20 juli 2025, 15:17:24

Suus' dagboek

Gestart door suus, 4 juli 2004, 22:42:46

« vorige - volgende »

suus

He buuv,
Dank je voor de complimenten! Vanacht de valkjes buiten gehad aangezien het wel erg warm is in het binnenhok. Ik heb ze verder niet gehoord, jij wel?? Het is inderdaad een verrekt klein wereldje...

Van de week het nestje gecontroleerd van de bonte witmaskers bij mijn neef. Nou die hadden weer 4 eieren! Dat is wel weer goed nieuws. Maar ze zitten niet zo veel op het nest als bij het eerste nestje. Zou dit door de hitte komen? Bij zijn voliere ook nog geen tekenen van ziekte en mijn valkjes zitten in een aparte voliere, Dus ik ga er van uit dat die geen ziekte hebben gelukkig. Maar omdat ik dus hier ziekte heb, kon ik ze nog steeds niet thuis halen. Wel jammer maar het komt er vanzelf aan.

Vandaag de rekening van Feld binnen. Op zich prima hoor, maar er stond wel iets anders op dan ons verteld werd. Het opsturen van de valk naar Utrecht werd verteld kostte 22 euro. Maar daar is 65 euro voor gerekend. Begrijp me goed, we hebben het er zeker voor over hoor maar wel raar dat het dan ineens het driedubbele is geworden.

Ik zal weer eens mooie foto's hier neer zetten, want de valkjes hebben echt veel plezier van die mooie dingen die Rika gemaakt heeft. Ook ga ik er nog een keer heen om meer leuke dingen zelf te maken, zodat we een beetje afwisseling hebben in de voliere.

Wat me wel opvalt bij Blossom, de wildkleur man die binnen zit en ook bij sanyo, witmasker gepareld die buiten zit, is dat het laagje van de ondersnavel los gaat laten. Net alsof hij beschadigd is, maar dat kan dan niet omdat die onder de bovensnavel zit. Ik heb zeer sterk het vermoeden dat het van de ab komt omdat het ook sindsdien is..... Nou ja, er groeit een onderlaag onder en beter dit dan overlijden tgv ppg ziekte!

Nou dat was het nieuws wel weer zo'n beetje...
groet
suus

Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Kolkkie

Hoi Suus,

Ik heb ze vanmorgen ook niet gehoord. Volgens mij heeft het te maken met het feit of het mooi weer is of niet.
Als bij mij de zon naar binnen schijnt zijn ze eerder actief als dat het bewolkt, zoals vandaag. Dan beginnen ze wat later met fluiten.

Wat leuk dat de bonte witmaskers van je neef weer eieren hebben. Ik hoop dat dit nestje wel helemaal goed gaat.

Die snavels van le valkjes, kan dat niet nieuw zijn? Omdat de snavels ook groeien komen er wel eens schilvertjes af.
Ik zie dat bij mijn valkjes nl. ook zowel bij de onder als bovensnavel.

En laat de foto's maar snel komen :D :D.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Anita1

:D hihi is juist harstikke leuk hoor mariska.nou dan leer ik je ook nog wel kennen hopelijk.knuff anita ;)

Kolkkie

Citaat:D hihi is juist harstikke leuk hoor mariska.nou dan leer ik je ook nog wel kennen hopelijk.knuff anita ;)

Hoi Anita,

We zullen mekaar zeker nog wel een keer zien, maar eerst alle valkjes beter laten worden, van zowel die van mij als Suus.

Liever het zekere dan het onzekere nemen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Anita1

huh? zijn die van jou ook ziek dan mariska? :o

Kolkkie

Citaathuh? zijn die van jou ook ziek dan mariska? :o

Ja, Punky had paratyfus. De AB kuur zit er nu wel op alleen kan hij nog niet vliegen omdat hij zo verzwakt is.
Daarom pas ik nog even op met wat ik met de valkjes doe.

De anderen hebben ook AB gehad maar die hebben geen problemen met vliegen.

Groetjes,

Mariska

suus

Gisteravond ivm de hitte de valkjes buiten gelaten. Als het dan schemer wordt gaan ze met z'n allen op het draaiplateau zitten :D. Maar gisteravond laat, was het tot twee keer toe paniek in de voliere. Waarschijnlijk een kat of zo. En omdat er wel wat verlichting is in de tuin maar niet heel erg, ben ik bang dat ze zich bezeren. Dus daarom maar besloten om ze toch maar in het nachthok te doen, met de deur open. En ik wil morgen kijken of er een vliegergordijn met die stroken of zo is, en die voor het nachthok te doen. Dit ivm katten. Of weet i emand of katten gewoon door die stroken heenlopen?

