,want dat is veel kracht.ik doe het ook en dan met druivesuiker erdoorheen.ik wens je alle sterkte hoor.knuff anita :-/

suus

Hoi Remco,
Hoe was het bij de da? Wat zei hij van Gel?
Ben benieuwd...
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Remco_Ultee

Ik vind het inderdaad ook heel erg dat de eerste dierenarts niet heeft gezien dat hij mijt had...hij heeft hem niet eens vast gepakt ofso. Maar daar is verder niks meer aan te doen.

Gelukkig is Gel mn liefste en sterkste vogeltje want ze leeft nog steeds. Het gaat op en af met d'r, smorgens heel levendig daarnet ging ik dr voeren en toen kroop ze in de pot waar het vogelzaad in zit haha, ik was bezig die grote zonnebloempitten eruit aan het halen.

Ik geef nu een soeplepel Parkietenzaad, een soeplepel eivoer (is inderdaad wel goed om te geven Anita :)) en dan nog een soeplepel Brinta.
Ik heb nu wat meer parkietenzaad gegeven wan ze had wel erg veel honger, komt ook omdat die mijten veel energie kosten denk ik. Wat die mijten doen weet ik niet precies, de DA zei dat ze de eiwitten van dr lichaam eten? Toen zei ik, zitten die dan op het lichaam, "ja".

Als iemand meer weet over mijten...graag.


Waar het dus op neer komt is, dat het beter gaat met Gel  :)

We hebben vandaag weer van dat spul op Gel gespoten dat die mijten dood, nu op wat meer plekken, nek, buik, staart, onder de vleugels. Ze gaat nu eten dus ze zal het niet zo vlug koud krijgen, en de garage is verwarmd duss.

Hopen dat die mijten een beetje dood gaan nou. Het wordt nog wel een probleem om alle 4 de valkjes apart te steken, het moet wel anders steken ze Gel gelijk weer aan.

Anita1

 ;) ben blij dat het beter gaat met gel.
ik heb ook nog een tip voor je.je kan voor de anderen birdspray kopen of 404 spray bij de dierenwinkel.spuit die anderen daarmee in.dan heb je een voorzorgmaatregel.en als je nij gel die druppels heb gebruikt,komt het allemaal weer goed.het is vrij goed te behandelen.die van mij hebben nu vedermijt.maar omdat ze ziek zijn en ab hebben mag ik ze nog niet spuiten.dus doe ik dat volgende week.werkt erg goed.kan je na 3 dagen nog 1 keer herhalen.succes ermee.en een knuff ie voor gel anita ;)

Remco_Ultee

Hoi anita  :)
Ik gebruik voor Gel geen druppels he, dat was tegen wormen wat hij dus waarschijnlijk niet had maar kan geen kwaad.

Voor Gel gebruik ik spray tegen mijt en wat andere dingen, en die spray was voor duiven, maar Valkparkieten zijn redelijk groot dus dat kon wel, des te effectiever werkt het.

Dus geen druppels maar spray.

En die DA zei dat ej ze appart moest steken anders steken ze elkaar weer aan. Hoe doe jij dit dan?

Anita1

 ;) ik spuit ze allemaal in en 1 week later nog 1 keer.werkt prima.kan je ook goed prventief doen hoor.bv.eens in de zoveel tijd.maar kijk uit voor het koppie mag niet in de ogen komen.dus met zn tweeen doen is ff makkelijker 1 houdt de valk vast en de ander sprayd goed.
het werkt heel snel.je valkje redt het wel hoor.als het te moeilijk is om een valkje vast te houden,doe het dan in een net.en leg ff een doek over de kop.dat doe ik ook zo.des te beter kan je ze spuiten.succes als je vragen hebt vraag maar hoor.knuff anita ;)

Remco_Ultee

:-)
Dus volgens jou zou ik de andere 3 gewoon tegelijk kunnen behandelen, en dan Gel er na 4 dagen ofso weer bij steken?

Ik had laatst Style meegenomen naar die DA samen met Gel, en ik dacht, Styl epak ik wel ff beet, sow die beet s ff hard in mn vingers, en echt vast blijven houden en wrikken deed best pijn, kleine bloeduitstortingkjes kreeg ik haha.

Gel kan ik gewoon beetpakken en alles mee doen, aar die ander krijsen joh  :o haha

Anita1

ja als gel verder weer in redelijke conditie is ook qua gewicht kan je m er na een paar dagen wel weer bij doen.maar wel de anderen ook behandelen.ja ik weer alles van PIKKEN.whahahaa ik moet hier 8 valkjes ab in de bek doen 2x per dag.en 4 zijn me pffffffffff.dus daarom netje vangen.handoekkie over de openinge heen,dan ze niet wegvliegen.koppie met de handoek pakken.en je kan het lijfje perfect sprayen.ik kan het al in 5 minuten 8 valkjes ab geven dusss.moet lukken.hahaah knuff anita ;)

Paul

Hoi Remco,

Zoals Anita al zei is het beste om alle vogels te behandelen want luis en mijt is erg besmettelijk.
Gewone vedermijt is niet echt gevaarlijk maar ik denk dat jij bloedluis hebt en die zuigen het bloed uit de vogel zodat ze bloedarmoede krijgen.
Bij jonge valkjes is dat het gevaarlijkste maar oudere valkjes redden het bijna altijd als je ze maar goed behandeld.
Zoals Anita zegt de kuur herhalen na 3 dagen is goed wat je dan vergeten bent word dan behandeld en je moet ze ook na 10 tot 14 dagen daarna weer behandelen omdat dan de eitjes die op je valkje zitten uitkomen en die luizen moet je dan meteen doden.
Maar gelukkig gaat het al beter met Gel dus hij gaat het wel halen hoor :-)

Groetjes, Paul