16 april 2024, 17:51:29

margo23

Gestart door margo23, 21 januari 2003, 21:08:48

« vorige - volgende »

margo23

Hallo

Waar kan ik voeding kopen voor handopfok zoals beschreven op jullie site? Mijn dierenwinkel (niet erg uitgebreid) heeft het niet.
Heeft iemand tips? Ik woon in Rijswijk, bij Den haag.

Groetjes Margo en Punkie
Speedy, Jacco en Pearl

Paul

Hoi Margo,
Wat veel gebruikt word is nutribird  maar waar het bij jou in de buurt te koop is weet ik niet precies.
Je kan even kijken op de volgende site van een kweker die het ook verkoopt, je kan hem altijd even vragen of ie ook opstuurt of een adres bij jou in de buurt weet.
http://www.lisan.nl/Documenten/prijzen.htm

Misschien dat er ook anderen zijn die wel weten waar het in jouw buurt te koop is en er zijn ook zeker andere soorten te koop.

Groetjes,  Paul

Cobie

Hallo Margo,

Ik gebruik lorivoeding van CèDè voor de handvoeding.
Ik koop dit altijd bij Petts Place.
Misschien kan de dierenzaak het voor jou bestellen.
Veel succes.
Groetjes van Cobie. :)
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Mandy

22 januari 2003, 17:37:02 #3 Last Edit: 22 januari 2003, 17:44:52 by Mandy
Hallo, :)

Ik heb dit ook gebruikt. Dit moet je met water mengen, staat op de verpakking uitgelegd hoor. En de eerste weken voerde ik met een spuitje, later met een lepeltje (naar een punt gebogen) en vanaf 6-8 weken oud ging ik het ook met grasparkietenzaad (in valkparkietenzaad zitten nog teveel grote zaden) mengen. Velen gaan de fout in door te lang pap te blijven geven zodat het overstappen naar zaad steeds moeilijker wordt. Ook moet je streng zijn en veel zelfdiscipline hebben door niet toe te geven aan het gebedel om pap van je jonge valk, ik weet dus uit ervaring dat dat niet meevalt... Probeer ook al met overstappen naar zaad wat trosgierst te geven. Is makkelijk te eten omdat het kleine zaadjes zijn en ze vinden het vaak ook heel lekker.
Succes. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

margo23

Hoi

Bedankt voor de tips. Ik heb via de dierenwinkel nu voeding voor vogels. Op de verpakking (duits, Kaytee?) staat 1;5 cup (en dan 1 deel voeding, 1;5 deel water).
Nu is dit best aardig wat en mijn valkje speedy (ongeveer 4 weken) eet er even van en wil dan niet meer. zeg een half spuitje (5mgr?). Speedy eet al )veel) trostgierst en ook beetje eivoer. Ik voed hem 3 keer per dag (6:30, 16:00 en 22:00).
Is dit voldoende?
alvast bedankt!

Groetjes Margo, punkie en speedy
Speedy, Jacco en Pearl

Cobie

Hoi Margo.

Is je voer niet te dik dat je valkje moeite heeft om het weg te krijgen. Of te dun dan voed het niet.
Ik heb een valkje van 6 weken en die krijgt nog 4x per dag bijvoeding. Mijn valkje eet al van een lepeltje, dus doe ik door het babyvoer wat eivoer. Als je valkje niet krijst van de honger doe je het verder goed. Wel goed opletten of hij werkelijk genoeg zaad eet. Ik raad je aan hem zaad te geven voor parkieten. Dit is nog niet zo grof. Trosgierst is ook goed, dus je valkje heeft het verder goed bij jou. Laat je nog horen hoe het gaat?

Groetjes van Cobie. :) :)

Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

margo23

Hoi!

Nou krijsen doet ie heel af en toe, dan geef ik hem met een spuitje en na 2 hapjes wil ie niet meer. Ik maak het aan zoals beschreven op de verpakking. Hij eet niet van een lepeltje.
Verder eet ie trostgierst en pikt ie vanalles van de bodem af.
Ik ben alleen een beetje angstig of hij wel voldoende vocht binnenkrijgt. Kan ik al proberen met een stukje appel?
Hij heeft het verder prima naar zijn zin. Punkie accepteert het prima (en dit is een valkje van bijna een jaar, niet tam, vrij angstig). Gisteren hebben ze samen voor het eerst door de kamer gevlogen. Speedy had dat al eerder gedaan, Punkie niet, die komt normaal zijn kooi niet uit, nu wel! Ik heb wel een grotere papegaaienkooi nu, die ook van boven openkan. Volgens mij hebben ze het wel goed, maar ja je voelt je onzeker.
Ik zal inderdaad ook parkietenzaad kopen, als aanvulling. Heel hartelijk bedankt voor alle tips, heel fijn zo'n forum!!

Groetjes, Margo, Punkie en Speedy

http://flying.to/punkie

(staan wat fotootjes!!)
Speedy, Jacco en Pearl

Cobie

Hoi Margo.

Zo te horen ontbreekt het jouw valkje aan niets.
Tuurlijk mag je een stukje appel proberen te geven.
Het vocht zit ook in zijn babyvoer dus daar moet je je geen zorgen over maken. Ik vind het een goed teken dat hij op de bodem in de kooi naar voedsel scharrelt. :)
En waarschijnlijk gaat hij straks als hij wat beter kan klimmen je andere valk volgen naar de voerbak. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat. ;)
Fijn dat je het op de site naar je zin hebt we proberen elkaar te helpen op deze manier. :)

Met vriendelijke groet Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

margo23

Hoi

Hij klimt ookal omhoog hoor! En als het klimmen niet gaat (toch best lastig) dan klappert ie flink met z'n vleugels en komt ie er ook. Soms helpen we em een beetje....

groetjes Margo
Speedy, Jacco en Pearl