Te veel ruimte tussen de spijlen?

Gestart door krystle, 6 juli 2004, 21:55:14

« vorige - volgende »

krystle

Ik heb een "echte" valkparkietenkooi, maar ik heb het idee dat er vrij veel ruimte tussen de spijlen zit (ongeveer 2 cm). Is het gevaarlijk als ik daar een jonkie in zet?

Tara

Hoi Krystle,

ik heb begrepen dat jouw valkje 6 weken zal zijn, dan zijn ze al meestal zo groot als een volwassene hoor ;-).

2 cm is heus niet zo veel hoor, en hij zal er heus niet tussen kruipen, of hij zou wel heel erg mager moeten zijn ;-). Maak je geen zorgen hoor, alles is in orde :-).

Groetjes, Tara

krystle

Paul

Hoi  krystle,

Ik heb hier ook een echte valkparkietenkooi en de maar tussen de tralies is 17 a 18 mm.
Ik heb daar de jongen in zitten en ze zijn ook in die kooi geboren en dat geeft totaal geen probemen.
Ik heb wel een keer een kooi gehad die ook voor valkparkieten was waar ze aan de bovenkant heel eng met hun kopje naar buiten konden komen.
Zogauw je dus ziet dat hij zijn kopje erdoor gaat steken zeker even in de gaten houden.

Groetjes, Paul

krystle

Hi Paul,

Ik zal het zeker in de gaten houden! Ik heb expres ook geen speeltjes aangeschaft met grote gaten e.d.

Groetjes, Krystle

robentru

Hoi Krystle,

Een eenvoudige tip. Toen onze Mieppie net in zijn "oude" valkparkieten kooi zat, inmiddels heeft hij een (nog) grotere kooi, zat wilde hij altijd met zijn koppie bovenin tussen de tralies door steken. Wij hebben er toen een stukje horrengaas opgedaan. Zodra hij in de gaten had dat het toen niet meer ging, heeft hij zijn pogingen gestaakt. Na een paar maanden hebben wij het gaas verwijderd en heeft hij het nooit meer gedaan.  :) :)
Groetjes.

Een foto van Mieppie in zijn nieuwe kooi.