28 maart 2024, 17:39:00

1 van het koppeltje is dood gegaan

Gestart door Danielle Lissenberg, 5 juli 2004, 18:09:20

« vorige - volgende »

Danielle Lissenberg

Afgelopen zaterdag is mijn mannetje van een koppel doodgegaan. Deze vogel hadik uit een dierenzaak en was toen zeer stil en bang. Hij kon niet vliegen en had een kale kop. Met veel geduld werd het toch een vrolijke vogel. Zaterdag zat hij laag in zijn kooi (wat hij best vaak deed) en binnen een uur was hij dood. Hij is ongeveer 7 jaar geworden.

Hij zat bij een pop sinds ongeveer 2 1/2 jaar omdat het mannetje van deze pop overleden was. Deze pop zit nu dus weer alleen en voelt zich na mijn idee eenzaam. Ze loopt aan de veren te plukken en een beetje te wiegen.
Ze eet en drinkt verder wel goed.

Is het verstandig om er zo snel mogelijk een andere valkparkiet bij te zetten? Moet ik letten op leeftijd en geslach? Moet ik ze eerst in een aparte kooi laten wennen?
Maakt het uit of het een jonge of oude valkparkiet erbij zet??

Ik hoop spoedig een goede oplossing te vinden voor mijn alleen gebleven pop

Gr Danielle uit Houten

Paul

Hoi Danielle,

Wat naar dat je valkje overleden is :-(
In elk geval sterkte daarmee.
7 jaar is helaas niet zo erg oud voor een valkje maar hij heeft toch een fijn leven gehad in elk geval bij jou.
Is je popje trouwens tam ?
Dat is wel belangrijk voor de keuze van het mannetje.
Ik zou er zeker een ander mannetje of popje bijzetten en als je wilt kweken moet je wel een overjarige man nemen maar wil je niet kweken kan je er ook een tweede popje bij zetten.
En in dat geval zou ik zeker voor een jonge vogel kiezen die net zelfstandig is die krijg je ook het makkelijkste tam of ze zijn al tam als je ze koopt bij bepaalde kwekers.
Voor je overgebleven valkje is het in elk geval wel leuk om er weer een maatje bij te nemen dat is ze toch zo gewend.
Je kan ze de eerste dagen in een kooitje ernaast laten wennen aan elkaar maar vaak kunnen ze ebst snel bij elkaar gezet worden.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Danielle,

Sterkte met het verlies van je valkje.
Ik ben het helemaal eens met Paul.
Nogmaals sterkte.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

giovanni


'low

Wat erg dat het valkje gestorven is :(
Het zou wel goed zijn om er een ander valkje bij te zetten,
als het al zolang gewoon was om samen te leven met een
ander.

grts