Verder hebben we besloten om Khira de Albino toch maar geen khira te noemen maar Spookkie. Dit vonden we zo'n schattige naam en Spookkie is nog bij mijn neef, quarantaine (staat in woonkamer). en omdat we haar dus nog niet heeel veel gezien hebben, kan ik de naam ook makkelijker veranderen...

hier nog een foto van suus, hij is wel niet helemaal zo scherp....

De andere foto's waren nog onduidelijker geworden. Zal weer eens nieuwe maken en hier poten
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Tara

Hoi Suus,

Spookkie is idd wel een mooie naam, vind ik wel leuker passen ook :-).

Wel een mooie foto vind ik hoor, maar ik popel al om je nieuwe nog niet gemaakte foto's te zien :D

Groetjes, Tara

robentru

Hoi Suus,
katten (br) laten zich denk ik door niks tegenhouden, maar dat weet ik niet zeker.... :-/
Ik vind Spookkie een wel heel erg leuke naam :)
En Suus is goed te zien hoor Suus....

Groetjes, Trudy.

BTW Hebben jullie je al voorgesteld?  ;) ;D ;D

Anita1

:D :D hihihi die naam vind ik ook leuker! zeker weten.past ook goed bij wit.
ik weet niet of dat vliegerspul zal helpen of gordijn.ik zou het luikje dicht doen.ze zijn dan zeker veilig.kusssie anita

Kolkkie

Hoi Suus,

Spookkie is een hele leuke naam. Bij spoken denk je natuurlijk aan wit :D :D.

Het lijkt mij dat katten gewoon door die stroken zullen lopen. De kat bij ons drukt de deuren al open als ze op een kier staan dus zullen ze daar denk ik ook wel doorheen lopen.
Mss een hordeur of iets dergelijks een oplossing??

Groetjes,

Mariska

suus

Wel jammer dat katten zich er niets van aan trekken van die stroken, dan moet ik toch wat anders verzinnen. Of voor die stroken toch zo'n schrikdraadje waar eerder over gesproken is. Een hordeur kan niet. De buitendeur gaat naar buiten open en dan zou de hordeur naar binnen moeten gaan, maar daar is te weinig plek voor. Daarom was ik zo blij met mijn idee van die stroken. Maar stroken en schrikdraad zou dan wel weer kunnen. Ik kijk wel even.

Uitgerekend dat het eerste ei minimaal de 30e is gelegd, gezien het aantal eieren dat er afgelopen weekend lag. Maar met dit warme weer zitten ze nu toch constant op het nest. Wellicht dat het nu wel trouw bebroed wordt. We wachten af.

We zijn gelukkig de 3e week al in met medicatie. Ik ga volgende week Feld bellen, hoe de laatste controle uitgevoerd gaat worden, 1 valk mee of meerderen. Maar nu is het aftellen geblazen want op 19 augustus moet ik stoppen met medecijnen, nog 10 dagen dus.
Maar als er een uitstrijkje gedaan moet worden, hoelang duurt het dan voordat de uitslag er is?

Snowy, de cinnamon geparelde witmasker die boven in quarantaine zit, is inmiddels helemaal tam gemaakt door Ivar, mijn man. Hij komt bij je zitten, wil het liefst 24 uur per dag gekroeld worden!! Echt leuk om te zien. Maar ik denk dat het er zo af is, die tamheid als hij in de voliere gaat. Het enige wat Snowy nog niet zo wil, is op de vinger komen zitten. Maar als hij eenmaal bij je zit, nou dan kun je wel even vooruit... :D

groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

9 augustus 2004, 16:34:58 #72 Last Edit: 9 augustus 2004, 16:39:24 by robentru
Middag Suus

Wat denk je van gaas, net als het gaas van de voliere
Een deur (raamwerk) die je kan wegnemen
Daar kan die piep kat toch niet door.

grtn

Rob

suus

Hoi Rob,
Maar hoe zou ik dat dan moeten plaatsen?? Het zou dan toch een soort constructie moeten worden dat de katten er niet overheen kunnen, dus helemaal tot boven, anders klimmen ze er wel overheen. En dan zou het toch een soort deur moeten worden, en dat kan ook weer niet, ivm ruimte... Maar heb je hier andere iedeen over dan hoor ik het graag... (of geheel iets anders) Want ik wil de valkjes toch echt binnen hebben s'nachts en tegelijk niet zo warm laten zitten, dus deur open....
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

hoi Suus

kun je ff een foto maken van dat gedeelte
ken (kweet mot kan zijn) ik misschien wat bedenken.

grtn

Rob